Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
peter van den Branden
Uthrex
ss
francky
vinnus1
pedro
Philip
knoepken
steven
13 plaatsers

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven zo dec 25, 2011 8:53 pm

    dat er veel tegen de mensen wordt gelogen om toch maar te kunnen verkopen, dat is duidelijk uit heel wat berichten hier op het forum.

    Bijv:

    een schouw is niet nodig, geen onderhoud, helemaal stil, gemakkelijk in gebruik, ...

    Aan een pelletkachel is wat werk, je moet er mee kunnen omgaan en de kachel is nooit volledig stil.
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van peter van den Branden ma dec 26, 2011 10:18 am

    Aan Vinnus1,
    Ik wil er toch wel even bij zeggen dat het niet altijd aan de verkopers ligt
    Wij sturen elk jaar een brief naar al onze klanten (+-1500 stuks) om een onderhoud
    te laten doen. Wij werken met geen contracten bij de verkoop (ben ikzelf tegen)
    en toch zijn er "maar" +-300 die zo'n onderhoud laten doen (100 euro)
    Verleden week was er iemand die met zijn kachel 14850 branduren had en nu problemen kreeg
    dus doen wij direct een onderhoud en die man zei doodleuk: tot binnen 15000 branduren
    en elk jaar kregen zij toch die brief

    Peter
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven ma dec 26, 2011 10:29 am

    dat is iemand die zelf problemen zoekt met zijn kachel


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van vinnus1 ma dec 26, 2011 10:56 am

    Peter,
    Ik heb hier toch ook duidelijk vermeld dat hier ook heel goede verkopers zijn,mensen die wel een goede service geven,wel goede voorliching geven en goed onderhoud.Maar ik heb het hier over echte parrasieten.En sorry dat je me verkeerd begreep.

    Vinnu1


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van peter van den Branden ma dec 26, 2011 11:00 am

    nee , geen probleem
    die dat ge daar noemde "iets met kraker" is ook mijn vriend niet
    het kan ook niet als ge 25-30 merken van kachels verkoopt dat ge daar alles
    van weet ,
    maar soms ligt het ook aan de klanten (denk uit gemakzucht )

    Peter
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van ss ma dec 26, 2011 1:30 pm

    Sorry hoor, alles op de verkoper steken te gemakkelijk, hier de verongelijkte koper afgeven is dat ook!
    Het is zoals gezegd, eender welke verwarming moet onderhouden worden, waar een schouw aan te pas komt moet die op tijd en stond (lees jaarlijks) gereinigd worden!
    Als je huis afgebrand is zal de verzekeraar eens flink zijn wenkbrauwen fronsen als je met het excuus "ik wist dat niet" gaat afkomen...Betalen zal ie sowieso niet.
    Laat ons niet kinderachtig doen he "ik wist dat niet" dat gaat echt niet op. Sommige mensen toch echt "volwassen" worden.
    Groeten,
    ss
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van nick1 ma dec 26, 2011 3:20 pm

    Als je huis afbrand en het oorzakelijk verband is niet de schouw (al dan niet gekuist) dan zal er wel uitbetaald worden.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 12:57 pm

    de service en kennis van den Tegelkraker is ondermaats. Mijn Smartfire is op anderhalf jaar al 7! keer uitgevallen. Vooraleerst was ze volledig slecht geinstalleerd, kreeg enorm weinig info over onderhoud en bij ieder mankement proberen ze mij kosten aan te rekenen. Als deze kachels niet het neusje van de zalm zijn dat doet er niet toe,ZIJ VERKOPEN ZE EN PRIJZEN ZE AAN ze kosten ook meer dan voldoende en moeten naar behoren werken. Oplossingen worden zelden geboden. Als je belt krijg je een hoop dreigementen dat wel. Hier is het geduld alleszins op!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van erwin vr dec 30, 2011 1:00 pm

    de rij van prutsers word alsmaar groter


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van knoepken vr dec 30, 2011 7:11 pm

    weer enen die vlug rijk wil worden op n' ander zijn (zweet)duur gespaarde centen????
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Fleur vr dec 30, 2011 7:17 pm

    gaan jullie de tegelkraker kraken.....niet doen
    was da fleur niet die altijd on-topic gaat


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven vr dec 30, 2011 11:40 pm

    als er problemen zijn, dan mag dat hier gemeld worden. Het is niet de eerste keer dat we deze info krijgen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast za jan 14, 2012 11:14 pm

    Ik ga hier toch even op inpikken...

    Wanneer een klant belt met de vraag of wij zijn kachel een onderhoud willen geven is het antwoord altijd Unaniem 'ja'. Tenzij het een merk is waar wij niet de nodige know-how/tools voor hebben. Als een klant zijn kachel hier heeft gekocht en vraagt om een onderhoud uit te voeren wordt dat genoteerd en maken wij een afspraak.

