Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 24 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    grote teleurstelling

    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 3:28 pm

    Hallo iedereen,

    Graag wil ik jullie mening horen, aangezien wij na 2 dagen enorm teleurgesteld zijn in de plaatsing en het gebruik van onze pelletkachel.
    Ik zal even het een en ander uitleggen.
    Wij wonen in Frankrijk en na een winter zonder kachel te hebben overleefd ( 14 graden overdag en 8 graden 's nachts is géén pretje...) met slechts één houtkachel, hadden we nu dan eindelijk het geld voor een verwarming bij elkaar.
    We hebben ons heel goed verdiept in alle materie, soorten en maten, gas, olie, hout, electra etc etc en uiteindelijk gekozen voor de pelletkachel vanwege de enorm positieve reacties en milieuvriendelijkheid en zuinig verbruik (gas en olie zijn hier niet te betalen in Frankrijk).
    Firma op bezoek gehad, alles opgemeten en bekeken en gekozen voor de Piazzetta P960 met 2 uitgangen, één voor de keuken en één voor de woonkamer. Met de winter voor de deur, waren we enorm blij dat het maandag eindelijk zo ver was. Na 2 dagen werk was het dan zover en bij het afscheid zei men dat we na 2 uur in ons T-shirt konden zitten. Op dat moment was het 12 graden in huis, dus we verheugden ons op een warme avond (voor het eerst in tijden).
    Na 2 dagen wordt het nog steeds NIET warmer dan 14-15 graden in huis !!! Terwijl het nu buiten ook 13 graden is...
    Volgens de firma kon hij op stand 2 staan om het huis op te warmen, maar er gebeurde NIETS. Geen graadje temp. erbij...
    Ook vliegen de zakken pellets er doorheen. Men had ons voorgerekend: 1 zak per 24 uur, maar er gaan nu minstens 2 a 3 zakken per 24 doorheen ! En dat terwijl de temperatuur dus gewoon niets veranderd....We zitten dus nog gewoon in de kou en verstoken wel flink geld.
    We snappen er niets van en hebben boos de firma gebeld. Die zeiden nu opeens dat het normaal was dat het een paar dagen zou duren voordat het huis op temperatuur was, en dat we hem nu DAG en NACHT op stand 4 moesten zetten !!! Dat wil zeggen dat de pellets er denk ik met 5 a 6 zakken per dag doorheen gaan.....Daarbij komt dat het ding echt een ENORME HERRIE maakt...als we hem op stand 2 hebben staan kun je elkaar in de woonkamer dus bijna niet verstaan ! We schamen ons dood, want als je bezoek zou hebben kun je geen eens een gesprek met elkaar voeren...
    Ook dit zou nu opeens heen normaal zijn volgens de firma, maar het geluid zou na een paar dagen minder worden....
    Om het te testen heb ik net de kachel ruim een uur op stand 4 gezet ( ben zelf naar buiten gevlucht voor de herrie..) en wat denk je ? De temperatuur was 0,5 graag gestegen, naar 15 graden....En dat terwijl het buiten 13 graden is.
    We geloven er dus NIETS van dat we het warm kunnen krijgen als het buiten straks gaat vriezen.
    Graag hoor ik jullie commentaar.
    We hebben een Piazzetta 960, 12 kw en de kachel moet een woonkamer van zo'n 30 m2 en een andere kamer van zo'n 20m2 verwarmen. Overal lees ik dat dat moet kunnen en overal lees ik dat mensen het 23 graden of warmer kunnen krijgen.
    WAAROM WIJ NIET ????
    We krijgen het nog niet eens 16 graden...
    En hij staat al op stand 2 ( of 4) de hele tijd.
    Wat zou er mis kunnen zijn ? Want voor ons is het nu de MISKOOP van het jaar en dat voor bijna 8000,- euri.....
    HELP !!! Wij willen deze winter niet bevriezen..

    groeten vanuit een koud en teleurgesteld Frankrijk
    marit
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van steven do nov 12, 2009 3:54 pm

    Marit,

    8000 euro?

