Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
pedro
ss
krusty
knoepken
steven
9 plaatsers

    edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 1:47 pm

    hallo iedereen

    ik ben nieuw hier en heb sinds 3 maanden pellinsert 54 aangekocht en laten plaatsen door verdeler edilkamin.
    ik weet niet of mijn post hier op de juiste plaatst staat waarvoor mijn excuus, ik wil hiermede ook geen afbreek doen op pelletkachels of het merk edilkamin, heb genoeg collegas die uiteraard wel tevreden zijn over hun kachel.



    even mede delen dat dit tot nu toe de grootste miskoop is die ik tot nu toe heb aangegaan!!!! meteen na plaatsing zijn de problemen van start gegaan!! foutmeldingen allerhande, 1ste probleem was met afstandsbediening, deze maakte geen verbinding met de kachel, vb op auto ingesteld 21 graden, dan bleef deze kachel maar doorgaan op hoogste stand totdat ikzelf de afstandsbediening aandrukte en deze dan opeens opmerkte dat het reeds 23 graden was in de kamer!
    (probleem opgelost door invoerder)
    2de probleem , geratel in kachel bij opstart !! blijkt normaal te zijn !!! (probleem niet opgelost)
    3de probleem. bij opstart weigerd de kachel soms aan te gaan gloeikaars werkt dan niet !! eindigt dan met foutmelding!! (technieker langsgeweest , meer pellets ingesteld bij opstart) probleem nog steeds niet opgelost !!
    4de probleem , kachel + kachelruit vertoont reeds na 1 uur branden (als ze dan ééns brandt) ongelooflijk veel afzeting
    van roet , dagelijks MOET ik deze kachel een onderhoudsbeurt geven en is steeds smerige boel. (volgens verdeler , verkeerde pellets!!! ik gebruik badger pellets zoals hij mij aanraade !! op de vraag welke pellets ik dan moet gebruiken krijg ik geen antwoordt ! ik heb reeds meerdere pellets uitgeprobeerd en resultaat blijft hetzelfde.
    4de probleem ,sinds een week geeft deze kachel na +- 6 uur branden een foutmelding : air-flow en gaat deze uit !!! echt leuk tijdens deze koude dagen . zelf even op onderzoek gegaan en opvang potje verwijdert aan mijn buitengevel(staat op +- 2 m hoogte), resultaat een serieuze lading zwarte aaneengekoekte (vochtige) roet dat naar beneden kwam! afvoerpijp volledig dichtgekoekt! de persoon gebeld die de plaatsing heeft gedaan van deze kachel en afvoerpijp en probleem mede gedeeld. antwoord '' ja deze moet met de regelmaat gereinigd worden'' euh ik dacht dat u jaarlijks een schoonmaakbeurt voor schoorsteen had vermeld bij aankoop, en niet om de 3 maand. tja'' hijzelf vind dit ook wel snel '' maar mijn probleem is niet opgelost en nu komt het: het afvoerkanaal dat zich binnen huis bevind zal waarschijnlijk ook vol met roet zitten en daarvoor moet kachel vooraan gedemonteerd worden, en dan zo via frontpaneel de afvoer buis reinigen !! (als ik dit na 3 maanden stooken (prutsen) moet uitvoeren hoeft het voor mij niet meer !!
    daar de maat nu stilletjes aan vol is,heb ik kontakt opgenomen met expert en fabrikant van onder meer afvoerkanalen voor pelletkachels. en deze mijn foto's doorgemaild van het afvoerkanaal : om nu deze persoon al zijn foute bevindingen hier op te gaan sommen heb ik echter geen zin, wel is zijn besluit , dat het afvoerkanaal dat bij mij geplaatst is zeker niet voldoet . en dat door condensvorming mijn kachel steeds foutmeldingen gaat geven, en zeker geen lang leven zal geschonken zijn!
    deze bevinding heb ik doorgemaild naar invoerder edilkamin en er komt een technieker nogmaals langs,om dit ééns na te kijken !!
    tot zo ver mijn lijdensweg.
    indien intresse wil ik u zeker op de hoogte houden van verdere afloop.
    mvg pe

    nogmaals wil ik er u op wijzen dat dit mijn bevindingen,feiten zijn over mijn kachel.en hier zeker geen afbraak wil doen op merken of personen.maar ben ook van mening dat dit hier ook eens mag vermeld worden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 2:07 pm

