Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van Gast di feb 07, 2012 4:13 pm

    Beste mensen , graag jullie ervaring en input om me te helpen met de keuze voor de verwarming!

    Het betreft een 3 laags vrijstaand renovatiehuis zonder verwarming. Kopgevel op NO, zijgevel NW, op een heuvel in de wind. Er zijn twee schoorstenen, die tegen elkaar staan, dus elke woonlaag heeft de kachel op de zelfde plek. Alle ruimtes hebben 2.40 hoogte. Er is geen gas of olie.

    Etage: goed geïsoleerd, woonkamer 95m2 ,slaapkamer 9m2, badkamer 6m2.
    Er is een trap naar beneden en aan de ander kant van de woonkamer een gedeeltelijk afsluitbare trap naar zolder. Schoorsteen op 2,5 m van trapgat naar beneden.

    Beneden: redelijk geïsoleerd, woonkamer 28m2 met trap naar etage , slaapkamer 12m2, badkamer, 6m2.
    Schoorsteen op 2.5 meter van trapgat naar etage.

    Zolder: (vloer is geïsoleerd, dus plafond van de etage)voor het overige niet.
    Beneden is mogelijkheid voor bunker opslag. Er is buiten maar beperkte opslag mogelijk voor hout.
    Eén kachel moet houtkachel zijn, één moet pelletkachel zijn. (ivm foolproof systeem)

    Mijn idee -en voorstel hier op het forum- is beneden een pelletkachel, (11kw? ) met een deel kanalisatie naar etage en op etage een houtkachel. Alle twee krijgen eigen verse lucht aanvoer en een rechte schoorsteen.

    Wat voor (welke) pelletkachel of systeem raden jullie me aan? ('santa') Heel vaag denk ik ook wel eens aan pellet hydro, -ik moet de vloer nog storten dus dan kan ook vloerverwarming-. Echter een heel systeem met buffervaten is te omvangrijk.

    - kanalisatie
    - vormgeving niet belangrijk
    - liefst zelf aan te leggen en te onderhouden
    - groot reservoir
    - zo betrouwbaar mogelijk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty Re: combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 4:08 pm

    Niemand? Ik probeer een goede vraag te stellen, in het woud van kachels. Zijn er testen van pelletkachels, of aanleg schema's van pelletkachels of pelletketels, (leidingdikte, buffertanks, doorsnee kanalisatie)? Kortom iets waarmee ik zelf verder kan. Buiten het hier zoeken naar relevante informatie? Andere websites?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty Re: combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van steven vr feb 10, 2012 4:15 pm

    kanalisatie kan je max 6 meter verder trekken


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty Re: combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 4:43 pm

    Dank je, dat is al iets waar ik verder mee kan in het ontwerpen van de infrastructuur in mijn huis. Ook zal ik een 50mm luchtaanvoer, een waterleiding en een stopcontact gaan aanleggen bij de schoorsteen.

    6 meter horizontaal, hoe dik is zo'n buis?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty Re: combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van steven vr feb 10, 2012 5:08 pm

    horizontaal?

    max 2 bochten en zo weinig mogelijk horizontaal.

    Kanalisatie warme lucht en hydro ben ik nog niet samen in 1 kachel tegen gekomen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty Re: combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 8:40 pm

    Beste,
    Bij piazzetta spreken ze dat kanalisatie kan tot 16 meter,en er word niets gezegd over het max aantal bochten,als ze maar goed geisoleerd zijn uw kanalen.Ik overweeg ook een kachel van piazzetta te plaatsen met kanalisatie na de zomer.Ik schrijf mijn bevindingen op dit forum zodra ik er mee werk.
    Greetz Peter

    Gesponsorde inhoud


    combinatie: pelletkachel én een houtkachel  Empty Re: combinatie: pelletkachel én een houtkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 8:40 am