    Die kachel kost in België 4070 euro zonder btw.

    Heb je de handleiding van die kachel?

    Met 12kw moet je uw huis zeker kunnen verwarmen.

    Ik vermoed dat je het grootste gedeelte van uw warmte via de schouw verliest.

    Is het huis normaal geïsoleerd?

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van pedro do nov 12, 2009 4:08 pm

    Marit,

    idd niet leuk om te lezen,en nog minder om mee te maken!

    8000euro is héél veel geld voor zo een kachel,terwijl ik er altijd van uit ging dat de pelletkachels goedkoper waren in Frankrijk!?(sommige merken toch)
    Woon je ver in Frankrijk of aan de grens?Mn beste vriend woont ook in Frankrijk en zijn ervaring met franse 'stielmannen' is ook ronduit erbarmelijk!!!De grootste oorzaak zal ws daaraan te wijten zijn-->de installateur!

    Houd ons zeker op de hoogte!Want zo een kachjel moet idd heel makkelijk jullie ruimte kunnen verwarmrn.ff ter vergelijking,hier kunnen we makkelijk met een kachel van 9kw 2ruimtes verwarmen,living van 27m2(deze morgen 27graden op eco stand) en keuken 20M2(24graden)

    Grtzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 4:26 pm

    Marit

    Wij hebben ook een Piazzetta 962 12 kw. Deze kachel zou geen enkel probleem mogen hebben om uw woning te verwarmen. Wij halen hier op kousenvoeten 25°, ongeveer 200m³ te verwarmen, verbruik draait rond de 900 grammen per uur. Wij hebben voor onze kachel 4900 € betaald, nieuwe schouw inbegrepen en een palet pellets.
    Ik denk dat uw installateur er een zootje heeft van gemaakt. De kachel is heel zeker verkeerd afgeregeld. De schouw speelt voor Piazzetta niet van belang, aangezien dit volledig elektronisch dient ingesteld te worden door de installateur, die hiervoor de nodige metingen moet doen en die dan aanpassen in het moederbord van uw kachel. Heeft hij dit gedaan? Heeft hij een soort computertje aan uw kachel gehangen tijdens het inregelen? Heeft hij de kachel geprobeerd terwijl hij erbij was. Onze installateur heeft 2 uur bij de brandende kachel gebleven, met een lekkere Leffe, om te zien dat alles naar behoren werkte.

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 4:27 pm

    Marit,

    Ik zou hier geen genoegen mee nemen en hem op laten halen of omruilen.
    Maar ik weet niet of ze dat wel doen...

    Normaal moet zo'n kachel (voor zo'n prijs zeker) toch goed kunnen verwarmen!

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 4:46 pm

    dat we wellicht teveel hebben betaald voor de kachel/plaatsing, zou ons niet eens zoveel kunnen schelen (frankrijk is een duur land), maar als hij dan maar naar behoren had gewerkt en we nu lekker warm hadden gezeten en ons geen zorgen voor de naderende winter hadden hoeven maken. 25 graden is voor ons niet eens nodig (we zijn de kou inmiddels zo gewend en lopen altijd met 2 truien aan), maar 18 graden zou toch wel lekker zijn, zeker als het straks gaat vriezen. Maar boven de 15 komt ie dus nog steeds niet...
    Okay, het is een echt oud frans huis, dus met dikke, natuurstenen muren en niet super geisoleerd (wel grotendeels dubbel glas), dus ik weet niet hoe dat bij jullie in Belgie is. Maar zoals gezegd, hoeven we geen 25 graden maar zouden al blij zijn met een constante 18...
    De installateur is ook bekend met de oude franse huizen, dus had hij ons in ieder geval goed moeten voorlichten, indien de isolatie een probleem zou zijn. Maar daar heeft hij nooit over gesproken. Toen hij wegging, zei hij dan ook dat het binnen een uur 21 graden zou zijn. Maar dat is het na 2 dagen nog niet...Nu zegt hij opeens dat we de kachel continu op stand 4 moeten laten staan en dat het dan over een aantal dagen wel op temperatuur zou moeten komen....
    Hij heeft de kachel wel ingesteld met zo'n computertje aan de zijkant. Welliswaar was hij erg gehaast, want het was al donker en over sluitingstijd....wilde duidelijk naar huis.
    Nog een andere vraag: blaast jullie kachel ook aan de voorkant warme lucht ? In ons boekwerk staat dat hij dat moet kunnen, maar die van ons doet het niet. Alleen via de 2 ventilatie-kanalen, maar niet vanuit de voorkant van de kachel. De kachel zelf geeft dus ook amper warmte (net zoveel als onze houtkachel, via het raampje). De hele woonkamer moet dus verwarmd worden door het ene ventilatie-kanaal dat lucht blaast. Op stand 1 of 2 is dat dan ook veeeel te weinig, want was is nu één zo'n stroompje warme lucht in een grote kamer ?
    Krijgen jullie een hele woonruimte daarmee warm ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 4:55 pm

