Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

atlasgust


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Veel roet en vuil raampje

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Aan alle Piazzetta gebruikers (vuil ruitje)

    Bericht van Gast zo dec 13, 2009 9:10 pm

    Zoals we allen weten, zijn eigenaars van een pelletkachel allergisch aan een vuil ruitje.
    Bij uw Piazzetta kachel is er een opzetstukje geleverd om op het vuurkorfje te plaatsen. Sommigen laten dat gewoon in het plastieken zakje zitten en gebruiken het niet.
    Beste mensen gebruik het dus wel! Ik heb per toeval na het kuisen van mijn kachel, het opzetstukje er vergeten op te zetten. Het raampje was binnen een paar uur helemaal vuil. Het maakt dus een wereld van verschil uit. Gebruiken dus..


    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast zo dec 13, 2009 10:37 pm

    Zal ik zeker zo blijven doen. Heb van in het begin dit opzetstukje geplaatst en nu duurt het wel wat langer eer het ruitje begint te kleuren. Was een goed idee, bedankt.



    -----------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Green Energy
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Geert zo dec 13, 2009 11:17 pm

    de thermorossi's hebben ook zo'n opzetstukje
    helpt zeker en vast

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast zo dec 13, 2009 11:34 pm

    op mijn vuurkorf zijn er 2 opzetstukjes met bedoeling de hitte naar de warmtewisselaar of voorplaat te richten of af te leiden .



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast ma dec 14, 2009 12:04 am

    Wie kan eens een foto plaatsen van dat opzetstukje , want ik denk dat het bij mij ontbreekt!!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Philip ma dec 14, 2009 12:18 am

    krusty ik denk niet dat alle merken dat hebben
    hier bij mij staat er wel ook zo en opzetstukje erbij
    is eigenlijk gewoon een ijzeren plaatje die naar achter gebogen is


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van steven ma dec 14, 2009 7:18 am

    bij mij is dat ook niet


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast ma dec 14, 2009 12:05 pm

    Philip,

    Het voorste gebogen plaatje is eveneens een vlamkering en heeft dus dezelfde functie bij jouw duchessa.

    Mvg,
    Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast ma dec 14, 2009 2:21 pm

    Hallo,

    Heb hiervoor zelf een plaatje gemaakt ongeveer 7cm hoogte en op het vulkorfje geplaatst. Beter voor uw raampje langer proper te houden.Ook is het goed indien er wat stof inzit het niet direkt tegen uw glas komt.

    groetjes,
    01 Michel
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Philip ma dec 14, 2009 8:16 pm

    ann schreef:Philip,

    Het voorste gebogen plaatje is eveneens een vlamkering en heeft dus dezelfde functie bij jouw duchessa.

    Mvg,
    Ann

    dat dacht ik al
    daarom staat het er ook in he ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 9:08 am

    Ik heb nu enkele zakken badger gebruikt, nadat ik eind vorige winter baltwood had gebruikt.
    Ik heb toch wel veel roet en het raampje wordt na een 6-tal uren toch al redelijk vuil. Het vuil is wel makkelijk te verwijderen.
    Ik heb de indruk dat de instellingen van mijn kachel voor badger niet ideaal zijn. Ik ga toch weer baltwood gebruiken denk ik of zou
    ik iets aan de instellingen kunnen veranderen en wat dan precies?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 10:33 am

    ik heb juist het tegenovergestelde cantodea of beter gezegd ik heb nog niets anders gebrand dan badger.
    mijn raampje wordt 2 maal in de week gekuist eveneens de binnenkant van de kachel,het zijn steeds de hoeken van mijn raam die hier vuil of wazig worden ,de midden van het venster waar de vlam zichtbaar is blijft proper door het plaatje op de branderpot die de vlammen doet ombuigen tegen de achterwand .
    roet is zelden te bespeuren,een kleinigheid misschien onder de lijn van het vlammenspel.assen zijn donkerbruin,normale hoeveelheid en zelden of niets van slakken ,er durft ook wel eens een gaatje of 2 in de branderpot verstopt geraken ,echter zeer gemakkelijk te verwijderen ,dit beschouw ik dan ook helemaal als normaal.
    boven het vlammenspel en de volledige kamer waar de warmtewisselaar zich bevind heb ik een aanslag van WIT stof(roet) alsook rond de warmtewisselaar zelf,ik ben er dan ook van overtuigd dat dit wijst op een zeer goede verbranding.
    de kachel heb ik zelf geplaatst en heb ik nu geluk gehad of niet maar ik heb nog nooit aan de instellingen moeten veranderen.
    de kachel zat nieuw ingepakt,was voorzien van een handvol pellets en had eventjes gebrand,waar of wanneer weet ik niet ,maar ik denk in het fabriek.
    ik beweer echter herhaaldelijk op het forum dat een goede werking van een pelletkachel de combinatie is van kachel en UITLAAT op de derde plaats komen voor mij de pellets .
    een perfekte en regelmatige schouwtrek moet je hebben voor ieder verbrandingstoestel en naar mijn bescheiden mening geen buizen die horizontaal lopen,het kan niet recht genoeg omhoog gaan.
    waarom gebruik ik dan badger,nogmaals in herhaling vallen --voor tal van redenen --ik denk en hoop op een konstante kwaliteit --het is naaldhout---ik leg een grote stock aan dus....--stevige papieren zakken die ik daarna nogmaals kan gebruiken --branden in mijn kachel optimaal ---worden volgens mij betaalbaar in mijn garage geleverd en gezet ,daarna droog op zolder gestapeld....enz...enz...
    waarom na dit alles zou ik moeten experimenteren en veranderen ,ik ga zeker geen enkel ander pelletmerk afbreken want ik weet het gewoonweg NIET,maar dat alle pellet-miserie van de pellets zou komen betwijfel ik ZEER sterk



    GR FLEUR
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 10:34 am

    cantodea schreef:Ik heb nu enkele zakken badger gebruikt, nadat ik eind vorige winter baltwood had gebruikt.
    Ik heb toch wel veel roet en het raampje wordt na een 6-tal uren toch al redelijk vuil. Het vuil is wel makkelijk te verwijderen.
    Ik heb de indruk dat de instellingen van mijn kachel voor badger niet ideaal zijn. Ik ga toch weer baltwood gebruiken denk ik of zou
    ik iets aan de instellingen kunnen veranderen en wat dan precies?

    misschien trek ietsje hoger zetten en ook je pelletttoevoer verlagen wel lijken of je je tempertuur nog haal van je rookgassen
    anders alleen meer trek steken
    hier heb ik trek redelijk verhoogt wel in stappen uitvoeren en tijd geven om aan te passen en pellets plus 1 ruit properder en meer warmte in huis verbrandingsgassen zijn warmer waardoor de warmtewisselaar ook warmer krijgt en je meer warmte kan onttrekken ervan met de ruimteventilator .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 10:54 am

    Cantodea en Fleur, ik heb met Badger steeds een kleine hoeveelheid "koek" in het mandje, verder vind ik de Badgers uitstekend branden, geen stof in de zakken, beste verpakking en uitstekend branden, maar ik vind de Makro- en Gammapellets evengoed en veel goedkoper.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 12:37 pm

    jullie moeten eigenlijk konstant kunnen bijsturen bij gebruik van verschillend soorten pellets (wie daar moeilijk weg mee kan heeft kleine probleempjes )
    ik gebruik 1 soort en heb dit allemaal niet
    binnen 5 jaar ga ik ook eens alles testen (als ik veeeel tijd heb)



    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    Veel roet en vuil raampje Empty Re: Veel roet en vuil raampje

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 9:09 am