    Ik ben er volledig mee met je eens dat dit ook vermeld mag worden.
    Ook ik ben niet 100% tevreden van pelletskachel.
    De kostprijs is zeer hoog en de pellets zijn stilaan duurder en duurder aan het worden.
    Mijn kachel staat 24 / 24u aan op 21°
    Mijn verbruik ligt tussen de 1,7 a 2 zakken per 24u maw tussen de 6 a 8€ per dag dit komt overeen met een zak goede kolen.
    De warmte van een kolenkachel of hout is warmer sinds de pelletskachel heb ik wel warme lucht maar soms nog koud desondaks deze op 21° staat en de thermometen 21° in de huiskamer aangeeft.
    Pellets kachels hebben zich tot op heden nog niet bewezen mijn oude kachel is meer dan 15jr oud en brande elke winter.
    Als ik ze netjes opkuis is ze nog zo goed als nieuw.
    Het enige positieve is dat mijn uitstoot CO2 nu zuiverder is dan kolen.
    Nu maar hopen dat mijn pelletskachel ook maar 15 a 20 jr doet ze kost het dubbele van een andere kachel en is helemaal niet zuiniger.
    Kwa geluid is een hout of kolenkachel wel aangenamer in de huiskamer soms stoort het geluid als je tv kijkt en of telefoneerd.
    Het positieve is uiteraard dat ze sneller gekuist is en dat het stof mooi fijn stof is dat gemakkelijk verwijderd word op de meubels of in de kachel.
    Nog een voordeel is dat een pelletskachel op tijden kan starten en stoppen en ook een fijnere thermostaat heeft.
    Misschien zijn we nog te nieuw met het hanteren van onze kachel dit kan ook ik ben benieuwd naar het resultaat van volgend jaar als ik de gaz en electriciteitfaktuur krijg en de aankoop van de pellets zie.
    Dan pas kan ik echt gaan vergelijken.
    Verder blijf ik voor gaan en ga mijn dak nog beter isoleren alsook het glas.
    Ik blijf toch de raad geven aan mensen die nog moeten kopen ... ga jou keuze kachel kijken terwijl ze brand en probeer de stilte van een huiskamer als vergelijking te nemen.
    De technologie en materie van de pelletskachel zal nog verbeteren daar ben ik zeker van.
    Nu maar hopen dat de pelletsmaker de prijzen kunnen lager zetten want 4€/zak vind ik redelijk veel als je daarmee als hoofdverwarming wil stoken.

    Mvg

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 2:23 pm

    Ik ben sinds oktober ook in het bezit van een pellinsert 54 en ben er heel tevreden over.Het grote verschil met jou verhaal is dat ik een bestaande schouw heb en daar een inox buis ingestoken is tot boven de nok (ong 12m)door de installateur.
    Ik ben niet zo technisch onderlegd maar ik vrees dat het aan het afvoerkanaal ligt wat de installateur trouwens als geen ander hoort te weten!
    Pff wat een miserie, en ik heb zeker interesse in jou verdere verhaal.

    Mvg,
    Mavie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 2:46 pm

    hoi mavi,

    goed om te horen dat uw kachel het prima doet.
    geloof me vrij zou mij ook goed doen als ik hier z'on positieve post mocht aankondigen.
    en ja u hebt waarschijnlijk gelijk dat de grote boosdoener mijn afvoerkanaal gaat zijn !! ik had geen bestaande schouw.
    maar bij aankoop bleek dit alléén maar positief te zijn volgens verdeler. want deze kachel zou prima werken met zijn afvoersysteem !!! hij heeft trouwens al enkele jaren ervaring??
    beschrijving van mijn afvoerkanaal : vertrek aan kachel in buis omhoog -+ 140cm , dan 2x bocht 45 graden , dan buis -+40cm horizontaal door gevel, dan T-stuk met opvangpotje onderaan, dan 2 meter omhoog naast mijn gevel (komt niet boven huis uit) dan terug 2x bocht 45 graden !!!.
    dit is uitgevoerd in enkelwandige buis !!!!

    dit zal bij menige kenners op dit forum al de wenkbrauwen doen fronsen denk ik . (toch volgens expert die mijn afvoersysteem heeft bekeken)
    mvg pe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 3:15 pm

    Je verkoper blijft verantwoordelijk voor je problemen en hij zal ze moeten oplossen.
    In de eerste weken hadden we ook een (klein)probleem met de ventilatie,de technieker kreeg het niet opgelost en de week nadien stond er een technieker van Pierre Girretz aan de deur en het probleem was op een half uur verholpen.De verkoper had alles geregeld en zo hoort het ook vind ik!
    Als hij het zelf niet kan moet hij mensen sturen die er wèl iets van kennen want hij heeft je de kachel verkocht uiteindelijk.

    Mvg,
    Mavie
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van steven zo feb 21, 2010 4:14 pm

    Pe,

    de uitlaat moet tot boven uw dak komen!

