Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van Gast zo apr 25, 2010 5:08 pm

    Met mijn Pellinsert 54 heb ik sinds 11/11/2009 ongeveer 1100kg verbruikt(premium Woodpellets DIN PLUS 100% Naaldhout [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] elke dag kuis ik mijn pellethachel zoals wordt aangegegeven (deur openen en proper maken, brandpotje eruitnemen en onder brandpot uitzuigen, achterste, bovenste,en onderste wanden afborstelen en opzuigen en één maal per week ook het bovenste gedeelte de twee deksels verwijderen van de kachel onder en bovenkant afborstelen en opzuigen).
    Als dit alles is gebeurt en ik start s'avonds of s'morgens op, ook in de winter, soms na een 15 tal minuten of later krijg ik vantijd (niet altijd)een geur binnenin de woonkamer (pelletgeur? of Wat?) maar het is vervelend want soms (niet altijd)reageerd het brandalarm
    Mijn Koolmonoxidealarm gaat niet af en blijft op nul. Het is ook iriterend in mijn neus, vantijd proef ik echt dezelfde geur zelfs een paar uur later.Heeft al iemand hetzelfde meegemaakt.

    Ook heb ik vastgesteld dat er meer fijn stof ligt in woonkamer.
    Mijn Pelletkachel is aangesloten op een schouw met deksteen, de aansluiting van de Pellinsert 54 is verbonden met een inox flexible die is bevestigd boven aan de schouw.
    Pelletkachel heeft in de huiskamer twee roosters links en rechts van de schouw. Met of zonder reuk brandt hij prima.
    Onlangs is er ook een nieuwe deur (sier buitendeur)gestoken in de Pellinsert 54 een Model dat lager is (nu ziet u wel de pelletschuif)zodat de warmte beter vanvoor eruitkomt zonder dat u de deur (sier buitendeur)hoeft open te zetten bij het oude model was dat een probleem als u de gewenste temperatuur wilde halen.
    Maar de geuren waren voor en na de nieuwe deur hetzelfde.

    Mvg
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty Re: EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van peter van den Branden di apr 27, 2010 10:27 am

    Beste,
    Komt uw inox flexible uit de schouw??
    zoniet krijg je een terugslag van de rook

    mvg
    Peter /Ecotronic
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty Re: EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van Gast di apr 27, 2010 3:05 pm

    peter van den Branden schreef:Beste,
    Komt uw inox flexible uit de schouw??
    zoniet krijg je een terugslag van de rook

    mvg
    Peter /Ecotronic

    De voorkant (zuid) en de achterkant (noord) zijn open, de oost en westkant zijn dicht door een stenen muurtje een 3 tal lagen met daarop de arduinen deksteen van 5cm dik.
    Maar ik kan de inox buis een stukje zien in de schouw hij komt er echt niet uit want de deksteen zit er boven.
    Echter als ik de kachel opstart komt de rook zeer vlot uit de schouw voor en achterkant naargelang de windrichting.
    Op het ogenblik dat ik hem opstart het ik geen reukhinder het is steeds een 15 tal minuten later.

    Maar u bedoelt mischien dat de inox buis langs voor of achter uit de schouw moet komen, zodat ze niet onder de deksteen zit?

    Bedankt voor uw reactie op dit onderwerp.
    Mvg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty Re: EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van Gast vr jun 25, 2010 1:03 am

    Beste Lezer(es),

    Ik heb nu een half jaar ervaring met een pellet kachel van Calimax. Deze heb ik centraal in het huis geplaatst. Maar in een koude winter is deze kachel (12Kw) niet in staat het hele huis te verwarmen. Ik benaderde de firma Calimax of ze misschien in inbouw pelletkachel voor de woonkamer leveren.
    Hebben ze niet en gaan ze ook niet maken, omdat er teveel storingen zouden zijn.........
    Op het internet kwam ik de pellinsert 54 van EdilKamin tegen. Kan iemand me wat meer vertellen over de ervaring met deze kachel ??

    Groeten,
    Werner Gerth (wernergerth@hotmail.com )
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty Re: EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van Gast vr jun 25, 2010 9:01 am

    Beste,

    zelf een Edilkamin Karma en had hetzelfde probleem.
    Tijdens de jaarlijkse schoonmaakbeurt bleken de afsluitrubbers er verkeerd in te zitten
    en van een stuk afvoerpijp welke ik hier in Nederland gekocht had bleken de rubber niet bestand geweest tegen de hitte.
    Ze waren half vergaan. Na alles vernieuwd te hebben was de geur weg.
    Veel succes.
    Mvg, Aad.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty Re: EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van Gast zo sep 19, 2010 1:21 pm

    hallo beste
    heb ook een insert 54 maar heb deze zelf gezet maar heb gebruik gemaak van pasta en zilverplakband rond de buis heb tot nu toe geen geur of problemen maar raad wel aan na iedere grootonderhoud dit steeds te vervangen Question Question

    Gesponsorde inhoud


    EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer Empty Re: EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 2:12 pm