Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 8:36 pm

    Hoi

    Wil toch even mededelen welke ervaring ik achter de rug heb:
    Ik heb onlangs, aan maand ongeveer geleden een pelletkachel overgekocht van een particulier. (10 maand oud)
    Een edilkamin Marea met speksteen, voor mij één van de beste keuzes qua grootte,capaciteit enzoverder
    Ik was dan ook zeer tevreden over deze kachel.
    De geplande stroomonderbreking (door energieleverancier) een tweetal weken geleden kwam echter twee uur voor de aangekondigd tijd,waarschijnlijk direct opgemerkt door de electriciteitsmaatschappij want de stroomonderbreking werd onmiddelijk rechtgezet.
    Doordat de afwezigheid van electriciteit slecht seconden heeft geduurd kreeg de kachelcomputer waarschijnlijk een stroomopstoot. Gevolg : De kachel is in alarm gegaan BLACK OUT, na het verlopen van het alarm kon ik de kachel langs geen kanten meer opstarten, steeds een foutmelding START FAIL ...
    Ik belde daarop de verkoper(die de kachel aan de particulier voor mij verkocht) VANHAEREN bvba uit Rummen op en kreeg een afspraak voor het bezoek van een technische ploeg 1 week later op woensdagnamiddag. Na een weekje bibberen vol verwachting binnen gezeten ... tot halfvier, toch maar even gebeld maar kreeg de boodschap, de techniekers zijn onderweg ... nog gewacht om uiteindelijk niemand te zien en ook niks meer te horen. Ik kan aannemen dat hij zou gezegd hebben u had maar een nieuwe moeten kopen om van de service te genieten MAAR beloven en dan niks meer laten horen .... ben zelf zelfstandige dus mijn tijd is ook kostbaar en bovendien besef ik dat er altijd iets kan tussenkomen maar een seintje is dan het minste zou ik zo denken
    Heb het vertikt om hem de volgende dag terug te bellen geef ik toe.
    Heb wel gebeld met Ecolutions te Zeppperen de dag erna en alhoewel deze man niets te maken had met mijn aankoop of deze kachel ... wat een service, zeer vriendlijk en heeft de eerste dag een half uur aan de lijn gehangen om samen met mij te overlopen, ook een paar dagen erna nog teruggebeld en nog steeds een belangeloze goed raad ...
    Het probleem is intussen verholpen dankzij de raadgevingen zelf kunnen oplossen maar wil toch benadrukken, de service bij Ecolutions lijkt me top.
    Heb al spijt dat ik geen kachel van hun gekocht heb maar de volgende ,daar bestaat geen twijfel over die komt uit zepperen ;-) Ook kan ik iedereen aanraden voor hun aankoop doe de moeite hier even langs te gaan of te bellen met hun ... ben er zeker van dat u me dan gelijk geeft ...
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Philip za okt 24, 2009 9:18 pm

    zo zie je maar
    je bent zelf zelfstandige dus zal je evengeoed als wij weten dat er mensen zijn die groot geld geroken hebben in de pellet industrie
    ik ben blij vor jou dat je geholpen werd door een aandere pelletkachel handelaar die hiermee wellicht aan klanten zal winnen (des te beter voor hem)


    maar garantie is toch garantie als de kachel in garantie periode valt en je hebt bv het bewijs van de originele aankoper moet die toch in garantie blijven?


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 8:20 pm

    ik heb het aankoopbewijs van de vorige kopers en hij valt normaal nog onder garantie.
    In elk geval is er nooit sprake geweest van garantie, hij zei me gewoon zelfs al de prijs van basisonderhoud en voor verdere dingen, de techniekers hadden alles bij en ik moest maar vragen, factuur zou volgen.
    Betalen had ik eigenlijk zelfs niets op tegen ..... ik wou gewoon verdergeholpen worden
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Philip zo okt 25, 2009 8:37 pm

    kan ik aannemen maar toch zou die in garantie moete blijven toch<?


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van pedro zo okt 25, 2009 8:39 pm

    Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit met de garantie als het van eigenaar veranderd......


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van steven zo okt 25, 2009 8:41 pm

    Dat is fabrieksgarantie, dus het zou geen verschil mogen geven.

