Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 6:54 pm

    heeft er hier iemand al zijn basismodel laten ombouwen naar een kanaliseerbaar toestel of dit zelf gedaan?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty Re: edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Bericht van steven do dec 17, 2009 7:25 pm

    Shampoo,

    Heb je de handleiding?

    Daarin staat dit:

    De regeling van de kanalisatie vindt plaats via een elektronisch instelbaar luik dat de lucht naar een achterste opening afleidt voor kanalisatie of naar het frontrooster links onderaan.

    Dat elektronisch instelbaar luik zal er bij u niet zijn. OF dit achteraf kan ingebouwd worden, weet ik niet.

    Wie is de verkoper?

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty Re: edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 9:04 pm

    ik heb de handleiding en het toestel heb ik van bij vandenbosch uit hoeslt (limburg). de stukken zouden om en bij de 300€ kosten maar ik vind dat een beetje teveel. daarom vroeg ik of er iemand dit al zelf heeft proberen te fabriceren waarschijnlijk niet omwille van de garantie maar alles is ombouwbaar mits enkele aanpassingen natuurlijk

    cheers
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty Re: edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Bericht van steven do dec 17, 2009 9:07 pm

    Shampoo,

    Er zit een stuk te weinig in, zonder lukt het niet.

    Je zal best eens passeren bij Vandenbosch.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty Re: edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Bericht van Gast vr dec 18, 2009 10:13 am

    Beste Shampoo,

    Met Vandebosch Nicky hier, de bediening voor een toestel met kanalisatie zit reeds op je toestel, het is juist de uitgang enz. die aangepast dienen te worden, het is inderdaad zo dat Edilkamin voor deze onderdelen veel supplement vraagt. Zelf ombouwen lukt redelijk moeilijk zonder de juiste stukken, het is namelijk zo dat je de EXT AIR(extra uitgang kanalisatie) procentueel kan regelen, in het element zit dus een elektronische klep die open en dicht gaat via de printplaat. Het lijkt zeer simpel maar dat is het eigenlijk helemaal niet. Als je zelf wil installeren is dit geen probleem, vraag dan naar je korting voor zelfplaatser. als technieker wil ik je wel volgende zeggen, bezin eer je begint.

    Groeten,

    Vandebosch Nicky

    Ps: De parameters van het toestel dien je bij jou niet aan te passen, dat gebeurt door ons steeds om een optimale verbranding te krijgen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty re: canalisatie

    Bericht van Gast za mei 08, 2010 9:43 am

    ik heb de klep al enkele weken in mijn bezit maar heb net geprobeerd om deze vast te zetten. is geen lachertje en heb mij al meer opgejaagd als iets anders.
    de servomotor is iets te fel naar links gemonteerd waardoor ik iets raak en de buis er niet op gemonteerd krijg met alle frustraties....

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie Empty Re: edilkamin tania soleil basisversie ZELF ombouwen naar kanaliseerbare versie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 7:57 am