Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen Empty realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Bericht van Gast do aug 26, 2010 8:43 pm

    Graag had ik geweten welk realistich budjet ik dien te voorzien om een pelletkachel op een vakkundige wijze te laten aansluiten ,waarbij een bestaande schouw geintubeerd wordt met een dubbelwanige flexibel(ongeveer 10 meter).

    met vriendelijke groeten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen Empty Re: realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Bericht van Gast do aug 26, 2010 9:24 pm

    hoi
    je mag toch rekenen op 1000 euro a 1500 euro meer met al de nodige eindstukken
    dit is dan nog al te zien of die gemakkelijk te intuberen is ,oude schouw veel breekwerk??
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen Empty Re: realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Bericht van jeanhup do aug 26, 2010 9:38 pm

    jean-claude schreef:Graag had ik geweten welk realistich budjet ik dien te voorzien om een pelletkachel op een vakkundige wijze te laten aansluiten ,waarbij een bestaande schouw geintubeerd wordt met een dubbelwanige flexibel(ongeveer 10 meter).

    met vriendelijke groeten,

    Even een grove schatting van een eenvoudige maar doeltreffende uitvoering:

    UITVOERING:
    T-stuk achter kachel, verloop naar 100mm met directe aansluiting op enkelwandig flexibel. Ruimte tussen bestaande schouw en flexibel opgevuld en geisoleerd met perlietkorrels. Flexibel boven afgewerkt met anti-valwind tonkap.

    MATERIALEN
    10 meter flexibel RVS 100mm enkelwandig (dubbelwandig lijkt me onnodig duur - ik ken het ook niet in flexibele uitvoering): €400
    T-stuk + verloop 80>100mm: €85
    Anti-valwindkap RVS 100mm: €90
    Diverse kleine materialen (afwerking, muursteunen, perlietkorrels etc.): €150 (schattingspost)

    ARBEID
    Intuberen bestaande schouw: ca. €200
    Aansluiten en afstellen pelletkachel: ca. €100

    TOTAAL: ca. €1025
    (excl. verplaatsingskosten en BTW)

    groet,

    Jean
    Adler Pelletkachels
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen Empty Re: realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Bericht van ann do aug 26, 2010 9:43 pm

    Jean,
    met dubbelwandig bedoelt men eigenlijk de dubbelgelaagde flexibels. Die zijn beter omdat ze gladder zijn binnenin.
    Groeten,
    Ann
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen Empty Re: realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Bericht van jeanhup do aug 26, 2010 9:56 pm

    ann schreef:Jean,
    met dubbelwandig bedoelt men eigenlijk de dubbelgelaagde flexibels. Die zijn beter omdat ze gladder zijn binnenin.
    Groeten,
    Ann

    Hoi Ann,

    Bedankt voor de opheldering. Ik ken ze inderdaad niet anders dan met een extra gladde binnenafwerkingslaag. Dus dan is de prijsopgave nog steeds correct.

    groet,

    Jean

    Gesponsorde inhoud


    realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen Empty Re: realistisch budjet aansluiten pelletkachel +intuberen schoorsteen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 2:31 am