Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
steven
wavado
Uthrex
erwin
8 plaatsers

    onregelmatig branden


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss do dec 02, 2010 6:10 pm

    jl schreef:
    ss schreef:Erwin, Van Makro heb ik tot nu ongeveer 15 zakken verbruikt en de pellets zijn veel regelmatiger, precies harder geperst, aanzienllijk minder stof. In die van Gamma zitten er soms pellets van 6cm, maar ook minder dan 0.5cm.
    Wat ik ook merk, als de Gamma-pellets in het mandje vallen, dan vallen er kleine stofdelen mee en heb je zeer veel rondvliegende gensters in de brandkamer, bij de Makro pellets heb ik dat fenomeen niet! RAAR!!! De ruit heeft na één dag "Gamma-branden" al serieuze zwarte sporen, met de Makro-pellets doet de ruit er twee tot driemaal langer over om zo zwart te worden!!! Leveren ze verschillende kwalietiten bij Cleanfire??? JL beweerde onlangs ook dat zijn Cleanfire van de gamma niet 100% was!
    Dit is geen toeval meer vrees ik... Ik kocht een halve pallet bij de Gamma, maar is niet voor herhaling vatbaar en als blijkt dat er ook mindere kwaliteit tussen de Makro-levering zit dan koop ik volgende keer weer BADGER! heel kwaad Ik vind het niet zo leuk om mijn pelletkachel 's nachts een beurt te geven, geef op dat tijdstip liever iemand anders een... duivel
    Groeten,
    ss
    hoi ss
    inderdaad van de gamma pellets niet tevreden branden rap op en veel as
    zijn de enige pellets waar ik niet tevreden van ben
    daarom zou ik graag effe een zak testen van de makro om eens te vergelijken
    maar ik zal er niet express achter rijden
    er geeft zich al iemand aangeboden van torhout om een zak af te kopen van de makro
    mischien dat ik toch ene zal halen als ik eens wil testen
    mvg jl


    JL, één zak om te testen is weinig, ik neem er steeds 3 om te testen en vooralleer ik ze test kuis ik eerst mijn kachel.
    Maar ik waarschuw je, Kristel vindt dat de Makro-pellets ook veel vuil achterlaten! Ik ben bang dat de produkte van Cleanfire lijkt me niet consequent. Ik wacht op jouw bevindingen.
    Groeten,
    ss
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van steven do dec 02, 2010 6:19 pm

    vergeet niet dat het hout waarvan pellets gemaakt worden, elke keer andere zijn. dit geeft sowieso een verschil.

    iedereen verstaat dat het ene wijnjaar het andere niet is omdat de druiven iets anders zijn door verschillende weeromstandigheden.

    Dat is bij pellets hetzelfde verhaal.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 6:42 pm

    ss schreef:Fleur, kachel werkt perfect na de beurt, maar ik zei het al enkele weken, de Cleanfire door Gamma geleverd is niet van dezelfde kwaliteit als de Cleanfire door Makro geleverd, maar Kristel heeft ook meer vuil blijkbaar met de Cleanfire die ze bij Makro kocht. Fe uitleg van Hobbymachine lijkt me aanvaardbaar... En ik ga je gelukkig maken, Badger brandt PROPERDER. Badger heeft blijkbaar toch een consequenter produktiesysteem dan Delhez Bois.
    Groeten,
    ss



    wat ik eigenaardig vindt is dat hier niemand een maand geleden slechte opmerkingen had over pellets ,welk merk dan ook en zeker deze niet van de MAKRO.
    nu ga je toch niet beweren dat die pellets niet meer goed zouden zijn,want wanneer zijn die gemaakt,misschien zes,acht maand geleden.
    het vriest en de klachten komen binnen,maar zou de oorzaak nergens anders moeten gezocht worden,zoals je al aangaf,verstopte kachels,slecht ingestelde parameters die bij velen om de haverklap verzet worden,of zou het de uitlaatbuis kunnen zijn die onvoldoende verwarmt wordt om nog maar te zwijgen van de koude aangevoerde verbrandingslucht (zonder die discuttie terug te willen openen) ,ik denk dat er veel andere faktoren meespelen
    en ja,hier of daar zal er wel een keer een minder goede pellets tussenzitten ,maar die dan ook bij hogere temperaturen niet het gewenste resultaat zullen geven


