Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    pelletketel met een combi boiler

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletketel met een combi boiler Empty pelletketel met een combi boiler

    Bericht van Gast do aug 26, 2010 10:07 pm

    Hallo iedereen,
    Vorige week een CTC ketel met pellets laten installeren alsook een boiler voor het warme water.
    Deze boiler kan zowel electrisch als via de ketel werken.
    Aangezien het dezer dagen vrij warm is ,staat de ketel af en verwarm ik de boiler electrisch .

    Het verbruik van die boiler baart me zorgen .65kwh op 6 dagen lijkt me toch wat te veel van het goede.Is een 100 liter boiler en ik vebruik weinig warm water.
    Wat ik wel vaststel is dat de leidingen die dienen om de boiler via de cv te verwarmen ook enorm warm zijn,doch de ketel draait niet.

    Ik heb de indruk dat ik via de electrische boiler ook de CV ketel verwarm.Zelfs de uitlaat voor de rookgassen is warm ( ongeveer 40 graden )en toch draait de ketel niet.

    Mijn vraag : is dit normaal ? De circulatie pomp voor het warm water staat ook af ,dus zou het via natuurlijke stroming moeten zijn.Kan dit ?
    Moeten er speciale stukken ( nv terugslagklep ) tussen ketel en boiler staan om dit te verwezenlijken ?STaat er niet tussen.

    Graag jullie advies (Ik heb ook al een mailtje gezonden naar de installateur hoor ).
    thx
    M
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletketel met een combi boiler Empty Re: pelletketel met een combi boiler

    Bericht van Gast vr aug 27, 2010 8:15 pm

    Dat is natuurlijke circulatie in je leidingen. Warm water is lichter dan koud water, waardoor je stromingen krijgt.
    Je bent nu wel degelijk met je boiler je ketel aan het opwarmen, of anders gezegd via je ketel je boiler aan het afkoelen.

    Je kan er kleppen tussen zetten om dit te vermijden, maar eenvoudiger is het systeem van thermosifon's, eigenlijk een natuurlijke rem.
    Dit wil zeggen dat iedere leiding (dus ook verbruikers) die op je boiler is aangesloten, zo kort mogelijk aan de aansluiting op de boiler een sifon krijgt van minstens 12 keer de buisdiameter.
    Best laat je het verticale stuk naar beneden zonder isolatie. Hierdoor koelt het water in dat stuk af, waardoor het zwaarder is dan het warm water erboven, en dan stopt de circulatie.
    De rest van de buizen tussen ketel en boiler degelijk isoleren met buisisolatie. Hiervoor is de raad van buisisolatie met dezelfde wanddikte als de buisdiameter, dit tot een buisdikte van 100MM, daarna max.100MM.

    Dus, ik zou zeggen dat het inderdaad een fout van de installateur is.

    Je boiler zou zonder afname, op 12u maar 1°C afkoelen (als de boiler op zich tenminste een beetje degelijk geisoleerd is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletketel met een combi boiler Empty Re: pelletketel met een combi boiler

    Bericht van Gast vr aug 27, 2010 8:47 pm

    Installateur is vandaag nog langsgeweest en heeft een terugslagklep in de koppeling gestopt van de circulatie pomp.
    Morgen checken we terug is het verbruik maar het ziet ernaar uit dat het probleem opgelost zal zijn .
    Alvast bedankt voor de reaktie hier.
    M

    Gesponsorde inhoud


    pelletketel met een combi boiler Empty Re: pelletketel met een combi boiler

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 9:34 pm