Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 57 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 55 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty ik ben nieuw

    Bericht van Gast do 14 nov 2013 - 20:56

    hallo allemaal,

    ik ben Rudy en heb vroeger altijd hout gestookt, door omstandigheden is dit niet meer mogelijk en ben ik ondertussen 5 jaar pellets aan het stoken met een edil kamin marea.
    graag had ik via het forum meer te weten willen komen over deze kachel en anderen toestellen.
    ik vindt de techniek interessant en heb in het verleden een cursus gevolgd over de verbranding van vaste en vloeibare brandstoffen. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    GR,
    Rudy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin do 14 nov 2013 - 21:01

    Rudy,

    welkom op het forum en veel leesplezier, als je linksboven marea ingeeft bij de zoekknop vind je alvast 51 topics die je kan doorlezen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Voorstelling

    Bericht van Gast vr 15 nov 2013 - 11:54

    Hallo,
    Ik ben Claus Marc uit Anzegem. Ik heb me onlangs een pelletkachel gekocht van het merk Runax. Mijn zoon had al eerder zo een kachel gekocht en die werkt perfect. Raar maar waar ik heb hem g"ekocht voor een zeer goeie prijs bij Hubo.Smile 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo 17 nov 2013 - 14:34

    Hallo iedereen.Ben al sinds augustus 2008 eigenaar van een extraflame mini comfort inbouwkachel.Heb hem destijds aangekocht als alternatief op de steeds hoger wordende stookolieprijzen.Bedoeling was om deze in eerste instantie te gebruiken als bijverwarming maar is intussen uitgegroeid tot hoofdverwarming van living en keuken.In het begin niet zo tevreden door onbekwame installateur maar na overschakeling naar andere installateur supertevreden!Heb al verschillende pellets gebruikt zonder problemen maar meestal dennenhout momenteel Biodela.Vind wel dat de pelletprijzen de laatste 2 jaar flink aan het stijgen zijn waardoor het voordeel op mazoutverwarming kleiner wordt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo 17 nov 2013 - 14:39

    Hoempie,
    welkom op het forum en veel leesplezier. We zien je ervaringen en vragen graag in de betreffende topics verschijnen.
    M.v.g.,
    Dick
    steven.eyssen
    steven.eyssen
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 21
    Registration date : 17-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty mondena

    Bericht van steven.eyssen zo 17 nov 2013 - 18:32

    Beste medeforumleden

    Ik ben al een tijdje aan het lezen over pelletkachels omdat ik er mij eentje wil aanshaffen, is 8kw genoeg om mijn living van 85m3 warm te houden dat de kachel niet continu max zal moeten branden...

    nu hoor ik veel over chinese merken en daar heb ik toch een beetje bang van moet ik zeggen....men aandacht ging naar een italiaans merk mondena, als het al italiaans is... op 2de hands staan er mondena kachels voor zeer scherpe prijzen. nu weet ik zelf ook dat de prijs zeer laag is, en deze zal wrs van mindere kwaliteit zijn als een topmerk maar de vraag is gewoon aan iemand die al van deze kachel heeft gehoord of mss zelf eentje heeft en er tevreden van is.

    en

    MVG Steven
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo 17 nov 2013 - 20:16

    Steven,

    welkom op het forum en veel leesplezier.
    8kw is voldoende, veel van je vragen gaan al beantwoord zijn als je [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] met de bijhorende links eens doorleest..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty nieuw lid en vraag wat goede pellets zijn en waar deze in Limburg juist te koop zijn.

    Bericht van eddy1 ma 18 nov 2013 - 6:27

    Goede morgen,
    ben Eddy Driessens en woon in Hechtel.
    Hebben vorige week een pelletkachel aangekocht en deze geplaatst in de veranda.
    Deze pelletkachel dient als bijverwarming, hebben in living nog een houtkachel staan, zal wanneer schouw het houd er nog wel enkele jaren staan, gezien ik nog een 100 kub hout heb zitten.
    Pelletkachel is van het merk Ravelli,type RV 80.
    De zaak waar ik mijn kachel gekocht heb is Enervro uit Neerpelt.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma 18 nov 2013 - 7:17

    Eddy,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar die info die je wilt.
    M.v.g.,
    Dick
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van XTZ99.25MKII ma 18 nov 2013 - 19:59

    Dag iedereen,

    Ik ben XTZ99.25MKII Question 
    Mijn forumnaam is dezelfde als het type luidsprekers die ik heb en ja ik ben dus een audiofiel zoals dat heet. Audio -en muziekliefhebber in hart en nieren. Verdere hobby's zijn tennis, lopen en fitness. Wij wonen hartje West-Vlaanderen. Onze kachel is een Piazzetta, waar wij al 5 jaar tevreden mee verwarmen. Echte problemen hebben we nog niet gehad, maar omdat ik de kachel al redelijk goed ken, hoop ik hiermee op dit forum links en rechts te kunnen helpen, met hopelijk goede raad.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma 18 nov 2013 - 20:05

