Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    ik ben van mening.......

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ik ben van mening....... Empty ik ben van mening.......

    Bericht van Gast vr dec 25, 2009 12:32 am

    vaak loopt een topic uit de hand door meningsverschillen waardoor ze onoverzichtelijk wordt.
    laat ons hier op een gezonde manier onze meningen botvieren.
    ik hoop dat moderators vlugger iets verzetten als we van de werke weg gaan.



    sommigen staren zich dood op de temperatuur van de uitlaatgassen,maar ik hoor nooit iets over de temperatuur van de warme luchtstroom,gaat die dan evenredig de hoogte in ??






    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van pedro vr dec 25, 2009 9:47 am

    Tja Fleur,om de temeratuur te meten die de kachel effectief blaast heb je al weer ne thermometer nodig die warm genoeg kan komen,mijne gewone huisthermometer tekent maar tot 50°C Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Gast vr dec 25, 2009 9:55 am

    ik denk dat er grote verschillen zouden te noteren vallen ,vb de warmtewisselaar al dan niet gekuist ,ik heb al bemerkt dat met het op en neergaan met die stangen het grootste vuil eraf komt maar dat gans die ruimte toch best goed gestofzuigt wordt ;als dat eenmaal gebeurt in het jaar of bij groot onderhoud ,vindt ik toch maar weinig.



    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Uthrex vr dec 25, 2009 10:03 am

    fleur schreef:vaak loopt een topic uit de hand door meningsverschillen waardoor ze onoverzichtelijk wordt.
    laat ons hier op een gezonde manier onze meningen botvieren.
    ik hoop dat moderators vlugger iets verzetten als we van de werke weg gaan.

    Eigenlijk is het de bedoeling om bij de werke te blijven, en indien mogelijk, mee te helpen. En als ge graagt nen nieuwe put graaft, dan liefst op een nieuwe werf.
    Meningsverschillen zijn er altijd (gelukkig maar). Doch, iedereen met meer dan 2 gezonde hersencellen weet dit te relativeren en het beleefd op te lossen.
    In een topic die geen expliciet antwoord heeft, zal er altijd afgedwaald worden. Het is niet aan de moderators om dat recht te zetten, het is aan jullie om niet af te dwalen.


    fleur schreef:
    sommigen staren zich dood op de temperatuur van de uitlaatgassen,maar ik hoor nooit iets over de temperatuur van de warme luchtstroom,gaat die dan evenredig de hoogte in ??

    Die staren zich niet dood, dat zijn werkelijke cijfers. Als het er warmer uitkomt, zal de kachel (mogelijk) ook warmer zijn. Tenzij die extractie motor zo hoog staat dat alle warmte langs de schouw verdwijnt (dan ben je echt niet goed bezig).
    Die warme luchtstroom zal wellicht niet evenredig omhoog gaan, alles heeft zijn variabelen.

    Prettige kerstgroeten,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Gast vr dec 25, 2009 10:53 am

    uthrex

    vindt jij het dan niet vervelend als jij een nieuwe topic hebt geopend met een vraag en er al na de 4de tussenkomst over een gans ander onderdeel van de kachel gekibbelt wordt en waar er dan op de hoop toe soms nog een abruusk einde aan die topic komt door dat gekibbel.
    IK GA OOK SOMS EEN KEER IN DE FOUT en is het dan niet wenselijk om door jullie in te grijpen en dit naar hier te verplaatsen waar het mogelijk wordt iets langer en dieper op een onderwerp in te gaan al gaan we dan soms van de werke weg.



    om nog even op die temperaturen terug te komen ....vindt ik het toch een tekortkoming van de producenten dat men geen temperatuur kan waarnemen van de warmeluchtstroom ,ik denk zelfs dat je onmiddelijk het verschil zou bemerken als je met andere pellets zou gebruiken,ook als er verstoppingen optreden en we verder onder elkaar gemakkelijker over verschillen zouden kunnen praten.





