Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 46 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    spouwmuur isolatie

    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    spouwmuur isolatie Empty spouwmuur isolatie

    Bericht van petrah do sep 30, 2010 7:27 pm

    even iets anders dan pellets en kachels , wij zijn nu aan het informeren voor gevelisolatie , een oudere woning zonder isolatie , wel heeft mijn man al de vloer en met het nieuwe dak ook daar isolatie aangebracht , mijn vraag aan U is wat de voor en nadelen zijn van een bestaande gevel te isoleren met , ofwel pur of wol of van die kleine korreltjes te isoleren
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van pedro do sep 30, 2010 8:07 pm

    Zit je met een spouw in de gevelwand?of is het een volle muur?Indien je een spouw hebt zou je ze kunnen laten opspuiten met PUR bv....

    Grtzzzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 8:07 pm

    Hoe ga je die korreltjes en /of die wol aanbrengen zonder de voorgevel weg te kappen??

    Op een bestaande gevel kun je alleen pur INspuiten !

    Hier ga je veel info vinden
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van petrah do sep 30, 2010 8:11 pm

    wij hebben een spouwmuur , en alledrie de soorten kunnen via gaten boren in de gevel ingespoten worden , pur , wol met siliconen , en korreltjes met een soort hars dat dan in de spouw een massieve massa wordt ,
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Block do sep 30, 2010 8:27 pm

    Glaswol of rotswol(supafil) kan ook op die manier worden aangebracht. Je gevelsteen moet bij naisoleren wel dampopen zijn.

    Je moet wel minstens 3cm spouw hebben, en moet wel proper zijn.

    Ik heb zelf gekozen voor minerale wol omdat de dampeigenschappen van de gevelsteen niet veranderen, pur isoleert misschien iets beter, maar vochtproblemen heb ik er niet voor over.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 9:18 pm

    Block schreef:Glaswol of rotswol(supafil) kan ook op die manier worden aangebracht. Je gevelsteen moet bij naisoleren wel dampopen zijn.

    Je moet wel minstens 3cm spouw hebben, en moet wel proper zijn.

    Ik heb zelf gekozen voor minerale wol omdat de dampeigenschappen van de gevelsteen niet veranderen, pur isoleert misschien iets beter, maar vochtproblemen heb ik er niet voor over.

    Block,

    Heb je al lang deze isolatie en ben je er tevreden over. Wat is de prijs per vierkante meter.

    Groeten Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 11:13 pm

    ik heb in het vorig jaar prijs laten maken voor pur te spuiten in de spouw (6cm) van een huis 9meter op 8meter met 1 verdiep en spits erop, +/- 5.750€ maar de meeste raden me dit af wegens overisolatie, het huis zou dan niet meer kunnen ademen en zou ik teveel condensvorming riskeren. De oplossing van block lijkt beter maar ik ken niks van de soorten isolatie dus wacht ik het nog een tijdje af.
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van petrah do sep 30, 2010 11:18 pm

    zijn weer bedragen waar ik jalours van wordt , offerte ligt op tafel , totaal voor 98m2 ,ingespoten met wol 1687,- , met pur 2600,-
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Block za okt 02, 2010 6:08 pm

    Sorry voor het late antwoord, ik vond deze thread niet direct terug. Ik heb enkel nog maar de adviseur laten komen voor een offerte. Het spuiten moet nog gebeuren, ik heb een pelletketel ingebracht in de belastingsbrief, en vraag me eigenlijk af of ik de extra isolatie ook nog ten volle kan inbrengen.

    Maar PUR verandert idd het uitdampgedrag van de gevel, maar isoleert wel iets beter. Met glaswol is dat op zich geen probleem. Overisoleren kan in principe niet mits genoeg ventilatie.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Block za okt 30, 2010 9:34 am

    Petrah, heb je nu laten na isoleren?


