Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik zo jan 23, 2011 12:39 pm

    Huplahoi
    direct met de deur in huis, we zijn al 25 jaar houtkachelgebruiker Morso 8kw (we gebruiken onze cv op gas dus niet), heel tevreden over de kachel,maar problemen om droog en kwalitatief hout te verkrijgen, het stapelen en binnenbrengen, om maar te zwijgen van de prijs, willen we overstappen op een pelletkachel.
    Daar we de warmte op de bovenverdieping van onze centraal liggende schouw verliezen als we overstappen op pellets, komt er kanalisatie naar de bovenverdieping. We verlangen geen 25° op de bovenverdieping, enkel de kou eruit.
    Omdat we MCZ niet zo mooi vinden, is de keuze Edilkamin Polaris of Tania geworden, het oog wil ook wat en het ding staat centraal. (als er andere betrouwbare merken 12kw met kanalisatie bestaan, ik hoor het graag)
    Gisteren bekeken bij Mortier in Middelkerke, jammer genoeg miet brandend.
    Weet iemand een brandende staan in West-Vlaanderen?
    En kan er eens een Polaris of Taniagebruiker de afmetingen nemen van het volgende?
    Totale hoogte met geopende vulklep.
    De diepte met T-stuk inbegrepen, rookgasafvoer moet eerst met buis naar boven en verticaal aansluiten op schouw met potten.

    btw, felicitaties aan de opstarter(s) van dit forum cheers

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van steven zo jan 23, 2011 1:22 pm

    Péétje,

    Dat zijn heel wat vragen, maar je hebt gelijk beter er direct invliegen.

    dit zijn de afmetingen van de kachel:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik zo jan 23, 2011 2:03 pm

    Thx Steven
    maar door de bouw van mijn schouw heb ik de afmetingen met geopende vulklep nodig, gewone afmetingen had ik al gevonden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:22 pm

    Péétje Brik schreef:Thx Steven
    maar door de bouw van mijn schouw heb ik de afmetingen met geopende vulklep nodig, gewone afmetingen had ik al gevonden.



    zal ongeveer de helft van de diepte zijn zeker ...25cm
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 2:53 pm

    vulklep 20-25 cm max erbij tellen

    T-stuk 10cm en 10cm vrije ruimte tov muur, 20 bijtellen dus

    of misschien kan iemand met een dergelijk toestel de maten eens meten dan weten we het exact
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik ma jan 24, 2011 3:39 pm

    Hoogte is al opgelost, zal max 1.45m zijn als ik bovenaanzicht meet op de brochure, nu nog de diepte, kan ik mijn uitlaat naar boven bijna tegen mijn metselwerk plaatsen, nu staat mijn houtkachel zonder problemen er maar enkele cm van?
    Iemand die een brandende weet staan in West-Vlaanderen?
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van francky ma jan 24, 2011 5:39 pm

    Hoi
    je gaat hem toch niet nemmen met het oud systeem ?
    De nieuwe is met het leonardo systeem wel prijzig,daarom gekozen voor de funny die wel al met het nieuw systeem zit.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 6:54 pm

    Péétje Brik schreef:Hoogte is al opgelost, zal max 1.45m zijn als ik bovenaanzicht meet op de brochure, nu nog de diepte, kan ik mijn uitlaat naar boven bijna tegen mijn metselwerk plaatsen, nu staat mijn houtkachel zonder problemen er maar enkele cm van?
    Iemand die een brandende weet staan in West-Vlaanderen?

    peetje brik

    vanaf kacheluitgang Tstuk + opgaande buis is 18cm
    op de muur zou ik de buis niet zetten, +-5cm eraf blijven lijkt me veiliger
    dan heb je +-23cm achter de kachel tot de muur, en kan je nog aan het T-potje en de kondensdop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 9:43 pm

    Dag Brik,

    Persoonlijk verloor ik ook veel plaats tussen schouw en achterkant kachel.
    Het T-stuk en de bocht van 90° nemen nogal wat plaats in.
    Probleem opgelost door eigen constructie (55/5/20) te maken met twee aansluitingen.
    mng
    Rikketik

    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van theco ma jan 24, 2011 10:08 pm

    hallo rikketik,

    heb je hier een foto van. zou me interesseren hoe dit eruit ziet.


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik ma jan 24, 2011 10:13 pm

    francky schreef:Hoi
    je gaat hem toch niet nemmen met het oud systeem ?
    De nieuwe is met het leonardo systeem wel prijzig,daarom gekozen voor de funny die wel al met het nieuw systeem zit.