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 9:03 pm

    deze andelaar(van debosch in hoeselt )verdiend ook een pluimpje. kocht een termorossi 1000 geleverd op 10/10 op 15/10 de een alarm achter de ander (al ac ,al pe en de peletsbac was vol ,schoef bleef draien ventilator ook ,) na een tel bleek de computer het niet meer te doen of zo "wat never" op 17/10 kreeg ik tel of ik thuis was?? nee eigenlijk niet . toen zeiden ze mevrouw wij hebben een nieuwe kachel voor u mee en zouden over30 min bij u kunnen ,ja natuurlijk ik loop ,want dit gebeurt niet vaak dat iets direkt geruild wordt he!!!!
    wat een service !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty installateurs

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 1:13 pm

    ik wilde even iets aan toevoegen,
    ik kocht mijn kachel een zaak die vooral in houthaarden en kachels doet.
    maar de zaakvoerder vertelde ons 3 jaar geleden dat pellets de toekomst zijn. dus wij kochten een pelletkachel.
    vanaf dag 1 merkten wij dat er iets niet klopte; piep geluiden, uitvallen van de kachel, rook in de woonkamer enz.
    de installateurs kwamen kijken: nooit met een gepaste oplossing: "zet uw toestel op de laagste stand dan maakt hij geen piep geluid meer"


    Laatst aangepast door roel jespers op vr okt 30, 2009 4:08 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 2:17 pm

    roel jespers schreef:ik wilde even iets aan toevoegen,
    ik kocht mijn kachel bij Euro-Domus in Ranst.
    een zaak die vooral in houthaarden en kachels doet.
    maar de zaakvoerder vertelde ons 3 jaar geleden dat pellets de toekomst zijn. dus wij kochten een pelletkachel.
    vanaf dag 1 merkten wij dat er iets niet klopte; piep geluiden, uitvallen van de kachel, rook in de woonkamer enz.
    de installateurs kwamen kijken: nooit met een gepaste oplossing: "zet uw toestel op de laagste stand dan maakt hij geen piep geluid meer"
    'nazicht en reset': ja dat was 20 euro betalen en ze drukken een code in en klaar was het. het toestel nakijken dat was er niet bij.
    ik heb het gevoel dat de heren verkopers geen kennis hebben van de technologie van pelletkachels.

    Is het ondertss goed gekomen met uw kachel??
    Zolang mijn kachel in garantie is betaal ik GENE euro!!!
    garantie is garantie toch!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 9:15 pm

    Wij zijn ook niet tevreden over de handelaar die onze kachel heeft geleverd. Problemen met het verbruik. Ze hebben drie keer langsgeweest en steeds weer het zelfde probleem. Heb dit op het forum gezet en daar heeft iemand op gereageerd en die persoon is langsgeweest, een geluk,het is een technieker van pelletkachels. Hij heeft drie kwartier bezig geweest om de juiste instellingen in te voeren, maar nu is onze kachel TOP. sunny
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van steven vr okt 30, 2009 9:53 pm

    Dany10,

    Mogen we weten welke kachel je hebt en welk bedrijf u geholpen heeft?

    Dat is heel nuttige info voor iedereen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 10:19 pm

    Tuurlijk, we hebben een piazetti 960 en de technieker van de firma per sempre uit Puurs is langsgeweest,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 1:57 pm

    smijers schreef:deze andelaar(van debosch in hoeselt )verdiend ook een pluimpje. kocht een termorossi 1000 geleverd op 10/10 op 15/10 de een alarm achter de ander (al ac ,al pe en de peletsbac was vol ,schoef bleef draien ventilator ook ,) na een tel bleek de computer het niet meer te doen of zo "wat never" op 17/10 kreeg ik tel of ik thuis was?? nee eigenlijk niet . toen zeiden ze mevrouw wij hebben een nieuwe kachel voor u mee en zouden over30 min bij u kunnen ,ja natuurlijk ik loop ,want dit gebeurt niet vaak dat iets direkt geruild wordt he!!!!
    wat een service !!


