Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

alvaho, polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    aanschaf pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanschaf pelletkachel Empty aanschaf pelletkachel

    Bericht van Gast do apr 22, 2010 10:02 am

    Beste lezers,
    Ben van plan me een pelletkachel aan te schaffen, zou gaan tussen piazzeta (met ventilator)
    of de rika como ( zonder ventilator, is dit een nadeel),verdeler van rika vind het nodig van een flexibel in schouw, deze van piazzeta zegt van niet, graag julie ervaringen.
    Alvast bedankt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van Gast do apr 22, 2010 1:22 pm

    Hallo bertie, ik ben "fan" van de Rika wegens "zeer geruisloos".
    De warmtespreiding is daarentegen trager met de Como, maar is gezonder voor mensen met gevoelige luchtwegen. Wat die flexibel betreft, die zou ik tenzeerste aanraden!
    Groeten,
    ss
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van ZaurusUser do apr 22, 2010 2:33 pm

    Ik had vroeger een kachel met ventilator en nu één zonder ventilator. Vroeger gebeurde de spreiding van de warmte sneller (temperatuur was vlugger bereikt), nu voel ik de warmte sneller (temperatuur is nog niet bereikt, maar je hebt het gevoel dat het warmer is).
    Die flexibel zou ik ook zeker doen. De temperatuur van de rookgassen is laag (door het hoge rendement van de kachels) waardoor het risico op condens vrij groot is. Als er condensvorming is in een buis is dat geen probleem, als er condensvorming is in uw schouw dan kan er vochtaftekening optreden of kan uw schouw zelfs rot worden.

    W.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van Gast do apr 22, 2010 5:04 pm

    Hallo,


    En als piazzetta-eigenaar kan ik melden dat je zeker niet moet inzitten met het geluid van de ventilatoren...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van Gast do apr 22, 2010 6:44 pm

    Hoi,

    Onze Rika Como is aangesloten op een in baksteen gemetste schouw (ingebonden in de spouw -en buitenmuur), zonder flexibel. Dit werkt perfect.
    Zoals hier reeds gezegd door ZaurusUser, de flexibel vermijdt roetvorming, condensatie enz... .
    Deze zomer ga ik daarom ook een flexibel in onze schouw voorzien.

    De Rika kan zonder ventilator makkelijk onze 90m3 verwarmen, als het te warm wordt doe ik er de 45m3 van onze keuken bij (via de aansluitende deur). Belangrijk is om de temp. niet te ver te laten zakken.
    We hebben een vrijstaand huis waarvan enkel het dak geïsoleerd is + dubbele beglazing.

    @ ZaurusUser : Ik ben een OpenMoko Freerunner user.

    Groetjes,
    Steven
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van ZaurusUser do apr 22, 2010 8:55 pm

    steefjeqv schreef:Hoi,

    @ ZaurusUser : Ik ben een OpenMoko Freerunner user.

    Groetjes,
    Steven

    en ik heb een pandora in pre-order ...

    (sorry om zo off-topic te gaan)


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van Gast vr apr 23, 2010 4:25 pm

    Ik wil er toch efkens nogmaals op wijzen dat, indien er mensen met luchtwegenmiserie zijn zoals bijvoorbeeld allergie en astma, ventilatoren uit den boze zijn! Hou daar bij de aanschaf rekening mee!
    Op bijvoorbeeld de Rika Rio os Saey Neema kan een ventilator bijgeplaatst worden. Ik denk dat dit ook mogelijk is op de Como.
    Groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    aanschaf pelletkachel Empty Re: aanschaf pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:44 pm