Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast di jan 20, 2009 7:03 pm

    hoi,
    Wij zijn van plan om een pelletkachel aan te kopen maar twijfelen nog tussen de polaris of tania en de pellbox.
    De te verwarmen opp. is 150kubieke meter (living en keuken),we hebben de 2 soorten al wel zien staan in de winkel maar nog niet in werking,wel een ander type en die maakte toch nogal wat lawaai vond ik.
    Is het goed mogelijk om de 2 ruimtes er mee warm te krijgen en hoeveel verbruik je ongeveer per jaar
    roeten Wimpie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast di jan 20, 2009 7:21 pm

    Hallo Wimpie,
    In nederland gebruikt een gemiddeld huishouden ongeveer 1000 kilo pellets per jaar, maar dat ligt natuurlijk aan de isolatie-waarde van het huis.
    Groeten Arjan.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van steven di jan 20, 2009 8:21 pm

    Wimpie,

    Ik heb zelf een Pellbox SCF en ben daar heel tevreden van.

    Dit is een inbouwkachel en de andere twee modellen zijn vrijstaand.

    Ik verwarm met mijn kachel ongeveer 160m³, nl living en keuken. De kachel doet dit met heel veel gemak.

    De blazer hoor je uiteraard.

    Mijn kachel heeft 3 vermogensstanden en stand 3 gebruik ik bijna nooit. (dat is ook de luidste)

    Ik start meestal op met stand 2 en eenmaal het warm genoeg is, zet ik het op stand 1 om de warmte te behouden. Behalve de heel koude periode die onlangs geweest is. Dan bleef het op stand 2.

    De pellbox SCF heeft een vermogen van 9,5kw, Tania en Polaris hebben een vermogen van 12kw.

    Klik voor de Tania en Polaris op volgende link voor meer info:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Klik voor de Pellbox SCf op de volgende link voor meer info:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik heb van alle drie een brochure en de handleiding.

    De pellbox is ook kanaliseerbaar maar er zit op die kanalisatie geen ventilator, dus je moet niet teveel van die kanalisatie verwachten. Bij de Tania en Polaris is dit beter gedaan.

    Ik zit momenteel aan 1058kg verbruikte pellets voor de hele winter, maar ik gebruik mijn kachel dan ook als hoofdverwarming.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast wo jan 21, 2009 6:20 pm

    dag Steven,
    is het mogelijk om de blazers uit te zetten of warmt ze dan niet meer en hoe zit het met stof in huis want je blaast toch altijd de lucht rond in huis hé
    groeten Wim
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van steven wo jan 21, 2009 7:28 pm

    Wimpie,

    Ik heb niet meer of minder stof dan toen ik een stookoliekachel had.

    De ventilator kan je niet uitschakelen, maar via de parameters van bijv de edilkamin kan je het aantal rotaties per seconde sterk naar beneden krijgen.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast wo jan 21, 2009 9:18 pm

    wimpie,
    Na in de winkel de kachels gaan te bekijken waren wij wel te vinden voor deze kachel aangezien wij het model toch het meest aantrekkelijke vonden maar toen wij bij iemand thuis gaan kijken waren stond voor ons besluit vast dat we deze al niet zouden kopen gelet op het lawaai van de ventilators, reden hiervan zou zijn omdat er 2 ventilators inzitten. Dit zou natuurlijk wel de capaciteit ten goede komen. ( moet er wel bijzeggen dat deze mensen heel tevreden waren en ons ook vertelden dat zij dat al niet meer hoorden)
    Om die reden hebben wij dan een MCZ gekocht omdat deze naar onze mening toch een heel pak stiller is (ook eerst gaan bekijken eer we tot aankoop overgingen , wat naar mijn mening geen slecht idee is)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van steven wo jan 21, 2009 9:51 pm

    Rene,

    Volledig akkoord.

    Als je ergens een werkend model kan gaan bekijken, zeker doen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast vr jan 23, 2009 1:21 am

    Rene
    MCZ is even luid of stil als edilkamin
    je moet u ventilators aanpassen bij edilkamin .
    Let wel met u mcz kun je veel minder parrameters aanpassen wat betreft ventilatie , kanalisatie en rookafvoer.
    En mij ervaring is mcz niet zo degelijk .
    En nee ik verkoop geen eik plaats ze alle bei voor een baas ma ik mag wel alles herstellen :p
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast do apr 09, 2009 10:25 am

    Ik heb goede ervaringen met de Edilkamin Polaris die bij mijn ouders geplaatst is. Dit is een versie met de extra kanalisatie. (is een optie) Deze kanalisatie werkt zeer goed en kan 2 aparte ruimtes verwarmen. Je mag deze echter niet kopen zonder ze in werking te hebben gezien. De ventilatoren zijn duidelijk hoorbaar. Dit is wel sterk afhankelijk van het gevraagde vermogen.Je kan ze wel zodanig in toerental laten zakken dat het geluid verwaarloosbaar is maar dan kan je evengoed een kachel zonder ventilatoren kopen (vb. Saey Neema)
    Een kachel met uitgeschakelde vantilatie gaat de ruimte aanzienlijk langzamer opwarmen en minder efficient zijn. De warmte die hij niet dadelijk binnen kwijt kan gaat door de schoorsteen naar buiten.
    De kachels van Edilkamin zijn inderdaad zeer kompleet uitgerust: bij de meeste kun je zelfs de temperatuur van de uitlaatgassen op het display aflezen. Iets waarvoor bij mijn Neema mijn dealer met een toestel moest langskomen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 5:47 pm

    hallo
    ik heb in jan 2010 een edel kamin tania gekocht nu is deze uitgevallen en er verschynt niets meer op de display en de stekker en de knop staat goed hy piepte twee maal en we krygen er geen leven weer in deze hebben we gekocht in weelde by bax vloemans tot onze spyt want de service is daar zeer slecht ze gingen nu iemand contacteren van de firma edelkamin maar ja hoelang ga dat weer duren heeft iemand dit ook al voorgehad mvg carine
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van petrah ma sep 06, 2010 8:51 pm

    ik hoop dat het opgelost kan worden , want ik houd mijn hart vast mocht dat ooit bij ons gebeuren , zelfde leverancier , en inderdaad hun kennis over de kachel is bijzonder laag , ik denk dat ik , huisvrouw en deze site doorlees intussen meer kennis ervan hebt dan dat echtpaar , ik moet wel zeggen dat ik ooit wel geholpen ben door de importeur en hij doet echt zijn best , dus hopelijk via deze man komen jullie verder
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van steven ma sep 06, 2010 9:03 pm

    de importeur Girretz zal zijn best wel doen.

    ze lezen hier ook mee ...


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 9:13 pm

    het is te hopen want tis niet prettig om zo behandeld te worden ; ze vroegen of de kinderen het knopje niet afgezet had ? MAAR HEB GEEN KINDEREN
    TIS GEWOON SCHANDE WANT DAAR HEB IK VEEEEEELE UREN VOOR GAAN WERKEN VOOR DEZE KACHEL MAAR DAT MOET IEDEREEN HE ; ben gewoon echt boos

    Gesponsorde inhoud


    iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin? Empty Re: iemand ervaring met de polaris of tania van edilkamin?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 12:13 pm