Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 69 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 1 verborgen en 65 gasten

Bernd, Cerutti, povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
peter van den Branden
Uthrex
ss
francky
vinnus1
pedro
Philip
knoepken
steven
13 plaatsers

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven ma nov 10, 2008 12:53 am

    Adres: Potterstraat 82
    Merken: Eurofiamma, Artel, Zibro Kamin
    T: 0475/234892
    Email: tegelkraker@telenet.be
    Website:

    Niet langer actief.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 12:59 pm

    Volgende merken liggen ook nog in ons assortiment:

    Karmek,
    Mecatech,
    Caminetti Montegrappa (PelletPlus),
    Eurostek,
    Palladio,
    Linea Vz,
    Cadel,
    Smartfire.

    Mvg, Lorenz Smile
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven do nov 19, 2009 6:02 pm

    Beefy,

    maar worden die merken ook wel constant aangeboden?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast vr nov 20, 2009 1:15 am

    Steven schreef:Beefy,

    maar worden die merken ook wel constant aangeboden?


    Mvg,


    Steven

    Wij hebben normaalgezien altijd een voorraad van elk merk dat ik hier heb gepost. Het kan natuurlijk altijd zijn dat een model niet binnen is, maar aangezien wij wekelijks leveringen krijgen is de stock groot genoeg.

    Het enige merk dat momenteel uitgeput zal geraken is Mecatech wegens het faillissement daar.
    Ik heb wel vernomen dat het fabriek misschien zal overgenomen worden.

    Mvg, Lorenz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast vr nov 20, 2009 6:03 am

    Beefy,
    Aangezien ik hier van alle soorten merken pellets aan't testen ben zou ik graag eens weten of jullie al dan niet ook pellets verkopen. En zoja, welke merk(en) dan aangezien St Pauwels voor mij niet zover rijden is.

    grtz.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty jarlijks onderhoud

    Bericht van Gast wo dec 02, 2009 8:37 am

    Beste allemaal,

    Ik heb mij ondertussen geregistreed op deze site, maar snap niet goed wat ik fout heb gedaan om te reageren als gast.
    Maar teug naar het onderwerp.
    Gisteren avond om 9 u ineens telefoon. Een medewerker van de tegelkraker was onderweg naar ons voor de kachel na te kijken! Smile
    De man kwam hier aan en heeft zeker een uur bezig geweest aan onze kachel. Hij begreep zelf niet hoe het kwam dat ze zo vervuild was binnenin. Heeft deze volledig uitgestofzuigd maar zei dat ze nog steeds niet werkte zoals het hoort! Zijn woorden: "Raar, want dit zijn normaal hele goede kachels!"
    De man ging zijn baas of collega op de hoogte brengen en terug komen om ze volledig uit te blazen met een compressor.
    Wij hopen dan ook dat dit gebeurd. De kachel brandt al wel terug een stuk beter dan voordien en wij hopen natuurlijk dat alles volledig in orde komt, en dat wij tevreden pelletkachelgebruikers worden.
    Ik wil vooral iedereen bedanken die op mijn bericht heeft gereageerd en die mij uit de nood wilde helpen toen wij het niet meer zagen zitten.

    Groeten,

    Martine.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven wo dec 02, 2009 8:42 am

    Dag Martine,

    Uw bericht hier zal mogelijk ook geholpen hebben.

    Je hebt niets verkeerd te gedaan met uw bericht, maar er zijn enkele andere "gasten" die er misbruik van gemaakt hebben.