    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Uthrex vr dec 25, 2009 11:18 am

    Fleur,

    Natuurlijk vind ik dat vervelend. Ik ben een grote bozo-bin voorstander. Wat er niet thuis hoort, verwijderen. Maar om het beleefd te houden, doe ik dat niet. Verplaatsen is dan ook een andere optie. Deze dagen zal er minder actie van de moderators zijn dan anders. Feestdagen voor iedereen, de pc staat minder aan, etc.. Dus, ik lees wat selectiever. Vind je van iets dat het niet kan of er niet thuis hoort, mag je altijd een pm sturen. We kijken het zo snel mogelijk na en grijpen in, indien nodig. Maar we zijn niet van de cyberpolitie. Vandaar dat we vragen om zoveel mogelijk aan 'zelf-moderatie' te doen.

    En voor de kachel:
    Eigenlijk vraag je om meer sensors en meer voelers en meer van alles te plaatsen zodat je meer kan meten en waarnemen. Wel, eigenlijk heb je gelijk. Maar meer snufjes geven ook meer problemen. De temperatuur van de luchtstroom kan je makkelijk zelf meten met een keukenthermometer. Je moet alleen meten en vergelijken. Maar jij gebruikt alleen maar Badger, je kan dus niet vergelijken. En je kan geen twee kachels vergelijken. Stel dat ik die testen zou doen, en bevind dat pellet X meer warmte geeft, wil dat niet zeggen dat het bij uw kachel hetzelfde resultaat geeft.
    Over voelers gesproken, je kan makkelijk zelf een voeler in de trechter inbouwen die een alarm geeft wanneer er geen pellets meer voor zitten. Dat kost echt niks. Het zou een goede hint naar de producenten zijn om dit te doen.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 4:38 pm

    annejanne

    hier zie,we gaan er hier wat verder op ingaan.
    ik ben van mening of hoop dat die kachel toch 25 jaar zou moeten dienst doen
    daarvoor heb ik ook een zwaardere gekocht in kw ,die kunnen ook beter tegen een stootje
    k zeg nu niet dat er nooit iets mag aan mankeren ,maar ik zie dat zo als bij een auto,als je die goed onderhoud en verstandig mee rijdt zijn die onverslijtbaar als je de goeie koopt.
    in ons geval is dit nog af te wachten welke goeie er uit de test zullen blijken na jaren.
    je kan ook een gewone kachel in 3 jaar kapot branden hè --- zo ken ik er ook --
    daarom zeg ik altijd ,blijf eraf als het goed marcheert ,let op voor die pellets die zogezegd veel warmte geven (is dit niet op langere duur nadelig) en voor de branderpot ?? zo kan ik nog een poosje doorgaan
    wat denk jij daarover






    gr fleur
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Annejanne zo dec 27, 2009 5:02 pm

    Je hebt gelijk fleur, maar onverslijtbaar is niets meer. Een goed onderhoud en weinig "gepruts" is de boodschap, denk ik.Als iets goed is, blijf er dan af (is mijn leuze) en dat geldt zowel voor je auto als voor je pelletkachel.Of je nu een zwaardere of een lichtere kachel (of auto) koopt, als je niet tijdig een grondige beurt geeft, zal je er niet lang plezier van hebben. Ik brand 3 soorten pellets en ben er tevreden over, dus, ik ga zeker niet meer merken proberen.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 5:21 pm

    ik heb ook al ondervonden dat er wat werk bij te pas komt tegenover het stoken met gas,diesel,elktr en dergelijke
    pellets bijhalen,het stapelen,2 maal kachel kuisen in de week,je bent er toch voortdurend mee bezig vindt ik,voor iemand die alleen is en van derden afhankelijk is ...nee niet goed,zolang je gezond bent kan dit
    we stappen af van onze houtkachel en we halen iets dergelijks in huis?? of zijn we nog niet rijp voor zon en wind energie ,of zijn wij te oud annejanne ---het scheelde nie veel of ik zette een speksteenkachel




    gr fleur
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Annejanne zo dec 27, 2009 6:00 pm

    Voor zon- en windenergie: dat laat ik aan de jongeren over Laughing Voor pellets is het nog net te doen, vooral met de zakjes van 15 kg. Een goede oefening: bijhalen, laden, lossen, tasten en terug bijhalen om te stoken! Het houd me wel bezig hoor. Met een houtkachel ben je langer bezig tenzij je het hout gekliefd gaat kopen (en dan nog: dat zit niet in propere zakjes van 15 kg) ,maar dan is het wel een dure bedoening.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame

    Gesponsorde inhoud


    ik ben van mening....... Empty Re: ik ben van mening.......

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 3:19 pm