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 7:03 pm

    Mijn kachel is even vuil dan daarvoor, toen was het de ecostand, nu misschien de pellets, daarom ga ik ze laten leegbranden, kuisen, vullen met pellets van Aveve en dan weet ik misschien het resultaat. Maar zoals Steven al zei, de ene boom is de andere niet, identiek dezelfde pellets jaar in jaar uit zal moeilijk zijn. Ook wat Fleur aanhaalt heeft er zeker en vast mee te maken. Parameters verander ik niet om andere pellets te gebruiken, enige wat ik al eens veranderd heb is de ventilator een stand lager, voor de rest is mijn kachel goed afgesteld.
    Als ik mijn Aveve pellets gebrand heb laat ik het hier weten.

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 7:11 pm

    zojuist de eerste zak van laatste gamma promo cleanfire erin gedaan,
    ik heb er drie weken moeten op wachten dus lang geleden zullen ze niet gemaakt zijn fleur.

    heel bleke pellets, vallen vlug uit mekaar dus niet hard geperst, veel stof in de zakken een soort fijn meel.

    in de eerste zak zaten twee klompjes van 3cm, ik denk bijeengekoekt zagemeel, viel wel direct uiteen als ik erin kneep Shocked

    resultaten branden en as heb ik nog niet,

    maar ik wil toch diegene die makro pellets willen kopen, toch de raad geven om niet ineens hele palletten te bestellen, maar eerst ze toch maar eens te testen

    amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 7:27 pm

    erwin123 schreef:zojuist de eerste zak van laatste gamma promo cleanfire erin gedaan,
    ik heb er drie weken moeten op wachten dus lang geleden zullen ze niet gemaakt zijn fleur.

    heel bleke pellets, vallen vlug uit mekaar dus niet hard geperst, veel stof in de zakken een soort fijn meel.

    in de eerste zak zaten twee klompjes van 3cm, ik denk bijeengekoekt zagemeel, viel wel direct uiteen als ik erin kneep Shocked

    resultaten branden en as heb ik nog niet,

    maar ik wil toch diegene die makro pellets willen kopen, toch de raad geven om niet ineens hele palletten te bestellen, maar eerst ze toch maar eens te testen

    amai






    erwin
    op de zakken van badger staat een datum,ik denk de aanmaakdatum,bij mijn laatste levering eind oktober waren het pellets van maart en april.
    op jullie zakken staat blijkbaar geen datum ,dus kan je moeilijk uitmaken hoe oud die zijn,ik denk ook enkele maanden,want de grote aanmaakstocks van in de zomer worden hedendaags geleverd.


    gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 7:39 pm

    fleur er staat idd geen produktiedatum op de zakken,
    dat zou een opvolging bij problemen idd vergemakkelijken

    maar er is toch verschil tussen cleanfire en ... cleanfire
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 7:44 pm

    erwin123 schreef:fleur er staat idd geen produktiedatum op de zakken,
    dat zou een opvolging bij problemen idd vergemakkelijken

    maar er is toch verschil tussen cleanfire en ... cleanfire



    heb jij dan die 2 soorten in huis ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 7:51 pm

    Cleanfire speciaal gemaakt voor de makro, nie lachen hé........zulke trukken bestaan !!


    voorbeeld :
    365.....voor den delhaize.....dus het kan !
    en de witte producten van...... confused
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 7:56 pm

    fleur schreef:
    erwin123 schreef:fleur er staat idd geen produktiedatum op de zakken,
    dat zou een opvolging bij problemen idd vergemakkelijken

    maar er is toch verschil tussen cleanfire en ... cleanfire



    heb jij dan die 2 soorten in huis ??

    ja en SS ook en misschien nog andere Rolling Eyes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 8:00 pm

    dus jullie beweren dat die fabriek zou produceren met 2 soorten kwaliteit zaagmeel wat?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 8:07 pm

    fleur schreef:dus jullie beweren dat die fabriek zou produceren met 2 soorten kwaliteit zaagmeel wat?