    XTZ,

    welkom op het forum en veel leesplezier, leden die wat goede raad kunnen geven hebben we graag erbij..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van piet ma 18 nov 2013 - 21:31

    Hallo XTZ  welkom
    Geen last van de ruimteventilator bij zachte muziekpassages:?:  Laughing 
    Groetjes
    Piet


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma 18 nov 2013 - 23:10

    Beste

    Ik ben nieuw op dit forum sinds gisteren  mijn naam is Rayan  en woon te provincie Antwerpen ik me een tecnofire aangeschaft als voorlopig toestel maar ik zou graag een vescovi giada 13 kW willen aanschaffen .
    Weet er soms iemand of deze pelletkachels goed van kwaliteit zijn want ze zijn goed geprijsd

    Groeten rayan
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma 18 nov 2013 - 23:33

    rayan,

    welkom op het forum, voor uw vraag van gisteren klik op de volgende onderstreepte link: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].
    voor ervaringen met vescovi giada kun je gebruik maken van de zoekknop linksboven,
    persoonlijk denk ik dat er goedkopere kachels te vinden zijn met gelijkaardige of betere kwaliteit..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di 19 nov 2013 - 1:08

    Hallo allemaal.
    Ik ben belinda cools.
    Ben pas in het bezit van een Pelletkachel van het merk Ravelli HRV160.
    Waarom pelletkachel: Stookolie te duur voor mij.
    Gebruik pellets van domo maar wil overstappen naar green energy.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di 19 nov 2013 - 1:11

    belinda,

    welkom op het forum en veel leesplezier, info en ervaringen ivm pellets vind je terug in de topics onder merken pellets...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di 19 nov 2013 - 15:03

    Hallo aan allen.

    Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik het blijde nieuws heb dat ook ik een "pelletstokertje" word.
    Ik heb gisteren bij FUGO in Tongeren (Limburg) een MCZ CAP besteld.
    Naar verwachting staat hij binnen een dikke week hier thuis te branden.
    De schoorsteen is 6 meter en een 20x20cm kanaal d.m.v. potten.
    Hier komt een overgang stuk op van diameter 80mm naar het schoorsteenkanaal.

    Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier posten.....

    tot dan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di 19 nov 2013 - 15:08

    Rekal,
    welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop. We zien je ervaringen met de CAP graag verschijnen want deze nieuwe van MCZ kennen we hier nog niet.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Voorstelling nieuw lid.

    Bericht van Gast di 19 nov 2013 - 20:12

    Hallo,
    Ik ben Thibaut. Ik heb een pelletkachel besteld, namelijk een Superior Milly. Ik heb deze besteld bij Interbo-Lacroix.
    Ik verwarmde met elektrische radiatoren maar dat is onbetaalbaar.
    Ik hoop veel nuttige tips te krijgen en informatie te kunnen uitwisselen via dit forum. Weet iemand waar ik goedkope pellets kan vinden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di 19 nov 2013 - 20:22

    Thibau,

    u had zich onlangs reeds voorgesteld, welkom op het forum voor de 2de maal dan maar Smile 
    om uw berichten snel terug te vinden gebruik dan de knop "jou berichten bekijken" bovenaan rechts.
    voor aktuele pelletpromos gebruik de zoekknop linksboven en dan zoeken op colruyt en carrefour..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo 20 nov 2013 - 9:56

    Hoi, ik ben Gert en wij zijn op zoek naar een goede pelletkachel.

    Een verkoper rade ons aan eens te kijken op forums en bij deze...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo 20 nov 2013 - 10:05

    Gert,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Een goed startpunt is Algemeen > FAQ en daar de tips voor starters eens goed te lezen en verder de zoekknop linksboven gebruiken voor specifieke informatie.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo 20 nov 2013 - 19:53

    Beste,

    Ik ben Davy en kom uit kortrijk, west vlaanderen. Ik ben hier terechtgekomen nadat ik wat opzoekingen deed ivm pelletkachels, doordat men oudere broer op zoek was naar een pelletkachel. Hij ging zich een nieuwe aanschaffen, maar door familiale omstandigheden is dit een tweedehands Edelkamin iris geworden. Hoop van hier tips op te doen en hem te kunnen doorspelen Wink, heeft namelijk geen internet aanwezig in zijn woonst.

    groetjes Davy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo 20 nov 2013 - 20:09

    Davy,

    welkom op het forum en veel leesplezier, met de zoekknop linksboven kun je gericht naar info zoeken.
    als je dan wat topics leest vind je vast wat tips voor je broer..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo 20 nov 2013 - 21:25

    Hallo,

    We hebben onlangs onze eerste pelletkachel laten installeren piazzetta mp938 (voor de liefhebbers) tot op heden erg tevreden over. Is in het begin wel wat zoeken ivm met welke pellets kopen en welke zijn goede pellets.

    Mvg Jeroen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31487
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo 20 nov 2013 - 21:30

    Jeroen,

    welkom op het forum, welke pellets goed branden in je kachel daarvoor moet je idd steeds wat zakjes testen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024 - 21:09