Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    veel roet

    jan 49
    jan 49
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 113
    Registration date : 17-01-11

    veel roet Empty veel roet

    Bericht van jan 49 wo sep 07, 2011 8:04 pm

    beste pelletsstokers, ik heb van verleden jaar een pelletkachel, heb er vorige winter er maar 2 maanden mee gestookt, vandaag de aansluiting van de schouw gedemonteerd, wat me opviel was veel roet in de schouwpijp ,(80MM)
    dus ik zou zeggen zeker 2 keer per jaar de schouw poetsen

    groetjes jan
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    veel roet Empty Re: veel roet

    Bericht van turkoois wo sep 07, 2011 9:02 pm

    Beste Jan 49,

    Ik neem aan dat je bedoeld dat je schouwdiameter 80 mm is. en niet 80 mm roet.
    Hoeveel roet had je erin zitten?

    Tevens wil ik inderdaad zeggen dat ik het met je eens bent dat je zeker 2 keer per brand seizoen het onderhoud moet uitvoeren, waarbij je alles grondig reinigt.
    Dit alles hangt natuurlijk af van het aantal branduren van je pelletkachel sinds de laatste reiniging. Iemand die de kachel maar enkele uren per dag aanheeft kan waarschijnlijk uitkomen met 1 onderhoudsbeurt per stook seizoen.
    Zelf moet ik mijn kachel om de 900 uur een onderhoudsbeurt geven. Iedere dag gemiddeld 13 uur de kachel aan. Dus 2 keer per seizoen een onderhoudsbeurt.
    Dit is heel goed zelf te doen.

    Welke kachel heb je en welke pellets stook je?

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    jan 49
    jan 49
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 113
    Registration date : 17-01-11

    veel roet Empty roet

    Bericht van jan 49 do sep 08, 2011 9:35 am

    natuurlijk bedoel ik een pijp van 80mm,maar ik heb ook nog maar een dikke maand gestookt,het blijft toch altijd hout dat we verbranden, ik denk dat we kwestie onderhoud het niet te licht moeten opnemen ,ik heb reeds pellets van de colruyt ,en van de groene kachel gestookt,ik weet niet of dat een verschil maakt, heb nu 2 palletten besteld bij de macro,ik heb een rechte schouw van 6 meter hoog

    groetjes jan


    Laatst aangepast door jan 49 op do sep 08, 2011 11:30 am; in totaal 1 keer bewerkt
    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    veel roet Empty Re: veel roet

    Bericht van spydi do sep 08, 2011 9:45 am

    hee Jan,

    Het rookkanaal moet Je natuurlijk altijd in de gaten houden,maar dat merk je ook wel aan een slechte verbranding als ie dicht zitten,Ik haal zelf ook geregeld de dop van het T-stuk en hou de stofzuiger er even in,

    En het is ook wel afhankelijk van het soort pellets wat Je stookt,Ik heb verschillende soorten pellets gestookt,waar bij de eik/beuk en Baltwood veel troep gaven en de Premium en Elite (nieuw bij GPP) de minste troep,waar bij mijn voorkeur volgende keer zeker naar Elite uit gaat.

    Ook mijn kachelleverancier (rrpelletkachel.nl) heeft ervaring op gedaan met de Baltwood en vond ze ook veel rommel geven en ook Hij was erg te spreken over de Elite pellets (echt een mooie pellet,en Ik heb geen aandelen of zo

    groetjes Friedrich)


    Laatst aangepast door spydi op do sep 08, 2011 9:49 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : stukje tekst vergeten)


    _________________
    Artel Classic L,Artel Evo M (RR Pelletkachels) Pellets:Elite (GBS),Premium,Baltwood en Eik/Beuk pellets(GPP),Plospan pellets(Plomp groep)

    Gesponsorde inhoud


    veel roet Empty Re: veel roet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 5:08 pm