    Marit

    Ik denk zoals de anderen zeggen dat er iets niet in orde is met je installateur. Zelf zijn we een tweetal weekjes met een Piazzetta aan het verwarmen en zeg dat ik de eerste dagen met de handleiding op de schoot dit toestel perfect liet werken.
    Waar ik ze heb van laten leveren heeft de installateur ook zeker twee uur met alle apparatuur er voor nodig mijn kachel subliem afgeregeld. Ik zou gaan voor terugname van het toestel en bij een eerlijke verdeler opnieuw beginnen. Het zal je zeker een paar honderd euro besparen en pas tevreden zijn als je correct behandeld word.
    Johnny Haemels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 5:00 pm

    Marit

    Onze uitvoering is de P955 met een blazer vooraan. Als ik de kachel op stand 1 laat blazen kan ik niet een volle minuut mijn hand voor de rooster houden, zo warm is de lucht van de ventilator.

    Groetjes Johnny Haemels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 5:05 pm

    nou dat scheelt nogal...als ik mijn hand voor de ventilator hou heb ik een lekker warm stroompje, maar dat is alleen er vlakvoor. En niet heet, maar gewoon lekker warm. Hou je je hand 1 meter verderop, dan voel je bijna niets en wat je voelt is afgekoelde, lauwe lucht....Maat dat komt waarschijnlijk omdat de omgevingstemperatuur niet hoog is.

    Vraag aan jullie nog: hebben jullie de kachel 's nachts aan staan of zetten jullie hem uit/laag ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 5:11 pm

    Marit

    Momenteel is het nog niet koud genoeg om ze ook s'nachts aan te houden maar we overwegen het wel als het zou gaan vriezen. Ook hier denk ik dat we zonder problemen dit kunnen doen. Enkel zien dat we genoeg pellets in de vergaarbak kieperen.
    Groetjes Johnny Haemels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 5:17 pm

    marit schreef:nou dat scheelt nogal...als ik mijn hand voor de ventilator hou heb ik een lekker warm stroompje, maar dat is alleen er vlakvoor. En niet heet, maar gewoon lekker warm. Hou je je hand 1 meter verderop, dan voel je bijna niets en wat je voelt is afgekoelde, lauwe lucht....Maat dat komt waarschijnlijk omdat de omgevingstemperatuur niet hoog is.

    Vraag aan jullie nog: hebben jullie de kachel 's nachts aan staan of zetten jullie hem uit/laag ?

    Via de afstandsbediening kan je de ventilator instellingen veranderen. Ik zal het subiet eens nazien en dan hier posten. Gebruik je het kanalisatiesysteem om een andere ruimte te verwarmen?

