Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

jelle, Nenabert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    leuke link meconaf van pelletcv en bioketels

    Anonymous
    Gast
    Gast


    leuke link meconaf van pelletcv en bioketels Empty leuke link meconaf van pelletcv en bioketels

    Bericht van Gast zo maa 28, 2010 9:12 am

    Ik had een vraag gesteld over de defro duo.
    Het zijn vrij voordeige ketels afkomstig uit Polen.
    Er is een Nederlandse importeur die ook nog andere bioketels verkoopt.

    http://www.meconaf.nl/
    Anonymous
    Gast
    Gast


    leuke link meconaf van pelletcv en bioketels Empty Re: leuke link meconaf van pelletcv en bioketels

    Bericht van Gast ma maa 29, 2010 9:04 am

    Je hebt de defro duo pallet, en de defro duo.
    De laatste ontsteekt niet automatisch.
    De pallet versie wel.

    Een cv-ketel die niet zelf ontsteekt, moet je mogelijk aan een buffer aansluiten. Want als de ketel op minimale capaciteit niet zijn warmte kwijt kan, dan gaat de veiligheid aan. (als je die tenminste hebt geïnstalleerd).
    Deze ketels hebben altijd een thermomixventiel nodig!

    Er is in Nederland nog een importeur van deze ketels. Levert ze gratis aan huis.
    Deze is ook wat goedkoper dan meconaf. Zoek eens op marktplaats.nl
    Mogelijk heb je echter aan Meconaf een betere after-sale.


    Ik las op een pools forum dat de palletversie ook wel kleine stukjes (gehakseld) hout aan kan.
    Hoe klein weet ik niet. En ook geen probleem heeft met slechte kwaliteit pallets of veel stof.
    Misschien heeft iemand er ervaring mee?

    Ben zelf aan het uitzoeken of het een houtvergasser wordt, een pallet of snipperketel.
    Defro komt dan met een mooie prijs/kwaliteitverhouding. Meeste Pellet-cv's zijn veel duurder.

    Albert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    leuke link meconaf van pelletcv en bioketels Empty Automatisch of niet

    Bericht van Gast ma maa 29, 2010 10:09 am

    Ik twijfel heel erg, automatisch is makkelijker.
    Ik heb een buffervat van ongeveer 2000l en een boiler van 400l. veel heatpipes op het dak en een hout-cv in huis.
    het zou alleen gaan wanneer we niet thuis zouden zijn.

    Maar als we hem 1x in de week moeten aansteken en hij blijft modulerend aan is dat natuurlijk ook geen probleem.
    En een groot pluspunt is wel dat er versnippert hooi en vlas in kan, houtsnippers kooltjes enz.
    Met de paarden hou je veel brandbare troep over.
    De vijzel schijnt veel zwaarder uitegevoerd te zijn bij de Duo zonder automatische onsteking.


    eerst maar eens in friesland de demo bekijken denk ik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    leuke link meconaf van pelletcv en bioketels Empty Re: leuke link meconaf van pelletcv en bioketels

    Bericht van Gast ma maa 29, 2010 10:57 am

    Post dan jouw bevindingen hier!
    Want ik ben zeer benieuwd.

    Albert

    Gesponsorde inhoud


    leuke link meconaf van pelletcv en bioketels Empty Re: leuke link meconaf van pelletcv en bioketels

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 10:01 pm