Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Lucs


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    hoeveel verbruik

    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel verbruik Empty hoeveel verbruik

    Bericht van Gast vr nov 27, 2009 9:08 am

    hoe bereken ik juist hoeveel mn pellet kachel verbruikt groetjes diego
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    hoeveel verbruik Empty Re: hoeveel verbruik

    Bericht van steven vr nov 27, 2009 9:13 am

    je telt het aantal zakken?

    Ik kan in mijn edilkamin pellbox scf het reële verbruikte aantal kg zien.

    Kan dat bij u niet?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel verbruik Empty Re: hoeveel verbruik

    Bericht van Gast vr nov 27, 2009 10:07 am

    diego-joke schreef:hoe bereken ik juist hoeveel mn pellet kachel verbruikt groetjes diego

    als volgt misschien, met een digitale keukenweegschaal: je vult de kachel tot aan de rand
    laat laat ze minimum 5 uur branden op het zelfde level,plaats een recipient op de weegschaal en stel haar in op 0 terug de kachel opvullen tot aan de rand en het gewicht delen door 5.

    hoe langer je wacht om bij te vullen (vb 10u) hoe nauwkeuriger de uitslag zal zijn.

    omslachtig misschien maar twerkt, en zo kan je alle levels uittesten


    groeten,

    gato negro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel verbruik Empty Re: hoeveel verbruik

    Bericht van Gast vr nov 27, 2009 10:31 am

    steven zou cantodea dat niet weten dat is ongeveer dezelfde kachel als van mij voor het moment moet ik elke dag een zak in kieperen met veel plezieer vroeger hier al da gesleur met dat hout en kolen heb dan nog centrale verwarming op gas met zulke een tank maar da is nie betaalbaar hoor 1 maand met 600 liter gas alvast bedankt voor de reacties gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hoeveel verbruik Empty Re: hoeveel verbruik

    Bericht van Gast vr nov 27, 2009 11:19 am

    diego-joke schreef:hoe bereken ik juist hoeveel mn pellet kachel verbruikt groetjes diego


    diego

    ik denk dat je dit maar juist kan meten op devolgende wijze...........maar eigenlijk ook niet
    kachel laten leegbranden
    starten met 1 zak pellets + temperatuur van de ruimte meten
    kachel laten branden tot ie leeg is + temperatuur meten +buiten temp meten
    daarna heb je al een gedacht wat ie verbruikt per uur ,maar dan heb je nog geen rekening gehouden met de standen waarop ie gebrand heeft omdat de kachel zichzelf regelt naar de eco stand,je hebt dan ook geen rekening gehouden met de buitentemp en je warmteverlies ,juiste volume dat ie moet verwarmen,enz...enz....
    vb-diezelde kachel bij jou zal bij mij voorbeeld iets meer verbruiken.
    daarom ben ik van mening dat je zoiets moeilijk kan uitrekenen of tenzij in een labo.
    maar dat hebben ze bij de constructeurs al berekent en staat er in de handleiding van 1 tot.... per uur verbruik vb.
    je kan het vergelijken met het verbruik van je wagen.
    ik ken hier een wat oudere heer van 85 die dezelde wagen bezit als ik,maar 2.5 liter minder verbruik heeft.????????????maar ja zijn motor draait nooit boven de 2000 toeren,optrekken in slakkengang ,nooit boven 100km per uur............


    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    hoeveel verbruik Empty Re: hoeveel verbruik

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 10:04 am