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 5:34 pm

    met mijn piazetta ik kan nie binnen van de warmte en die ver warmd hier 130 vierkante meter op zijn kousevoeten met 1 zak korrels in 18 uur ongeveer en de gang staat nog open ik ben er zeer tevreden van en van den frank ook die kachel van jullie is zeker niet juist afgesteld ik zou direct dezlfde kopen moest ik het moeten over doen groetjes uit het warmen poperinge
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 5:36 pm

    Marit,

    Ik vraag me af of de luchtkanalen in de kachel wel zijn aangesloten. Normaal gezien moet je de luchtstroom, als ie op vol vermogen blaast, 4 meter ver nog goed voelen. Is dit zo bij jouw? Als je bij het ruitje komt, niet aankomen natuurlijk, voelt het dan heet aan of is de stralingswarmte bij het ruitje eerder lauw? Dit zou normaal gezien zeer warm moeten zijn. Is dit niet het geval, dan zou ik de installateur terugroepen, en zeker de kachel nog niet betalen, als je dit al niet gedaan hebt.
    Als de kachel aanligt, neem dan eens de afstandsbediening en open het klepje:

    druk op:

    Menu > met de pijltjes toets naar "State Stove" en druk op "Set". Je ziet nu twee temperaturen, geef eens de beide temperaturen door. Hiermee kan ik zien hoe warm de rookafvoer is.

    Cantodea
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van steven do nov 12, 2009 5:44 pm

    Marit,

    Er zitten twee ventilatoren op uw kachel. 1 kan je gebruiken voor de kanalisatie en de andere om frontaal te blazen.

    Dit staat allemaal in de handleiding vermeld.

    heb je die?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:11 pm

    cantodea schreef:Marit,

    Ik vraag me af of de luchtkanalen in de kachel wel zijn aangesloten. Normaal gezien moet je de luchtstroom, als ie op vol vermogen blaast, 4 meter ver nog goed voelen. Is dit zo bij jouw? Als je bij het ruitje komt, niet aankomen natuurlijk, voelt het dan heet aan of is de stralingswarmte bij het ruitje eerder lauw? Dit zou normaal gezien zeer warm moeten zijn. Is dit niet het geval, dan zou ik de installateur terugroepen, en zeker de kachel nog niet betalen, als je dit al niet gedaan hebt.
    Als de kachel aanligt, neem dan eens de afstandsbediening en open het klepje:

    druk op:

    Menu > met de pijltjes toets naar "State Stove" en druk op "Set". Je ziet nu twee temperaturen, geef eens de beide temperaturen door. Hiermee kan ik zien hoe warm de rookafvoer is.

    Cantodea

    Ik zie het volgende staan:
    02.90CO
    115 C (graden) en 17 C (graden)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:14 pm

    we hebben dus met kanalisatie.
    eentje gaat naar de keuken en eentje naar de woonkamer.
    volgens de instalateur was dat nu zo ingesteld en zou hij daarom dus niet meer aan de voorkant blazen...daar komt dus enkel de stralingswarmte van de kachel zelf (het raampje, want de kachel zelf wordt verder niet heet/warm).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:16 pm

    nu denk ik dus wel dat ons huis veel kouder is, want ik zie bij Cantodea staan dat het 22 graden in huis is en de kachel UIT...
    Hier is het 15 graden in huis met TWEE kachels AAN: onze houtkachel brandt nog vrolijk mee en onze nieuwe Piazzetta staat de hele dag al op stand 1 te branden....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:22 pm

    nog een vraag: waarop staat de kackel bij jullie nu afgesteld ?

    Volgens onze instalateur moest de puissance altijd hetzelfde zijn als de ventilator. Hij had hem op stand 2 ingesteld (beiden dus).
    Nu vinden wij het lawaai bij die stand echt vreselijk, en nu staat hij overdag dus op stand 1.
    Hoe is dat bij jullie ?