    Als de roet nat is, dan komt dat door condensatie. blijkbaar geen echte vakman die dat gedaan heeft. de rookgastemp van een pelletkachel liggen minder hoog dan die van een traditionale houtkachel en condenseren vlugger.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 6:07 pm

    hoi steven

    dit heb ik ook meermaals aangekaart en gevraagd alvorens ik da aankoop deed. '' moet deze pijp niet tot boven mijn dakrand komen, en moet deze niet dubbelwandig zijn ''
    met telkens als antwoord neen hoeft niet !!!! wij hebben er reeds meerdere zo geplaatst kijk maar naar de fotos op mijn site !!

    en ga hier geen namen noemen maar is gekende plaatser van kachels met al jaren ervaring!!

    mvg pe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast zo feb 21, 2010 6:39 pm

    pe

    je grootste probleem is de 90 graden buis bovenaan de uitlaat,dit remt voor 75 procent de natuurlijke trek af en als de wind verkeerd zit heb je zelfs geen natuurlijke trek meer.
    die hebben ze erop geplaatst omwille van het zwart worden van de muren,het is al niet optimaal een gevelbuis en dan nog een bocht bovenop.
    ik zou er een kapje opplaatsen tegen het inregenen.
    dit is het zoveelste geval van een slechtwerkende kachel te wijten aan de schouw.horizontale buizen,bochten en allerlei afremmende toestanden zijn nadelig voor een pelletkachel,er is eigenlijk maar een goede methode en die is ;het T-stuk zo dicht mogelijk tegen de kachel en verder zo vertikaal mogelijk omhoog tot boven de nok van het dak.
    10 minutjes werk om de borstel te laten zakken in de buis naar beneden en je uitlaat is gekuist (nog een voordeel)
    moet je naar een buitengevel met je uitlaat is 45° door de muur zeker de beste oplossing,ook terug gemakkelijk bij het kuisen en hoef je niets te demonteren.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty vervolg !!

    Bericht van Gast zo maa 07, 2010 12:28 pm

    de technieker is langsgeweest nu rééds 6 dagen geleden.
    kachel opengemaakt, bout afgebroken tijdens demontage frontplaat !!! kachel (afvoerkanaal)zat vol roet !!!
    ook technieker was blijkbaar verstomd dat dit rééds op z'on korte termijn kon? " maar deze gaf geen antwoord of oorzaak aan op mijn vraag of het afvoerkanaal dan wel voldeed aan de normen" ook op mijn opmerking dat ik soms condens krijg op mijn raampje (indien kachel uitstaat) kreeg ik geen antwoord! blijkbaar omdat de plaatser van deze kachel ook aanwezig was. eventueel afvoerkanaal inkorten kreeg ik wel te horen, dit heb ik meteen eens goed weggelachen en hen er nogmaals attent opgemaakt dat ik alvorens de kachel aanschafte,mijn toestand over het afvoerkanaal hen duidelijk heb uitgelegd, en hen ook meermaals heb gevraagd dat dit niet in dubbelwandige buis moest komen.
    met steeds als antwoord " NEEN ABSOLUUT NIET NODIG"
    maar goed blij ben ik te melden dat het lawaai van ventilator opgelost is ( trilling van platen op elkaar )
    tot mijn grote ergernis moet ik wederom vaststellen dat mijn kachel na 5 dagen na hun bezoek terug in alarm gaat met de melding air-flow !!!!ook het probleem met gloeikaars is terug verschenen (soms wel gloeien en opstarten en soms niet!!).
    resultaat : lawaai ventilator opgelost, rest van de fouten niet, komt er nog bij dat er een bout is afgebroken van het frontpaneel!!! deze moeten ze nog komen uitboren + nieuwe schroefdraad in plaatsen !!!
    let wel op gaat hier om nieuwe kachel van 5 maand oud !!!
    DIT IS GEWOON NIET AANVAARBAAR
    ikzelf ben nu bij raadsman langsgeweest,voor info aangaande dit probleem. de nodige mails en schrijven worden nu verstuurd inzake een deftige oplossing of voorstel voor dit probleem.
    tot mijn grote spijt moet ik melden dat deze lijdensweg nog steeds aanhoud voor mij !!

    groeten van een zeer teleurgestelde pelletfan.
    ik hoop hier zo vlug mogelijk een goede afloop te mogen melden.
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van knoepken zo maa 07, 2010 10:33 pm

    Wat n'knoeiboel is dit. Ik wordt er zelf zenuwachtig van als ik dit lees.DIT ZOU IK PERSOONLIJK NIET GRAAG MEEMAKEN.Volgens mij is je schouw niet in orde (volledig afbreken en laten plaatsen volgens regels van de kunst)moet zeker dubbelwandig zijn .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast wo jan 04, 2012 2:43 pm

