Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

dirk deboeuf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Onderhoud Edelkamin pellinsert54

    Bericht van Brahman wo jan 16, 2013 7:41 pm

    Hallo,

    Ik heb mijn pelletkachel (inbouw) nadat ik de mededeling kreeg op mijn afstandsbediening 'Service' laten schoonmaken.
    Hier en daar wat gestofzuigd en wat getoetst op de afstandsbediening : 40 minuten werk... 92 euro.
    De melding 'Service' zou verschijnen na 1000 kg pellets verbruik. Dit is nu opgetrokken naar 1500 kg.
    Is dit een normale gang van zaken?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van erwin wo jan 16, 2013 7:59 pm

    een onderhoud omvat veel meer dan even stofzuigen,

    1x per jaar een groot onderhoud is normaal voldoende, kijk dan even mee wat er allemaal gedaan wordt en nadien doe je het zelf...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Brahman wo jan 16, 2013 10:08 pm

    Ja dacht het ook. Een ik hoor hier veel ivm opnieuw afstellen en die dingen...
    En ivm het verbruik 1500 kg en dan sevice, is dat niet te snel?
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Brahman do mei 23, 2013 12:54 pm

    Hallo,

    Ik lees dat de schouw soms veel rest achterlaat en dat zelfs sommigen hun kachel wegdoen uit schrik.
    Ik heb een edelkamin inbouw pellet en kan dus niet goed bij de schouw. Bovendien is de verbinding met buiten een lang stuk.

    Vanaf de muur buiten tot boven het dak kan ik de pijp goed demonteren en poetsen maaar het stuk van de muur tot het stookgedeelte is niet te bereiken enkel via de opening van de pijp en zo naar binnen.

    Hoe kan ik deze toch goed reinigen en hoe doen andere gebruikers dit met een inbouwkachel.

    Brahman
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van erwin do mei 23, 2013 1:09 pm

    kun je de opbouw van de kachel tot de muur iets meer in detail beschrijven, is dat een flexibel naar een Tstuk buiten en dan omhoog?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van pedro do mei 23, 2013 4:51 pm

    Hier schuiven ze kachel uit(dmv rails) en dan met een borstel in de opening waar de uitlaat van de kachel ingaat en zo naar boven. Ik moet wel zeggen dat het niet erg makkelijk/praktisch is.

    Ik begrijp wel dat de situatie van de TS enigsinds anders is


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Gast do mei 23, 2013 6:09 pm

    een schouw kuisen doe je toch het beste vanaf boven dacht ik?
    ik doe het toch zo, en schouw blinkt dan mooi Smile
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van pedro do mei 23, 2013 6:15 pm

    Blinkt de binnenkant mooi Humanfly? geek

    Hier wordt ze gekuist van beneden naar boven omdat er zonnepanelen op het dak liggen en blijkbaar wil men niet het dak van de buren niet betreden


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Brahman do mei 23, 2013 9:12 pm

    De situatie in mijn systeem is als volgt :
    Vanuit mijn inbouw vertrek een pijp naar de buitenmuur vanwaar ze nog verlengd wordt naar een T stuk en vandaar naar boven het dak. Ik kan dus een stuk aan de pijp maar vanaf de muur naar binnen in het onmogelijk om de pijp te zien.
    Is dat uitschuiven van inbouw bij iedere inbouw?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van pedro do mei 23, 2013 10:32 pm

    Nee,sommige worden bijgevuld door ze uit te schuiven en sommige worden bijgevuld door de bovenste schuif uit te schuiven en blijven als dusdanig altijd op hun plaats


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Brahman zo mei 26, 2013 6:08 pm

    O.k. ben niet echt een zo'n technisch wonder maar ga me in de vakantie eens over bukken.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Ik dacht begin mei ergens te kunnen stoppen met stoken maar helaas, nog steeds bezig. Pellets geraken op...
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Brahman di dec 24, 2013 10:10 pm

    Kan ik de rookpijp gewoon vegen van buitenaf en valt het roet in de kacht?
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van pellbox wo dec 25, 2013 12:50 am

    ja, maar best schouw ontkoppelen van de kachel en er iets onder zetten zodanig dat er alles kan in vallen.
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Inbouwkachel schouwvegen?

