Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 5:46 pm

    Ik vraag me af of het mogelijk is van een Pelletkachel een gewone hout- of steenkoolkachel te maken.
    Waarom ik me dat afvraag?
    Er zitten in Pelletkachels toch wel wat electronica en bewegende delen.
    Wanneer je over 10 jaar daar stukken aan krijgt, zijn er uiteraard geen reservestukken meer beschikbaar. (Ik heb dit al meermaals meegemaakt met andere dure electronica spullen zoals TV, video enz...)
    Misschien is het op dat moment toch nog mogelijk om een Pelletkachel om te bouwen naar een gewone kachel???

    Groetjes,
    René
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 6:28 pm

    als mijn stoof 10 jaar meegaat dan ben ik al heel content
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 6:50 pm

    Ja dan heeft ze haar geld al opgebracht en kopen we ons een nieuwe confused
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Philip za okt 24, 2009 7:44 pm

    om op je vraag te beantwoorden
    tenzij je een combikachel hebt gekocht (pellet en hout)
    zal dit nooit gaan


    Laatst aangepast door Philip op za okt 24, 2009 9:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 8:09 pm

    Question als deze stuk is komt er gewoon een nieuwe hoor..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Gast do dec 24, 2009 7:29 am

    Rene3900 schreef:Ik vraag me af of het mogelijk is van een Pelletkachel een gewone hout- of steenkoolkachel te maken.
    Waarom ik me dat afvraag?
    Er zitten in Pelletkachels toch wel wat electronica en bewegende delen.
    Wanneer je over 10 jaar daar stukken aan krijgt, zijn er uiteraard geen reservestukken meer beschikbaar. (Ik heb dit al meermaals meegemaakt met andere dure electronica spullen zoals TV, video enz...)
    Misschien is het op dat moment toch nog mogelijk om een Pelletkachel om te bouwen naar een gewone kachel???

    Groetjes,
    René


    rene 3900

    een pelletkachel is een perfekte houtkachel,heb ik al uitgeprobeerd,
    k zou zelfs durven beweren de IDEALE HOUTKACHEL want alles is er in voorzien,je hebt een warmtewisselaar,ventilatoren en kanalisatie als die erop zit.
    je haalt er de elktronica uit en maak een handmatig bedieningsbord om je ventilatoren te bedienen,verder juist een grote branderpot maken en stoken maar.
    bij deze doe ik tevens hier een oproep : als er personen zijn die hun kachel naar de schroothandel doen,laat mij iets weten want ik geef ER WAT EUROTJES MEER VOOR.





    GR FLEUR
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van jeanhup do dec 24, 2009 10:06 am

    Rene3900 schreef:Ik vraag me af of het mogelijk is van een Pelletkachel een gewone hout- of steenkoolkachel te maken.
    Waarom ik me dat afvraag?
    Er zitten in Pelletkachels toch wel wat electronica en bewegende delen.
    Wanneer je over 10 jaar daar stukken aan krijgt, zijn er uiteraard geen reservestukken meer beschikbaar. (Ik heb dit al meermaals meegemaakt met andere dure electronica spullen zoals TV, video enz...)
    In pelletkachels zijn bijna volledig opgebouwd uit standaard componenten: ventilatoren etc. zijn zo te koop uit het rek van diverse ventilatorfabrikanten. Hetzelfde geldt voor de sensoren, kabels etc.
    Het enige dat wellicht over 10 jaar niet meer eenvoudig te krijgen is is het bedieningspaneel en de regeleenheid. En die kun je - zoals Fleur ook al zei - vervangen door een eenvoudig handmatig bedieningspaneel.
    De rest is staal en is door een smid nog altijd te maken/repareren.

    Gesponsorde inhoud


    Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit? Empty Re: Van Pelletkachel naar gewone houtkachel: kan dit?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 11:45 am