    Beste 'Gast'

    wij hebben dezelfde kachel en ook al zo'n foutmeldingen gehad. Nu zitten ook wij al 2 weken zonder werkende kachel. De afstandsbediening wil geen verbinding meer maken met de kachel en de persoon waar we onze kachel gekocht hebben, laat ons in de steek! Mag ik weten bij wie u de kachel gekocht hebt? Hoe zijn uw problemen dan uiteindelijk opgelost? Waar kunnen wij met onze problemen terecht?
    U mag mij contacteren via mijn e-mailadres ..... (stuur een pm naar mekaar)
    Mvg
    Warlie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast wo jan 04, 2012 3:11 pm

    Zo,Zo
    Wat ik nu allemaal lees hier ???
    Mij werd er op gewezen dat ik iemand wou verwittigen VOOR dat hij een pelletkachel aanschaft..
    Maar hier toch maar weer het bewijs van ellende. Erg als je dat meemaakt.
    Natuurlijk zijn niet alle kachels slecht. Maar heb de indruk dat er toch weinig goede zijn. En zal ik je eens wat vertellen ( als je niet lacht) MIJN kachel kan niet tegen warmte , ze is nu 1 maand oud en de verf smelt , wat zeg je daarvan , dacht dat een kachel om te warmen was toch. Zeg het nog meer eens voor toekomstige kopers , LET OP
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast wo jan 04, 2012 5:31 pm

    MIJN kachel kan niet tegen warmte , ze is nu 1 maand oud en de verf smelt

    Zeker een Lego-kachel gekocht? Fijn iedere keer die "positieve" ervaringsberichten....
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van krusty wo jan 04, 2012 5:57 pm

    @ Andre T , niemand zegt dat je liegt hé, maar we hadden graag het bewijs met een foto !!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van ss wo jan 04, 2012 6:23 pm

    heu die gast is wel van 7 maart 2010 he...
    Enne Andre bloot gat
    Met vele groetjes,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast wo jan 04, 2012 6:50 pm

    Sorry maar geen foto
    respecteer nog altijd het merk en verkoper.
    Maar wees gerust het is waar , je mag altijd kijken komen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van pedro wo jan 04, 2012 8:17 pm

    André,

    de verf die smelt,bedoel je daarmee dat de verf afschilfert ter hoogte van de warmtewisselaar of zo??

    Grtz
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van nick1 wo jan 04, 2012 8:26 pm

    André, van de ene kant laat je geen kans onbenut om je kachel af te breken en mogelijke kopers af te raden om een pelletkachel te kopen en anderzijds zeg je respect te hebben voor je merk. Beetje tegenstrijdig niet??? Met alle respect, maar ofwel staaf je je klagen met bewijzen of je zwijgt beter want niemand wordt er wijzer van en dat is het uiteindelijke doel van een forum.

    Sorry maar 't moest er even uit, no hard feelings.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van erwin wo jan 04, 2012 9:17 pm

    volgens mij verkoopt andre houtkachels klop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gast wo jan 04, 2012 9:38 pm

    @ Pedro
    De aslade onder de branderpot daar is het bij het branden het heetst en daar word de verf vloeibaar. en dat staat hij nog in kleinste stand.

    @Erwin
    André verkoopt niks.

    @Nick
    Zolang men mij een oplossing bied zie ik niet in waarom ik iemand of iets door het slijk moet halen. Maar dan ik er elende mee heb en helemaal niet tevreden ben is wel zo.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van francky wo jan 04, 2012 9:52 pm

    Dat er problemen zijn met pellet kachels,daar kan ik nog in komen.
    Met wat is er nooit eens een probleem ?
    Denk dat ze geen slechte pellet kachels meer maken , Het doet er niet toe wat merk het is.
    Maar toch wel eens een bewijs als het kan; de verf ? Lees nu vloeibaar ?? van plastiek verf gemaakt zeker rollen Sory


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van steven wo jan 04, 2012 10:18 pm

    @andreT: welk merk en type van pelletkachel heb je eigenlijk?

    dat staat nergens vermeld op het forum


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Péétje Brik wo jan 04, 2012 11:41 pm

    Als ik het zo lees is het de verf van de aslade, ik denk dat die gewoon gespoten is om roestvorming te voorkomen voor de verkoop, met de tijd brand die helemaal weg.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van steven do jan 05, 2012 8:49 am

    op vraag is dit topic gesloten (voorlopig)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin pellinsert54  (lijdensweg) Empty Re: edilkamin pellinsert54 (lijdensweg)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 12:53 pm