    Het zal de nieuwe worden, 13.5kw dacht ik???



    erwin123 schreef:
    Péétje Brik schreef:Hoogte is al opgelost, zal max 1.45m zijn als ik bovenaanzicht meet op de brochure, nu nog de diepte, kan ik mijn uitlaat naar boven bijna tegen mijn metselwerk plaatsen, nu staat mijn houtkachel zonder problemen er maar enkele cm van?
    Iemand die een brandende weet staan in West-Vlaanderen?

    peetje brik

    vanaf kacheluitgang Tstuk + opgaande buis is 18cm
    op de muur zou ik de buis niet zetten, +-5cm eraf blijven lijkt me veiliger
    dan heb je +-23cm achter de kachel tot de muur, en kan je nog aan het T-potje en de kondensdop

    Die afstand is te groot,zal daar iets op moeten vinden


    rikketik schreef:Dag Brik,

    Persoonlijk verloor ik ook veel plaats tussen schouw en achterkant kachel.
    Het T-stuk en de bocht van 90° nemen nogal wat plaats in.
    Probleem opgelost door eigen constructie (55/5/20) te maken met twee aansluitingen.
    mng
    Rikketik


    Heb je daar wat meer info over, foto?
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van francky ma jan 24, 2011 10:22 pm

    Heb je daar wat meer info over, foto?
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik ma jan 24, 2011 10:31 pm

    Hoi Franky, tja de prijs is zeker de moeite, maar de volledige woning zou er mee verwarmd zijn.
    De aankoop is voorzien dit jaar, kweet niet of er een soldeperiode is voor kachels?
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van francky ma jan 24, 2011 10:52 pm

    Péétje Brik schreef:Hoi Franky, tja de prijs is zeker de moeite, maar de volledige woning zou er mee verwarmd zijn.
    De aankoop is voorzien dit jaar, kweet niet of er een soldeperiode is voor kachels?
    Denk van niet ! heb er ook achter gevraagt [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] 10 % kon er van de prijs.
    Leveren na besteling 5 weken wachten.
    Ik vond hem toch al zeer zwaar kwa kw,vandaar maar de funny.
    Mijn vrouw ziet wel niet graag de funny maaaaaaar de euro, [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] s kan alvast al wat pellets kopen met het verschil,en toch het nieuwste hebben leonado systeem
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik di jan 25, 2011 3:11 pm

    rikketik schreef:Dag Brik,

    Persoonlijk verloor ik ook veel plaats tussen schouw en achterkant kachel.
    Het T-stuk en de bocht van 90° nemen nogal wat plaats in.
    Probleem opgelost door eigen constructie (55/5/20) te maken met twee aansluitingen.
    mng
    Rikketik


    Heb geen bocht nodig, schouwbuis moet loodrecht naar boven, kachel staat in een ruime nis?
    Dus heb ik enkel het T-stuk van doen.


    francky schreef:
    Péétje Brik schreef:Hoi Franky, tja de prijs is zeker de moeite, maar de volledige woning zou er mee verwarmd zijn.
    De aankoop is voorzien dit jaar, kweet niet of er een soldeperiode is voor kachels?
    Denk van niet ! heb er ook achter gevraagt [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] 10 % kon er van de prijs.
    Leveren na besteling 5 weken wachten.
    Ik vond hem toch al zeer zwaar kwa kw,vandaar maar de funny.
    Mijn vrouw ziet wel niet graag de funny maaaaaaar de euro, [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] s kan alvast al wat pellets kopen met het verschil,en toch het nieuwste hebben leonado systeem

    Zeg Franky, waar heb je deze gekocht?
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van francky di jan 25, 2011 6:22 pm

    Bij Johan verhulst kortemark
    In plaats van een palet pellets doe ik je 10% korting op je kachel wat dacht je daarvan zij hij ,was rap uitgerekend waar ik men profijt kon doen. [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Péétje Brik wo jan 26, 2011 9:11 pm

    francky schreef:Bij Johan verhulst kortemark
    In plaats van een palet pellets doe ik je 10% korting op je kachel wat dacht je daarvan zij hij ,was rap uitgerekend waar ik men profijt kon doen. [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ben er vandaag langsgeweest, hij had jammer genoeg nog niets ontvangen over de nieuwe versie 13.5 kw.
    Lijkt me wel een eerlijke gast, hebben zeker een uur staan praten, heb heel wat opgestoken Smile
    Krijg ook de 10%, gratis levering, en bij plaatsing is het 1ste uur gratis.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van francky wo jan 26, 2011 9:32 pm

    Ja het is zoals ik zij Smile Die 13.5 kw weet er wel de prijs van , dat heeft zijn vrouw me doorgebelt naar mij. Toffe gast en ik denk wel dat hij te vertrouwen is Laughing en maakt ook zin tijd vrij voor uitleg blijven lachen

    Gesponsorde inhoud


    Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania Empty Re: Eerste post, Edilcamin Polaris, Tania

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 11:41 pm