    En hoe is het geluid bij jullie ?
    Als wij de kachel (puissance en ventilator) op stand 2 zetten, moeten we echt harder praten om elkaar te verstaan, het is dan net of je de afzuigkap van de keuken op de volle sterkte aanhebt. Als je dat de hele dag hebt, ga je met hoofdpijn naar bed !
    En volgens de instalateur moesten we de kachel nu een week op stand 4 zetten om het huis op te warmen...
    Volgens hem zou het geluid dan vanzelf minder worden ?
    Is dat zo ????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:27 pm

    Als die 115 graden je schouwtemperatuur is dan lijkt me dat extreem weinig om op vermogen 4 te branden .Dat lijkt me eerder de waarde van branden in ecomode.Wat dan weer niet kan want drie zakken per dag ???????????????????????????????? dat heb ik zelfs in de koudste wintermaanden van vorige winter toen het -10 was niet meegemaakt.Waar staat je kachel trouwens , je wil 2 ruimtes verwarmen lees en gebruikt 2 kanalisaties ? waarom ? in kanalisatie verlies je sowieso steeds warmte , hoe langer ze is hoe meer verlies als de kachel in de woonruimte staat is het beter de kachel vooraan te laten blazen. Dat je kachel niet warm wordt is ook bijzonder vreemd , zeker op stand 4.
    Kachel niet betalen, teruggeven en andere zoeken, je installateur is een charlatan, de prijs alleen al is absurd, daarvoor plaats je bijna een pellet cv installatie.
    ik heb vandaag mijn kachel in gang gestoken bij 15.5 graden, oppervlakte 80 m2, slecht geisoleerd , 2 uur later tussen 20-21 graden . kachel is maar 10 kw , de jouwe 12 ,...... of er scheelt iets met de kachel zelf of de instellingen zijn totaal verkeerd.Spijtig dat je dit moet meemaken want ben er zeker van dat je kachel hééééél wat beter moet kunnen.( hmmm en ook hééééééééééél wat minder moet verbruiken)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:32 pm

    marit schreef:nog een vraag: waarop staat de kackel bij jullie nu afgesteld ?

    Volgens onze instalateur moest de puissance altijd hetzelfde zijn als de ventilator. Hij had hem op stand 2 ingesteld (beiden dus).
    Nu vinden wij het lawaai bij die stand echt vreselijk, en nu staat hij overdag dus op stand 1.
    Hoe is dat bij jullie ?

    En hoe is het geluid bij jullie ?
    Als wij de kachel (puissance en ventilator) op stand 2 zetten, moeten we echt harder praten om elkaar te verstaan, het is dan net of je de afzuigkap van de keuken op de volle sterkte aanhebt. Als je dat de hele dag hebt, ga je met hoofdpijn naar bed !
    En volgens de instalateur moesten we de kachel nu een week op stand 4 zetten om het huis op te warmen...
    Volgens hem zou het geluid dan vanzelf minder worden ?
    Is dat zo ????



    Euh dat is 1 grote hoop onzin.Ik ken de instellingen van jouw kachel niet maar dat een kachel 4 dagen op vermogen 4 moet branden om het huis op te warmen ?????? en dat je een dergelijke kleine ruimte (50 m2) met 2 kachels niet boven de 15 graden krijgt is absoluut abnormaal. Ik kan alleen maar denken dat je al de warmte van je kachel door de schouw trekt , extractie staat duidelijk veel te hard aangezien je zelf zegt dat je het geluid van een dampkap hebt.De blazer van de warmtewisselaars zal waarschijnlijk ook veel te hard staan.
    Als ke kijkt naar de vlam in de kachel ( ik vermoed dat je helemaal geen vlam zult hebben ?) hoe brandt die? zie je soms 1 lange sliert gloeiende deeltjes naar boven vliegen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:40 pm

    marit schreef:nog een vraag: waarop staat de kackel bij jullie nu afgesteld ?

    Volgens onze instalateur moest de puissance altijd hetzelfde zijn als de ventilator. Hij had hem op stand 2 ingesteld (beiden dus).
    Nu vinden wij het lawaai bij die stand echt vreselijk, en nu staat hij overdag dus op stand 1.
    Hoe is dat bij jullie ?

    En hoe is het geluid bij jullie ?
    Als wij de kachel (puissance en ventilator) op stand 2 zetten, moeten we echt harder praten om elkaar te verstaan, het is dan net of je de afzuigkap van de keuken op de volle sterkte aanhebt. Als je dat de hele dag hebt, ga je met hoofdpijn naar bed !
    En volgens de instalateur moesten we de kachel nu een week op stand 4 zetten om het huis op te warmen...
    Volgens hem zou het geluid dan vanzelf minder worden ?
    Is dat zo ????