    Dus Vinnus; ik heb nog nooit, en zal ook nooit aan een telefoontoestel vragen "heeft u problemen? Want anders heeft uw kachel geen onderhoud nodig". Wanneer een persoon aan de telefoon mij verteld dat hij al 3jaar brand vraag ik meestal ZELF of hij geen onderhoud nodig heeft.
    Wij werken niet met onderhouds-contracten omdat zowel ik als mijn vader daar geen voorstander van zijn. Hopelijk kan u uw collega mij laten terugbellen zodat ik zelf van uw collega kan horen wat er hem verteld is aan de telefoon. Ik weet ook dat woorden makkelijk verdraaid worden eens ze 1 mond gepasseerd zijn...

    @Peter; Kom met serieuze feiten voor u een oordeel velt. Het wil niet zeggen omdat mijn vader en ik meer merken in ons assortiment hebben dat er van de kachels geen know-how/wisselstukken moeten zijn. Zo'n oordelen zijn gewoonweg laster.

    Ik lees genoeg mee op het forum op wekelijkse basis, ik doe dit om klanten die vragen/problemen hebben met hun kachel persoonlijk te kunnen contacteren. Spijtiggenoeg wordt dit niet steeds vermeld. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast ma feb 13, 2012 8:41 pm

    Bij den tegelkraker moet je voor de service achteraf ten eerste veel geduld hebben, meestal een aantal keren bellen.
    Over het algemeen laat hij je wat parameters veranderen en dan zou het opgelost moeten zijn maar een tech aan de deur krijgen daar moet je veel geduld voor hebben en meerdere malen bellen en mailen voor je een oplossing krijgt.
    Garantie is enkel op bepaalde stukken niet op de gloeikaars en verplaatsing en werkuren mag je binnen garantie ook betalen om een onderdeel in garantie te laten vervangen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast za apr 21, 2012 7:48 am

    even een vraagje, van diegenen die effectief stappen hebben ondernomen tegen deze leverancier, wat was de uitkomst? En binnen welke termijn? Ben zelf ook aan het heen- en weertrekken momenteel maar zal waarschijnlijk in een rechtzaak uitmonden. Moet mij zowiezo een nieuwekachel aanschaffen want het gaat hier van kwaad naar erger
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van vinnus1 do apr 26, 2012 9:39 am

    Smartie,

    Dit verwonderd me zeer erg wat jij hier verondersteld.Je moet dan eerst

    het laatste lezen van (topic)TEGELKRAKER SINT-PAUWELS,dan zul je zien hoe

    goed

    deze mensen wel zijn voor hun klanten.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast za apr 28, 2012 9:20 am

    Ik hoef niks te zien, ik heb zelf ondervonden hoe "goed" ze zijn. En das geen veronderstelling, das een VASTstelling!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast za apr 28, 2012 9:25 am

    en in die topic die je daar aanhaalt zie ik toch ook geen enkel bericht welke de goede klantendienst en service van den tegelkraker aanprijst?!
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van vinnus1 za apr 28, 2012 8:23 pm

    Juist daarom ,ik heb er ook een ellendige weg mee afgelegd.Ik begrijp helemaal niet hoe hij nog steeds mensen in de val kan lokken.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 6:25 am

    Ik ben zelf een gelukkige bezitter van een kachel uit zijn winkel...
    Tijdens de aankoop toeters en bellen,maar na het plaatsen wordt men al snel duidelijk dat het maar luchtkastelen blijken te zijn. Taloze telefoon gesprekken en bezoeken op zijn verkoopspunt hebben uiteindelijk gezorgd dat ik in het bezit kwam van het service manuel book,zodat ik zelf alles zelf kunnen instellen.Het volledige mantelset in de bestelde kleur werd geleverd 8 maandjes na het plaatsen.Ooit heb ik eens een technieker aan huis gehad van hem.Starte met werken rond de middag en om half 3 snachts heb ik gevraagd of hij van plan was om bij mij in te trekken.Resultaat van zijn bezoek,,,een kachel die niets meer deed en een gasafvoer ventilator die hersteld was met zilvertape omdat hij enkele schroeven had overgedraaid.Gelukkig ben ik handig in bepaalde dingen en heb ik alles terug in orde gekregen,maar ik beklaag de mensen die een aankoop overwegen van deze leverancier en niet de nodige dingen zelf kunnen oplossen.Eigenlijk zou er een aanspreekpunt moeten zijn voor mensen die door de pelletkachelleveranciers in de steek zijn gelaten na de aankoop,die ze verder kan helpen met de nodige informatie.Ergens tussen leverancier en fabrikant.Werk verzekerd,want velen verkopen maar weinigen hebben kennis van zaken.Laat staan als het over echt technische dingen gaat.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 2:00 pm