    Hou ons zeker op de hoogte.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty jaarlijks onderhoud

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 8:44 am

    Hallo allemaal,

    Hier zijn we weer. De eerste koude is aangebroken dus kunnen we onze kachel nu goed gebruiken. Behalve die van mij dan. Aangezien ze nu harder moet branden, begint alles weer opnieuw. 2 keer per dag vuurkorfje leegmaken en dan s'morgens nog opstaan dat er precies nen berg pellets ligt in te branden tot aan de buis waar deze uitkomen. Ben ten einde raad. Al een geluk dat wij onze elektrische verwarming hebben laten hangen of we zaten nu in de kou.
    Vol goede moed heb ik dus gisteren weer naar de winkel ge-
    beld en dit uitgelegd. Hij ging mij gisteren na de middag terug bellen, maar heb weer NIETS gehoord. Ik ben het zo
    zat en ga verder gaan via juridische weg. Denk goed na over waar ge een kachel koopt en laat u niet in de lure leggen door mooie verkooppraatjes, het gaat ten slotte toch al over wat geld.

    Met vriendelijke groeten,

    Martine.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 9:29 am

    dat is het probleem he martine laat u niet in de lure leggen
    hoe weet men dat als leek
    ook als men op het forum kijkt ook op andere ,met elk merk komen er problemen ook met stielmannen is het zo ,de ene is er kontent van de ander prijst hem in de hel

    maar ik vraag mij toch af ,als er een stielman bij komt en die kan het niet direct oplossen ,is het gewoon geen stielman
    voor wat er aan mekaniek en electronoka in een pelletkachel zit moet men echt geen jaar studeren om de kennis te hebben,anders zoek men best een ander beroep denk ik
    maar die kunnen het dikwijls het best uitleggen he
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van knoepken di dec 15, 2009 10:49 am

    Toe ik met mijn PYROS plospan pellet brande heb ik ook dit n' 3tal keer meegemaakt.Mischien ligt het aan de soort pellets dat je brand.Ik meng nu mijn plospan pellets 1/2 OP1/2 met domo pellets en ik moet zeggen de problemen hebben zich niet meer voorgedaan.Ook kuis ik 3maal per week mijn kachel VOLLEDIG uit.Probeer het maar eens uit
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 1:11 pm

    Hallo allemaal,

    Mijn man heeft gebeld met de verkoper waar we onze kachel gekocht hebben en hem gezegd waar het op staat. Hij zou vandaag nog langs komen. Ik ben eens benieuwd. Wij gebruikte eerst ook altijd plospan, maar zijn nu overgeschakeld naar granilux (din plus).
    Om de twee dagen gaat bij ons de kachel uit en wordt volledig uitgekuisd en gestofzuigd, zelfs bij echt kou weer dagelijks. Ik veronderstel dat het dus hier ook niet aan kan liggen. Verkoper heeft beloofd vandaag nog langs te komen en de kachel een volledig groot onderhoud te geven.
    Dus duimen maar dat het hiermee opgelost is.

    Bedankt voor jullie reactie en ik hou jullie op de hoogte.

    Groetjes,

    Martine.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 9:16 pm

    de instellingen van jullie kachel kloppen ergens niet, ofwel staat de pellettoevoer ergens te laag, of de extractiemotor te hard , of een combinatie van beide.Het groot onderhoud van een kachel zal hieraan niks verhelpen.Zo'n groot onderhoud houdt immers niks in .
    Andere mogelijkheid is de schouw , is het een bestaande schouw of een geplaatste buis ?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 9:24 pm

    ik als de schouw te hard trekt en de pellet aanvoer iets te laag dan zal kacheltje uit gaan

    doch ik vind het dan wel raar dat hij pellets blijft aanvoeren, valt de kachel dan niet in alarm als die een bepaalde temp niet bereikt ?


