Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van Gast di jan 28, 2014 5:25 pm

    Dag, Ik heb nu al twee maanden mijn inbouwpellet van edelkamin nl. de 54.
    Onze woonruimte is +/-90 kubieke meter. De cassete heeft volgens mij onvoldoende warmte af om deze plaats te verwarmen.

    Ik vraag mij af of het komt omdat hij zijn verse lucht van buiten trekt. Ik moest een gat maken in mijn schouw door de buitenmuur voor de toevoer van verse lucht.
    Ik weet niet waar hij juist zijn verse lucht binnenhaalt? Is dit achteraan door de opening van +/- 5 cm diameter of zuigt hij deze vooraan?
    Kan er mij iemand helpen! Anders maak ik een gat opzij en trek een buis naar die opening.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van Fleur di jan 28, 2014 6:24 pm

    @speedymarc
    marc,wat bedoel je met ;Ik moest een gat maken in mijn schouw voor de toevoer van verse lucht

    wie heeft er die kachel geplaatst,wie heeft de schouwtrek gemeten en de kachel afgesteld ??


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van Gast di jan 28, 2014 6:31 pm

    Dag, deze is geplaatst door een erkende dealer. Dit gat heb ik moeten maken omdat de kachel
    ergens zijn verse lucht moest halen. Ik heb gevraagd of zij dit OK vonden en zij zegden dat dit
    beter was. Ze hebben ook nog eens de waarden van de kachel bekeken en deze waren prima.
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van marc di jan 28, 2014 7:07 pm

    Je kan u verbrandingslucht van buiten halen ,dus die buis van 5 cm verlengen tot buiten . En het gat rond de buis dichtmaken.
    Er moeten in huis dus ook onderaan en bovenaan in u schouw openingen zijn ( die rooster zijn normaal bijgeleverd ) . Dit niet enkel voor de verwarmingslucht die je opwarmd maar ook voor afkoeling van de insert 54. Die lucht ben je ook niet kwijt , deze wordt enkel verplaatst .
    De verwarmingslucht die je nu opwarmt en uitblaast is nu koude lucht van ong 5 graden terwijl als je deze lucht van binnen neemt deze al 20 graden heeft .
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van fdoncke di jan 28, 2014 8:06 pm

    Hoi, Ik heb een inpellet 54 wat vergelijkbaar is met de pellinsert . De installateur heeft de parameters van de pellets invoer bij de verschillende vermogens met 10% verhoogd tov  deze die voorgeschreven zijn. Dit is een merkelijke verbetering . In het begin kreeg ik het ook niet warm. Bijkomend zijn de snelheden van de ventilaroren verlaagd. ( te lawaaierig). De aanzuig van de lucht heeft bij mij wel de kamertemperatuur .
    grtjs
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van Péétje Brik di jan 28, 2014 9:11 pm

    Ik lees hier toch niet dat de topicstarter geen openingen heeft in zijn schouw om de lucht te laten circuleren, en de handleiding spreekt toch van luchttoevoer verbonden met de buitenomgeving.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van Gast vr jan 31, 2014 8:56 pm

    Bedankt voor de vele reactie's. Ik zal de aanvoer van verse lucht van buiten naar binnenlucht brengen.
    Spijtig voor al mijn werk maar zo ben ik ook zeker dat mijn kachel niet te warm wordt langs fr achterkant. Ik zal rt mijn werk van maken en laat zeker nog iets weten.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van erwin vr jan 31, 2014 9:18 pm

    speedymarc,

    de verse lucht waarover u spreekt omvat 2 luchtstromen, verbrandingslucht en verwarmingslucht.
    u moet enkel in huis de nodige openingen voorzien voor de aanzuig van verwarmingslucht naar de luchtblazer en afkoeling van de kachel.
    de aanzuig van verbrandingslucht van buiten door een buisje mag blijven.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte Empty Re: edilkamin pellinsert 54 - onvoldoende warmte

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:34 am