Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

patricvds


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen - Pagina 2 Empty Re: Toevoer pellets positief/negatief aanpassen

    Bericht van steven di sep 22, 2009 12:41 pm

    Spacewalker,

    De toevoer van de pellets iets verminderen.


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen - Pagina 2 Empty Re: Toevoer pellets positief/negatief aanpassen

    Bericht van Gast di sep 22, 2009 4:39 pm

    Hallo,

    Het is een Idilkamin Marea 0,7/1,4 per/U 9,3kw.
    Ons huis is wel goed geisoleerd. Te verwarmen 125m³.

    Zoals vermeld staat de kachel op -30 in P1. Dus zou volgens de specificatie's op zijn minimum zoals hij nu staat zo'n 0,7kg/uur moeten verbruiken.
    Verbruikt nu toch wel wat meer.

    mvg,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen - Pagina 2 Empty Re: Toevoer pellets positief/negatief aanpassen

    Bericht van steven di sep 22, 2009 7:24 pm

    Spacewalker,

    Je kan de aanvoer van de pellets apart nog eens aanpassen.

    De parameters staan op het forum.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen - Pagina 2 Empty Re: Toevoer pellets positief/negatief aanpassen

    Bericht van Gast wo sep 23, 2009 2:24 pm

    Spacewalker schreef:Natuurlijk brand die kachel voorlopig niet veel langer dan een uur, want anders is het binnen niet te harden van de warmte. Zijn er ervaringen beschikbaar i.v.m; het verbruik ?
    mvg

    Spacewalker,

    Ik denk dat het verbruik normaal is hoor tijdens het eerste uur. je kan pas wat zeggen over het verbruik als de kachel enkele uren na elkaar brand.
    Mijn Piazzetta (12kw/h) zou volgens het boekje een minimum verbruik hebben van 900 gram per uur. Tijdens het eerste uur verbruikt hij ook meer, maar eenmaal op temperatuur verbruikt hij maar 800 gram per uur.
    Best van al is wachten tot de eerste koude avonden, nu is het nog altijd te warm, zeker als je zoals jij en ik een zeer goed geisoleerd huis hebt( is hier nu 22°, zonder verwarming, buiten is het zwaar bewolkt en 18°).


    Laatst aangepast door cantodea op wo sep 23, 2009 4:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen - Pagina 2 Empty Re: Toevoer pellets positief/negatief aanpassen

    Bericht van Gast wo sep 23, 2009 4:30 pm

    Cantodea,

    Ik geloof dat je wel eens gelijk kunt hebben, je ziet na een paar uren toch wel een wat andere verbranding in de kachel. Best wat wachten, het is nu nog te vroeg en te warm om conclusies te trekken.
    Anders ben ik wel voorlopig tevreden van het gebruiksgemak.

    Mvg,

    Gesponsorde inhoud


    Toevoer pellets positief/negatief aanpassen - Pagina 2 Empty Re: Toevoer pellets positief/negatief aanpassen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 7:54 pm