    Nee, dat is zeker niet zo. Als de kachel op P2 en de ventilator op stand 2, moet je perfect tegen elkaar kunnen praten, zonder stemverheffen. Natuurlijk hoor je de kachel wel. Een nee, die moeten echt niet beiden op 2 staan, je mag daar mee "spelen". En een week je kachel vollen bak zetten om je huis op te warmen.. dat lijkt mij onzin. Oké dat je huis moet opwarmen, maar een week??

    Je zegt ook dat de kachel niet van voren blaast en dat de kanalisatie lucht blaast naar een andere kamer en de woonkamer. Waar staat uw kachel dan?

    De temperaturen die je opgeeft, vooral die van 115° is normaal, die andere is idd. aan de lage kant. Mijn kachel staat nu op 123° en 20° de pellettoevoer op 04.2CO de kachel ligt nu 45 minuten aan en is dus nog aan het opwarmen.

    Het spijtige voor ons, is dat Piazzetta geen enkele parameter vrijgeeft, zodat wij je op dit vlak niet kunnen helpen om de parameters aan te passen.

    Laat aub, die installateur terug komen, zodat er iets kan aan gedaan worden. Anders kan je best kontakt opnemen met de Franse invoerder van Piazzetta?

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 6:55 pm

    we hebben een grote woonkamer met een soort tussenmuurtje erin, wat de kamer enigzins in tweeën deelt (woon en eet-gedeelte). De kachel staat in het eetgedeelte (waar we nu ook spijt van hebben). Daar hebben ze een schouw gebouwd om de afvoerbuis naar boven. Een afvoer gaat rechtstreeks door een scheidingswandje naar het woongedeelte en de andere afvoer gaat via de kelder (en wellicht is dat een probleem ?) naar de keuken. Dat is een afstand van een meter of 4.
    Het gekke is dus dat de keuken wél goed warm wordt, maar de woonkamer totaal niet ! En het eetgedeelte waar de kachel staat (maar dus niet blaast) daar wordt het ook niet warm. Nu heeft de keuken wel een lager plafond dan de woonkamer en is dus eerder warm.

    Volgens de instalateur moest je dus altijd dezelfde standen hebben
    dus 1-1, of 2-2, 3-3 etc....maar volgens jullie kun je daar dus mee spelen ?

    Toch valt het verbruik enorm tegen. De kachel staat op stand 1 en vebruikt in amper 12 uur 1 zak van 15 kilo. En daarmee krijgt hij de temperatuur dus niet hoger dan 15 graden (met onze houtkachel erbij).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 7:08 pm

    cantodea schreef:
    marit schreef:nog een vraag: waarop staat de kackel bij jullie nu afgesteld ?

    Volgens onze instalateur moest de puissance altijd hetzelfde zijn als de ventilator. Hij had hem op stand 2 ingesteld (beiden dus).
    Nu vinden wij het lawaai bij die stand echt vreselijk, en nu staat hij overdag dus op stand 1.
    Hoe is dat bij jullie ?

    En hoe is het geluid bij jullie ?
    Als wij de kachel (puissance en ventilator) op stand 2 zetten, moeten we echt harder praten om elkaar te verstaan, het is dan net of je de afzuigkap van de keuken op de volle sterkte aanhebt. Als je dat de hele dag hebt, ga je met hoofdpijn naar bed !
    En volgens de instalateur moesten we de kachel nu een week op stand 4 zetten om het huis op te warmen...
    Volgens hem zou het geluid dan vanzelf minder worden ?
    Is dat zo ????

    Nee, dat is zeker niet zo. Als de kachel op P2 en de ventilator op stand 2, moet je perfect tegen elkaar kunnen praten, zonder stemverheffen. Natuurlijk hoor je de kachel wel. Een nee, die moeten echt niet beiden op 2 staan, je mag daar mee "spelen". En een week je kachel vollen bak zetten om je huis op te warmen.. dat lijkt mij onzin. Oké dat je huis moet opwarmen, maar een week??