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 9:47 pm

    zit het vuurkolfje juist erin ik heb da ook al eens tegen gekomen en had bij het uikuizen he vuukolfje vrkeert erin gestoken Embarassed
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 9:52 pm

    hier start kachel denkelijk niet op als korfje omgekeerd zou zitten
    in korfje is gat voorzien voor de ontstekingskaars dus potje omdraaien zou verhinderen dat de hitte van de kaars niet aan de pellets raakt en dus niet ontsteekt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 9:55 pm

    de mijne starte op maar ging dan pas in alarm nadat ht vuurkolfje vol was
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 10:08 pm

    ja de kachel zal de procedure starten en pellets beginnen aanvoeren, maar na een tijdje moet die een temp verandering gaan waarnemen (opstartfase) zodus zet hij zich in alarm omdat het vuur niet ontsteekt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 10:50 pm

    Philip schreef:ik als de schouw te hard trekt en de pellet aanvoer iets te laag dan zal kacheltje uit gaan

    doch ik vind het dan wel raar dat hij pellets blijft aanvoeren, valt de kachel dan niet in alarm als die een bepaalde temp niet bereikt ?


    het probleems is dat tegen dat de kachel ziet dat er geen vuur meer is (temperatuur te laag) ondertussen de pellettoevier wel doorgaat en je korfje bijna vol ligt tegen dat er effectief een alarm is en de kachel stopt.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Philip di dec 15, 2009 10:53 pm

    lol aanmaka blokje inwerpen
    ga zaterdag is testen of ik korfje er ook omgekeerd kan instoppe


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 11:09 pm

    Hallo allemaal,

    De verkoper van de kachel is hier net buiten. Hij heeft de kachel een groot onderhoud gegeven en deze volledig nagekeken en gereinigd. Ook heeft hij nog enkele veranderingen aangebracht aan de instellingen. Hij heeft mij wel gezegd dat ik hem van de week terug moet bellen en hem vertellen of de kachel wel/dan niet goed brandt. Indien niet moet er toch iets mis zijn met de kachel en zal hij contact opnemen met de fabriek hierover. Hij zag wel meteen dat er iets danig mis was met de verbranding die de kachel tot nu toe gaf. En inderdaad, het vuurkorfje kan je niet verkeerd steken in deze kachel. Wij hopen nog maar eens dat het nu opgelost is en dat we kunnen genieten van onze kachel, en als het toch fout gaat dat er dan een oplossing komt vanuit het fabriek. (Ze zal op n'en maandag gemaakt zijn).

    Groetjes,

    Martine. santa
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven di dec 15, 2009 11:52 pm

    dat kan altijd gebeuren en dan is het zeker niet de fout van de verkoper.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Philip wo dec 16, 2009 12:09 am

    nee maar dat de verkoper zo lang op zich laat wachten toch wel ,als je al moet gaan dreigen dat je de gerechtelijk weg gaat volgen .. dan is het toch geen reclame voor zaak vind ik

    maar het belangrijkste nu is dat martine al geholpen werd en ik hoop dat al haar problemen hiermee opgelost zijn


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty tegelkraker

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 10:38 am

    heeft er iemand hier ook al problemen gehad met een pelletkachel van de tegelkraker ?
    heb mij een smartfire gekocht , deze werkte niet goed en ze zijn een andere komen plaatsen.
    maar een maand later heb ik terug het zelfde probleem.
    heeft er iemand daar al een merk gekocht waar geen problemen mee zijn ?
    is ook moeilijk om iemand hier te krijgen,
    zal me morgen eens kwaad maken.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven zo dec 27, 2009 11:30 am

    Puttie,

    Smartfire is nu ook niet echt het neusje van de zalm hé.

    Dat neemt niet weg dat de kachel goed moet werken


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 1:44 pm

    puttie schreef:heeft er iemand hier ook al problemen gehad met een pelletkachel van de tegelkraker ?
    heb mij een smartfire gekocht , deze werkte niet goed en ze zijn een andere komen plaatsen.
    maar een maand later heb ik terug het zelfde probleem.
    heeft er iemand daar al een merk gekocht waar geen problemen mee zijn ?
    is ook moeilijk om iemand hier te krijgen,
    zal me morgen eens kwaad maken.


    welke problemen zijn er dan vraag ik mij steeds af ?
    of ben ik te nieuwsgierig ?





    GR FLEUR

    Gesponsorde inhoud


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 9:58 pm