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast za okt 30, 2010 1:14 pm

    petrah schreef: zijn weer bedragen waar ik jalours van wordt , offerte ligt op tafel , totaal voor 98m2 ,ingespoten met wol 1687,- , met pur 2600,-

    Dat zijn redelijk normale bedragen hoor.
    Ik zou voor pur gaan. Het heeft de beste isolatiewaarde. Mijn buur heeft ook pur in zijn muren laten spuiten en heeft absoluut geen vochtproblemen. Mijn broer heeft dan weer zijn volledig dak laten doen met pur - ook hier geen problemen.
    Overisoleren, zoals je vaak hoort kan niet. Ik woon in een houten huis en de muren zitten volledig vol met isolatie(15cm), wij hebben geen spouw. Wij wonen hier nu 15 jaar en hebben nog nooit vocht gehad.
    Kijk ook eens hier [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast za okt 30, 2010 1:39 pm

    Petrah,

    Ik heb van Noten uit Hamont een offerte voor ons huis gekregen: ook 98 m² voor 2107,- EUR excl. BTW. Noten gebruikt Murisol (volgens sommigen een omstreden product).

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast za okt 30, 2010 1:52 pm

    een huis kopen of bouwen met kruipkelder en een volle/harde facade steen lossen alle vochtproblemen op ,de koude en vocht die uit de grond opstijgt en slechte facade-stenen die water doorlaten zijn de twee grootste boosdoeners.
    een huis in hout zoals cantodea mocht ik hier niet bouwen of kreeg er geen vergunning voor anders was het een canadese blokhut geworden,de vrouw wou ook niet verder gaan wonen en ....ik zag ze te graag..... Rolling Eyes


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gast za okt 30, 2010 2:08 pm

    pesno schreef:Petrah,

    Ik heb van Noten uit Hamont een offerte voor ons huis gekregen: ook 98 m² voor 2107,- EUR excl. BTW. Noten gebruikt Murisol (volgens sommigen een omstreden product).

    Peter

    Laten zijn voor wat het is. Het produkt van Noten bevat ureumformaldehyde, en dat is kankerverwekkend.
    In Duitsland is het gebruik van ureumformaldehyde al verboden dacht ik, maar hier lopen we nog wat achter.
    Gebruik alternatieven, voor je eigen gezondheid.
    De formaldehyde komt ook vrij uit het produkt, waardoor het produkt begint te scheuren, en afbrokkelen, waardoor je opnieuw koubruggen krijgt, en je isolatiewaarde verdwijnt.

    Idem voor OSB, MDF, sommige PUR's. Voor alle produkten, hebben ze tegenwoordig al formaldehyde-vrije varianten, maar je moet er echt naar vragen/zoeken.

    We hebben hier gekozen voor thermoparels (Latex-gebonden isomo-bolletjes), en zijn daar tevreden over, blijft ook dampopen (in tegenstelling tot PUR). Ze zijn ook eerst de spouw komen bekijken, en meten of ze voldoende breed was (hier 6cm).
    Informeer op verschillende plaatsen, want de prijzen lopen soms ver uiteen.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Block za okt 30, 2010 7:47 pm

    Wat is de richtprijs van die thermoparels? blijkt idd een goed product te zijn.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Block di nov 16, 2010 9:27 am

    Net gelezen dat de fiscale aftrek wegvalt voor volgend jaar. Dat is wel een serieuze domper.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van petrah di nov 16, 2010 6:58 pm

    Block schreef:Petrah, heb je nu laten na isoleren?
    hier wordt de isolatie van de gevel een jaartje uitgesteld , de subsidie is in nederland per provincie anders geregeld mss in belgie ook ,maar in nederlands brabant is het dus dat je twee dingen moet isoleren , bijv . gevel plus dak , of gevel plus dubbel glas , omdat ons glas in de huiskamer al meer dan 25 jaar oud is , is de isolatie waarde niets naar verhouding van deze tijd , dus zou je zeggen dat komt mooi uit , helaas moet er in de kamer een kozijn vervangen worden ,kijk en dan begin je met de gevel laten isoleren en voor je het weet ben je nieuwe kozijnen en dubbel glas aan het plaatsen en daar heeft mijn man nu even geen zin en tijd voor , omdat onze zoon per 1 november een huis heeft gekocht , waar iedere centimeter onderhoud nodig heeft , ik vind het ook wel moeilijk welke soort isolatie wij moeten kiezen , de voorkeur nu op pur staat ,hoewel ze wel zeggen dat wol isolatie ook erg geluidisolerend is

    Gesponsorde inhoud


    spouwmuur isolatie Empty Re: spouwmuur isolatie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 4:54 pm