    Beste Mevrouw Smijers,

    Bedankt voor deze positieve post, hopelijk is nu alles in orde met de pelletkachel.

    Met vriendelijke groeten,
    Vandebosch Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast zo sep 11, 2011 11:06 pm

    vandebosch schreef:
    smijers schreef:deze andelaar(van debosch in hoeselt )verdiend ook een pluimpje. kocht een termorossi 1000 geleverd op 10/10 op 15/10 de een alarm achter de ander (al ac ,al pe en de peletsbac was vol ,schoef bleef draien ventilator ook ,) na een tel bleek de computer het niet meer te doen of zo "wat never" op 17/10 kreeg ik tel of ik thuis was?? nee eigenlijk niet . toen zeiden ze mevrouw wij hebben een nieuwe kachel voor u mee en zouden over30 min bij u kunnen ,ja natuurlijk ik loop ,want dit gebeurt niet vaak dat iets direkt geruild wordt he!!!!
    wat een service !!


    Beste Mevrouw Smijers,

    Bedankt voor deze positieve post, hopelijk is nu alles in orde met de pelletkachel.

    Met vriendelijke groeten,
    Vandebosch Nicky

    HELLAS op dit moment zou ik deze tekst niet meer schrijven daar ik al sins april regematig contact mee met julie om naar mij kachel te kommen zien voor verbrandings problemmen ,maar ter vergeefs komt u maar niet zelfs geen tel niet !! michien wacht u dat de garantie voorbij is of zo!!!?????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 10:00 am

    smijers schreef:
    vandebosch schreef:


    Beste Mevrouw Smijers,

    Bedankt voor deze positieve post, hopelijk is nu alles in orde met de pelletkachel.

    Met vriendelijke groeten,
    Vandebosch Nicky

    HELLAS op dit moment zou ik deze tekst niet meer schrijven daar ik al sins april regematig contact mee met julie om naar mij kachel te kommen zien voor verbrandings problemmen ,maar ter vergeefs komt u maar niet zelfs geen tel niet !! michien wacht u dat de garantie voorbij is of zo!!!?????

    Beste,

    Dan zou U beter Uw mails eens controleren, ik heb 5 min na U mail een antwoord gestuurd met vraag wat juist het probleem is. Indien U nu eens zou antwoorden zouden we misschien ook daadwerkelijk iets voor U kunnen doen.


    Groeten,

    Vandebosch Nicky
    Zaakvoerder

    Firma Vandebosch Bvba

    Beste,

    Verder is het zo dat ik hier bij de dienst boekhouding heb nagekeken dat U nooit een onderhoud van Uw toestel heeft aangevraagd en gehad. Waarschijnlijk zal Uw probleem dus ook gewoon liggen aan een gebrekkig onderhoud.


    Laatst aangepast door vandebosch op ma sep 12, 2011 10:02 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Nota toegevoegd)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van pedro ma sep 12, 2011 11:50 am

    @ Vandenbosch en Smijers,

    neem beter contact op met elkaar via PM of andere middelen(tel??!!) dan hier over en weer te mailen naar elkaar.Hier heeft niemand iets aan!

    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 4:45 pm

    Hoi Pedro,

    Dat is ook de bedoeling, maar wanneer iemand me onterecht aanvalt antwoord ik daar meteen op. Ik heb als installateur mijn plichten die ik nakom maar een klant heeft die even zeer. Onderhoud op het toestel is een must, wanneer dit echter niet overeenkomstig de overeenkomst gebeurd moet niet geprobeerd worden een onderhoud als een garantiegeval af te schilderen om dit kosteloos te hebben. Indien de kachel stuk is zal ik zeker mijn verantwoordelijkheid opnemen en is het niet de datum van herstelling maar de datum van aangifte die telt. Hier op de firma heeft niemand weet van een melding en zijn zeker geen mails met aanvraag tot herstelling of onderhoud aangevraagd hier. Ik installeer reeds sinds 2005 pelletkachels en heb weinig ontevreden klanten.