    fleur ik beweer niets

    we stellen alleen maar vast dat de kleur verschilt wat niet abnormaal is, is afhankelijk van de soort spar

    maar dat de hardheid van persen verschilt en het verschil in lengte dat wel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 8:15 pm

    erwin123 schreef:
    fleur schreef:dus jullie beweren dat die fabriek zou produceren met 2 soorten kwaliteit zaagmeel wat?

    fleur ik beweer niets

    we stellen alleen maar vast dat de kleur verschilt wat niet abnormaal is, is afhankelijk van de soort spar

    maar dat de hardheid van persen verschilt en het verschil in lengte dat wel


    HET IS MET VEEL PRODUKTEN ZO
    bv waspoeders
    ge zou moeten weten hoeveel merken er in een fabriek gemaakt worden
    de prijs van de ene scheeld met de prijs van de andere
    gebruiken ze dan ook minderwaardige supstantie,s voor de goedkopere merken ????
    mvgjl
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 8:20 pm

    witte prdukten of niet, de kwaliteit zou toch zelfde moeten zijn, cleanfire is cleanfire

    gamma zal door de lagere afname wel een duurdere aankoopprijs betalen dan reus makro,

    maar voor de omzet van cleanfire is makro interessanter



    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 8:22 pm

    erwin123 schreef:
    fleur schreef:dus jullie beweren dat die fabriek zou produceren met 2 soorten kwaliteit zaagmeel wat?

    fleur ik beweer niets

    we stellen alleen maar vast dat de kleur verschilt wat niet abnormaal is, is afhankelijk van de soort spar

    maar dat de hardheid van persen verschilt en het verschil in lengte dat wel




    ik zou al die zakken opsturen naar krusty ,die zen kachel vreet alles en hij zal de juiste diagnose stellen ,want ik heb mijn bedenkingen met jullie mening over deze pellets ....... amai



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 8:34 pm

    fleur schreef:
    erwin123 schreef:

    fleur ik beweer niets

    we stellen alleen maar vast dat de kleur verschilt wat niet abnormaal is, is afhankelijk van de soort spar

    maar dat de hardheid van persen verschilt en het verschil in lengte dat wel




    ik zou al die zakken opsturen naar krusty ,die zen kachel vreet alles en hij zal de juiste diagnose stellen ,want ik heb mijn bedenkingen met jullie mening over deze pellets ....... amai

    hoi
    de mijne freet ook alles(zonder parameter aanpassingen)
    maar de manier waarop hij ze freet en hoe rap hij ze freet
    en hoeveel as ,is er toch een verschil tussen ,gamma scoort het slechts
    mvg jl



    gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 8:40 pm

    jl schreef:
    hoi
    de mijne freet ook alles(zonder parameter aanpassingen)
    maar de manier waarop hij ze freet en hoe rap hij ze freet
    en hoeveel as ,is er toch een verschil tussen ,gamma scoort het slechts
    mvg jl

    je bedoelt cleanfire van de gamma Smile
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Uthrex do dec 02, 2010 8:48 pm

    Volgens mij zit het verschil em in de 15° die gezakt is. Hoe kan je nu iets vergelijken met een temp drop als de laatste week.

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 8:53 pm

    Uthrex schreef:Volgens mij zit het verschil em in de 15° die gezakt is. Hoe kan je nu iets vergelijken met een temp drop als de laatste week.

    Uthrex



    deze keer ben ik het volkomen met jou eens uthrex ,het komt misschien toch nog eens goed tussen ons......... duivel engel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 8:55 pm

    uthrex

    inderdaad 15 naar -5 graden is een heel verschil,

    er zal meer meespelen dan de houtsoort,

    het was alleen maar een vaststelling dat de hardheid
    en de roet en asse vd pellets verschilt

    SS en JL had dit ook gemerkt






    Laatst aangepast door erwin123 op do dec 02, 2010 9:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 8:58 pm

    Uthrex schreef:Volgens mij zit het verschil em in de 15° die gezakt is. Hoe kan je nu iets vergelijken met een temp drop als de laatste week.