    Vrienden van ons hadden bij de tegelkraker een kacheltje gekocht.
    Tijdens de plaatsing ging het al mis, kabel los van de rookgas ventilator , lang naar fout moeten zoeken.
    De volgende dag ging de kachel na een aantal uren branden gewoon uit zonder foutmelding
    Na meersmaals bellen zijn ze met 2 langsgekomen waarvoor direct 25€ moest betaald worden.Garantie ????
    ze waren nog maar juist vertrokken en de kachel was al weer uit.

    Heb zelf een Kalor staan
    Heb dan de kachel zelf afgesteld , gelukkig hadden ze wel de parameterlijst achtergelaten.
    Na een kwartiertje instellen was het probleem verholpen en de kachel heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt

    Ze hadden de pellet toevoer nog verder verlaagd in plaats van te verhogen ...
    Denk goed na over een aankoop bij de tegelkraker !! Ben je niet technisch aangelegd blijf er dan zeker weg!!!

    Mvg

    Bon_jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 2:59 pm

    Mja ondertussen heb ik idd zelf al zeer veelgeleerd over pelletkachels maar sommige mankementen kon ik echt niet zelf verhelpen. @Vinnus1, sorry, ben ondertussen zo geagiteerd dat ik het ondertoontje misverstaan has Wink In alle geval heb ik mij nu een Deville besteld bij brico (voor jullie daar op afschieten Smile ik werk daar zelf zodat ik zelf mijn dienst na verkoop kan regelen + dat ik de vertegenwoordiger persoonlijk ken + dat ik ook een fikse personeelskorting heb natuurlijk). Wat betreft den tegelkraker, daar ben ik volop mee aan het bikkelen en mijn kachel is nu op sterven na dood. En ik denk niet dat ze tijdens deze commotie geneigd zijn zelfs nog maar iets voor mij te doen. Mijn aangetekende zendingen worden zowizo stuk voor stuk genegeerd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 3:40 pm

    @smartie Aangetekende brieven zijn noodzakelijk, maar halen uiteindelijk niet veel uit. Je kunt naar de vrederechter stappen, maar als de tegenpartij niet komt opdagen daar, moet je wel een rechtszaak beginnen. Als je jezelf niet wilt/kunt verdedigen, moet je een beroep doen op een advocaat. Dat kost je dan al vlug meer dan het verlies wat je nu gedaan hebt. Dat moet je dus goed afwegen. Bovendien heeft die zaakvoerder meestal een vaste advocaat en iemand die niet echt een goede reputatie heeft, die heeft nogal wat zaken lopen. Hij moet zijn advocaat toch betalen, dus op een rechtszaak meer of minder komt het niet aan. En zelfs als je denkt dat je recht in je schoenen staat (en dat misschien ook zo is), daarom haal je nog je gelijk niet voor de rechtbank en kun je ook nog opdraaien voor de proceskosten. Natuurlijk kun je zelf je verdediging opnemen, ook voor de rechtbank, maar dan moet je wel goed uitkijken voor procedurefouten. Niet eenvoudig, want voor een advocaat is dat dagelijkse kost, maar voor jezelf is dat geen eenvoudige materie. Ik herhaal dus nog eens wat ik al eerder zei op dit forum: "Informeer je eerst goed over de verkoper/installateur voor je een kachel koopt. Verkopen kan (bijna) iedereen, maar stielkennis, goede service en waarborg zijn andere koek. Alleen: voor jou is dat nu te laat.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van erwin zo apr 29, 2012 7:52 pm

    bever, een verkoper die een hele reeks rechtszaken lopen heeft tegen hem, dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen bij de rechter vind ik Rolling Eyes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 10:30 pm

    @erwin Het is vaak de verkoper/installateur die een rechtszaak begint, bijv. omdat bij een dispuut met een klant. Bovendien oordeelt de rechtbank nooit op basis van het aantal rechtszaken dat tegen een verkoper loopt. Het is ook niet altijd dezelfde rechter en elke zaak wordt als aparte case behandeld.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 11:14 pm

    Om het objectief te houden, wil ik hier toch melden dat ik ondanks het niet in garantie was, bij de tegelkraker, gartis een nieuwe gloeikaars heb ontvangen voor onze kachel ( 2 jaar oud) ben deze wel gaan afhalen en heb deze zelf geplaatst. Kan steeds interessant zijn om weten.

    Gesponsorde inhoud


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 3 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 12:25 am