Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    zwarte roet blokjes in branderkorf

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 3:59 pm

    Hallo allemaal,,Het is al even geleden dat ik nog eens op dit forum kwam,,
    Ditmaal voor mijn achterbuurman,,,,
    Deze man heeft onlangs een investering gedaan in een duits speksteenkacheltje dat gevoed word door pellets.Op de zelfde moment heeft hij een dubbelwandige rvs schouwafvoer laten plaatsen.
    De kachel zou voorzien zijn van 3 werkstanden,,,30/60 en 90 procent.
    Mijn buurman klaagt er over dat de kachel dagelijks moet gereinigd worden vanwege de zwarte blokjes roet in de branderskorf.De instalateur heeft al meerdere malen komen kijken en zijn visie op het probleem was dat de kachel alleen maar op 90 procent mocht werken....Een beetje belachelijk verhaal vind ik zelf,,,,Wie verkoopt nu een auto met 6 versnellingen waarvan er maar 1 mag gebruikt worden.
    Misschien kan iemand me een ervaring of oplossing bieden zodat ik dit goedkope nieuwjaarsgeschenk over de tuindraad kan gooien,zodat we weer een gelukkig pellet gebruiker rijker zijn.
    Fijne feestdagen voor ieder hier op het forum alvast,,,John.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 4:29 pm

    ""zwarte blokjes roet in de branderskorf"" ......wijst dat niet op onvolledige verbrande pellets en moet de blazer een standje hoger ??
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van knoepken di dec 21, 2010 4:40 pm

    Denk het ook
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van steven di dec 21, 2010 5:18 pm

    als het een klassieke speksteenkachel is waarin je gewoon hout kan branden, zie ik de logica van pellets niet in.

    worden de pellets verbrand in een afgesloten ruimte? (niet hermetisch voor de kritikasters)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 7:58 pm

    Bedankt alvast voor jullie snelle reactie,,,
    Neen het is geen klasieke speksteenkachel,,,hij is gebouwd om puur op pellets te branden,,maar ommanteld met speksteen.
    Met de blazer verhogen,,,,mag ik daaronder verstaan dat de extractiemotor voor de afvoergassen hoger moet??
    Grtn,John
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 8:06 pm

    ja
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van steven di dec 21, 2010 8:07 pm

    als het een pelletkachel is met speksteen rond, dan versta ik het.

    extractiemotor afvoergassen verhogen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 10:17 pm

    Thanks mannen,,,,

    Ik ga morgen kijken of k mijn buur er mee gelukkig kan maken,,,
    Van zodra ik iets meer weet of het een oplossing was laat ik het zeker weten.
    Groeten,John.

    Gesponsorde inhoud


    zwarte roet blokjes in branderkorf Empty Re: zwarte roet blokjes in branderkorf

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 8:01 pm