    Groeten,

    Nicky

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van ss ma sep 12, 2011 4:51 pm

    Nicky, de tekst in acht genomen heb ik het vermoeden dat mevr Snijers niet direct de gewoonte heeft met mail om te gaan, misschien is het beter om efkens deze mevrouw te bellen en het misverstand uit te praten???
    Allez, het is uw probleem he, ik wil me niet moeien...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 5:52 pm

    mijn reactie hier op het forum was om toch even te zegen dat het niet overhal op roosjes loopt en dat de verzoeken al reeds van april duren en ik zelfs de zoon aan de tel heb gekregen in juni met veel beloftes ,kan aannemem dat er verlof enz was ... maar geen 6 maand!!!!
    en zo als mr zegd heb ik nog mail nog tel gekregen de laaste 6 maand en ook niet tussen 8 en 12/9.
    het is juist dat hier geen ruzie forum is maar het doet toch wel reageren !!!
    wat betrefd de onderhoud hij geeft er voldoende kursusen over om geen te bestellen bij de techniekers zelf !!!
    deze werd ook al aangehaald en ook toegestaan in juni als dit het probleem was om dit te laten doen door een bevoegde !!maar blijkbaar lijden ze daar aan alzeimer !!!onder tussen staat de kachel te koop weg met de elende
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van ss di sep 13, 2011 11:47 am

    Admin, moderators, de kachel staat inderdaad op Tweedehands.be. Aangezien het hier een geschil betreft dat niemand meer kan oplossen en aangezien we hier duideljk met een misverstand te maken hebben zou het misschen verstandig zijn om een slotje op dit topic te zetten? Volgens mij wordt hier niemand beter van!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast di sep 13, 2011 12:29 pm

    inderdaat ,en sorry voor de last!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast zo sep 18, 2011 12:57 pm

    Beste lezers.
    Ik heb ook een stroomstoring gehad.
    De kachel van het merk Ecoforest kon ik weer gewoon zonder probleem weer opstarten.
    Deze kachels zijn waarschijnlijk beter bestand daartegen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 7:49 pm

    op 29 maart 2010 had ik een pellet kachel aangekocht in het filliaal XXXXXXXX(zou XXXXX zijn) na plaatsing viel deze meerdere malen in storing .Na interventie (2maal) en de uitleg dat het probleem de glazen deur is welke de hitte bijhoud zou deze op later tijdstip vervangen worden door een nieuwe glazen deur welke nog in proef is(voorzien van openingen om de hitte beter te verwijderen).Tot op heden 1/12/2011stook ik nog steeds met een geopende deur en heb nog steeds geen nieuws over de vervanging hiervan. Ik heb nochtans deze week eenzelfde kachel gezien met andere deur. Ik heb 2 jaar garantie deze is voorbij 29 maart 2012 Ik heb een mailtje gestuurd naar groene kachel maar krijg geen reactie
    Pellinsert 54 Edil Kamin
    Ik heb de factuur welke als garantiebewijs dient ( staat zo beschreven op de factuur) Crying or Very sad dit zou echter geen garantie kaart zijn ???


    Laatst aangepast door pellbox op vr dec 02, 2011 6:51 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : merk toegevoegd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 8:12 pm

    Beste Wilfried, ik snap iets niet??? geopende deur stoken??? krijg je dan geen vacuum fout melding? ook direkt in je 1e bericht iemand "afkraken"? Admins please?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 9:17 pm

    Verkske schreef:Beste Wilfried, ik snap iets niet??? geopende deur stoken??? krijg je dan geen vacuum fout melding? ook direkt in je 1e bericht iemand "afkraken"? Admins please?
    n

    Beste,

    Er wordt bedoeld dat de Pellinsert 54 is aangepast naar een nieuw model deur met een opening in voor te warmte beter te verspreiden en overhitting tegen te gaan. De Pellinsert 54 heeft een dubbele deur. De voorste dient voor het verbergen van de vullade van de pellets, de andere zorgt voor de dichting.
    Hier zie je een foto van beide:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Zowel de oude als de nieuwe uitvoering staan er. De nieuwe is dus met die opening.

    Groeten,

    Nicky

    Gesponsorde inhoud


    Goede en slechte ervaring met 2 dealers Empty Re: Goede en slechte ervaring met 2 dealers

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 9:50 pm