    Bericht van Brahman zo jan 05, 2014 3:27 pm

    Iemand ervaring met het vegen van een schouw van een edelkamin pellinsert54.
    Weet niet hoe er te werk moet worden gegaan in het inbouw gedeelte?
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van marc ma jan 06, 2014 8:04 pm

    en het kan maar zo simpel zijn !!

    Demonteer u kader rondom u pellinsert . Dan schroef je de 4 schroeven rond het gat waar de pellets uitvallen los (inbus )dan deze schroef in het midden onder u branderpotje  en nu kan je u fonte gedeelte volledig wegdraaien ( dus trekken aan de rechterzijde en het draait open .

    Nu zie je links een rubber stop , trek deze eruit en u kan in u schouwkanaal .
    Om u schouw te kuisen neem je een stevige draad van tuinafsluiting en monteer daar een borstel van diameter 100 op kun je overal door.
    Dit moet je trouwens ieder jaar doen bij groot onderhoud of om de 2000 kg .

    Als je de metalen platen die daar zitten verwijderd kan je aan de wormwielmotor + de ventilatoren van de omgeving ( proper maken ) .
    Je kan nu ook aan de rookgasventilator ( platen moeten daarvoor niet weg ) , dus demonteren en kuisen .

    LET OP dat alle dichtingen nog goed zijn of vervangen worden  
    EN DIT ZEKER LEZEN : INDIEN U MONTAGEPLAAT VAN U PELLINSERT NIET DEGELIJK BEVESTIGD IS KAN DEZE BIJ HET UITVOEREN VAN DE WERKEN LOS KOMEN WAT TOT GEVOLG HEEFT DAT DE PELLETINSERT KANTELT EN EVENTUEEL UIT U SCHOUW VALT OF OP U !!!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty onderhoud kachel en schoorsteen

    Bericht van Gast zo nov 23, 2014 7:07 pm

    Is het noodzakelijk de buis voor rookafvoer ook regelmatig te laten reinigen en zoja, hoe frequent en op welke manier wordt dit dan best uitgevoerd? De buis loopt doorheen de hele schoorsteen en komt uit op het dak. Had een schoorsteenveger gecontacteerd en uitgelegd welk type kachel ik had. Hij is komen kijken maar wist mij te vertellen dat hij dit liever niet deed omdat hij enkel via het dak kon werken, het roet zou dan "in" mijn kachel vallen waardoor deze niet zou meer zou werken...?

    Hoewel nog geen 2000 kg pellets verstookt toch ook maar iemand gecontacteerd voor het groot onderhoud van mijn kachel. Dit is sinds aankoop (februari 2013) nog niet gebeurd. Heb de indruk dat kachel minder goed warmt dan bij aankoop. Ondertussen ook al meer dan 1 maand aan het wachten op dit onderhoud... Sad . Als iemand mij contactgegevens zou kunnen bezorgen van deskundig iemand die ervaring heeft met onderhoud van pellinsert 54 en die niet enkel beloofd te komen maar dit ook doet zou dat super zijn!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van erwin zo nov 23, 2014 7:24 pm

    @eke: ik heb uw berichtje verplaatst naar een aansluitend topic, hoe de schouw bij een pellinsert 54 gekuist wordt staat hoger vermeld.
    kontakteer [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] verkoper eens, het kan natuurlijk druk zijn daar maar die komt zijn beloftes zeker na.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Gast zo nov 23, 2014 7:50 pm

    Bedankt, je bent een engel!

    Gesponsorde inhoud


    Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54 Empty Re: Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 7:31 pm