    Uthrex

    uthrex
    ik had de test al enkele weken geleden gedaan voor de koude
    zo veel mogelijk verschillende merken gekocht ,bij flament ,gamma ,enzenz
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 9:08 pm

    jl schreef:
    Uthrex schreef:Volgens mij zit het verschil em in de 15° die gezakt is. Hoe kan je nu iets vergelijken met een temp drop als de laatste week.

    Uthrex

    uthrex
    ik had de test al enkele weken geleden gedaan voor de koude
    zo veel mogelijk verschillende merken gekocht ,bij flament ,gamma ,enzenz
    mvg jl



    jl
    worden uw parameters aangepast bij het veranderen van pellets ?
    avatar
    wavado
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 54
    Leeftijd : 66
    Registration date : 03-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van wavado do dec 02, 2010 9:19 pm

    Ik kom mij ook aansluiten bij SS en de andere,heb ook slechte ondervindingen gehad met 10 zakken cleanfire van de Gamma die ik een goeie maand geleden gekocht had om eens te testen.
    Ik was aan't stoken met Makro-pellets en merkte duidelijk het verschil in roetafzetting en spikkels op het ruitje toen ik de cleanfire's erin kapte.Ook veel vlugger koekvorming en een donkerdere vlam met meer zwarte walm, vlam kwam ook duidelijk niet zo hoog als bij de properdere Makro-pellets, mischien ook door de snelle koekvorming in het potje(geeft dan minder zuurstoftoevoer voor de verbranding v.d pellets)
    De verbranding maakte zelfs veel meer geluid aan de aanzuigbuis.
    Ben blij dat ze erdoor zijn en terug met de Makro-pellets kan stoken,hopelijk blijven deze van dezelfde kwaliteit zoals ze nu zijn.
    Ik moet wel zeggen dat het''Premium Woodpellets'' zijn van de Makro momenteel en geen Cleanfire,die Cleanfire's waren ook iets donkerder en langer van de Gamma.
    Dus...Cleanfire blijkt minder clean te zijn!

    mvg
    wavado


    _________________
    Rika Revo October 2010
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 9:27 pm

    wavado schreef:Ik kom mij ook aansluiten bij SS en de andere,heb ook slechte ondervindingen gehad met 10 zakken cleanfire van de Gamma die ik een goeie maand geleden gekocht had om eens te testen.
    Ik was aan't stoken met Makro-pellets en merkte duidelijk het verschil in roetafzetting en spikkels op het ruitje toen ik de cleanfire's erin kapte.Ook veel vlugger koekvorming en een donkerdere vlam met meer zwarte walm, vlam kwam ook duidelijk niet zo hoog als bij de properdere Makro-pellets, mischien ook door de snelle koekvorming in het potje(geeft dan minder zuurstoftoevoer voor de verbranding v.d pellets)
    De verbranding maakte zelfs veel meer geluid aan de aanzuigbuis.
    Ben blij dat ze erdoor zijn en terug met de Makro-pellets kan stoken,hopelijk blijven deze van dezelfde kwaliteit zoals ze nu zijn.
    Ik moet wel zeggen dat het''Premium Woodpellets'' zijn van de Makro momenteel en geen Cleanfire,die Cleanfire's waren ook iets donkerder en langer van de Gamma.
    Dus...Cleanfire blijkt minder clean te zijn!

    mvg
    wavado

    De kleur is niet belangrijk, wel de hardheid als je de pellets doorbreekt merk je het verschil

    Premium woodpellets Delhezbois en Cleanfire komen van zelfde fabriek,

    benieuwd naar de ervaringen,

    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 9:29 pm

    Hier thuis verklaren ze me voor zot, ik heb de laatste 2u bijna om 5 min naar men kachel gaan kijken of men pellets op waren, om ze helemaal leeg te kunnen laten branden en te starten met een volle lading Aveve pellets en straks ook nog een propere kachel. Dit alles om het verschil te kunnen testen Smile
    Kan het nog zotter??? Smile

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 9:32 pm

    kristel als die kachel leeg is hoor je hem wel hoor lol!

    Gesponsorde inhoud


    onregelmatig branden - Pagina 3 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 11:36 pm