    Je zegt ook dat de kachel niet van voren blaast en dat de kanalisatie lucht blaast naar een andere kamer en de woonkamer. Waar staat uw kachel dan?

    De temperaturen die je opgeeft, vooral die van 115° is normaal, die andere is idd. aan de lage kant. Mijn kachel staat nu op 123° en 20° de pellettoevoer op 04.2CO de kachel ligt nu 45 minuten aan en is dus nog aan het opwarmen.

    Het spijtige voor ons, is dat Piazzetta geen enkele parameter vrijgeeft, zodat wij je op dit vlak niet kunnen helpen om de parameters aan te passen.

    Laat aub, die installateur terug komen, zodat er iets kan aan gedaan worden. Anders kan je best kontakt opnemen met de Franse invoerder van Piazzetta?

    Cantodea

    UTo4 en dan scrollen e9 is de code vanaf 1 prog t/m 28 alleen spelen met prog 6 prog 18 en prog 23


    Laatst aangepast door caddy op do nov 12, 2009 7:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Pakt toetsies niet)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast do nov 12, 2009 7:28 pm

    caddy schreef:
    cantodea schreef:

    Nee, dat is zeker niet zo. Als de kachel op P2 en de ventilator op stand 2, moet je perfect tegen elkaar kunnen praten, zonder stemverheffen. Natuurlijk hoor je de kachel wel. Een nee, die moeten echt niet beiden op 2 staan, je mag daar mee "spelen". En een week je kachel vollen bak zetten om je huis op te warmen.. dat lijkt mij onzin. Oké dat je huis moet opwarmen, maar een week??

    Je zegt ook dat de kachel niet van voren blaast en dat de kanalisatie lucht blaast naar een andere kamer en de woonkamer. Waar staat uw kachel dan?

    De temperaturen die je opgeeft, vooral die van 115° is normaal, die andere is idd. aan de lage kant. Mijn kachel staat nu op 123° en 20° de pellettoevoer op 04.2CO de kachel ligt nu 45 minuten aan en is dus nog aan het opwarmen.

    Het spijtige voor ons, is dat Piazzetta geen enkele parameter vrijgeeft, zodat wij je op dit vlak niet kunnen helpen om de parameters aan te passen.

    Laat aub, die installateur terug komen, zodat er iets kan aan gedaan worden. Anders kan je best kontakt opnemen met de Franse invoerder van Piazzetta?

    Cantodea

    UTo4 en dan scrollen e9 is de code vanaf 1 prog t/m 28 alleen spelen met prog 6 prog 18 en prog 23

    UTo4 ik vind dat nergens?

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 11:22 pm

    Jeetje Marit dat is zeker balen....de verwachtingen waren zo hoog gespannen en nu zit je mooi.
    Ik ben nog redelijk nieuw in het "pelletland" maar als je de reacties ziet hier dan kan het haast niet anders dat dat de plaatsing en instellingen niet goed gebeurd zijn.....en €8000,-- is wel heel veel geld voor iets dat niet aan je verwachtingen voldoed.Wij wonen waarschijnlijk in een vergelijkbaar huis, oud,dikke stenen muren,slecht (tot nauwelijks) geisoleerd ..we heben wel dubbelglas en voor alle ramen hangen ook nog es gordijnen om de stralingskou tegen te gaan. Wij stoken maar 1 ruimte warm( ongeveer 50 4-kante meter maar wel met een hoog plafond en een vide) met onze 11Kw kachel maar dat lukt dan ook ruimschoots op de laagste stand.....dus het kan haast niet anders of dr is wat fout gegaan met de instellinjgen. En het merk Piazzetta is toch een goed en betrouwbaar merk!..sterkte ermee en ik hoop dat je wat aan de hulptroepen hebt hier op het forum....

    ciao vanuit Italia,

    Frans

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    grote teleurstelling Empty Re: grote teleurstelling

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 12:12 pm