Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Chriske, opajust


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 5:06 pm

    Hallo,
    ik ben nieuw op dit forum en sinds oktober gebruik ik een pellbox SCF van Edilkamin. Met het gebruik ervan beginnen ook de vragen te komen. Mijn huidige pellets - groene zakken din A4 - van Girretz geven direct een zwarte roetaanslag en de laatste tijd merk ik ook koekvorming in het mandje. Weet iemand raad ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 5:16 pm

    Manou,
    welkom op het forum en veen leesplezier. Antwoord op je vragen zul je wel krijgen zodra een van de Edilkaminkenners dit oppakt.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty roet in huis

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 1:49 pm

    Hallo Edilkaminners,

    Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een pellbox scf. Als ik de werking ervan doorneem, lijkt het alsof de verbrandingsruimte 100% is afgesloten van onze leefruimte. Als dat zo is: vanwaar komt dan de lichte roetaanslag die we sinds het ingebruiknemen vaststellen ? Voorheen nooit waargenomen, want we verwarmden elektrisch.

    groetjes bom
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van erwin wo feb 13, 2013 1:59 pm



    waar merk je die roetaanslag, waar trek je de verbrandingslucht, hoe is de schouw gemaakt?


    Laatst aangepast door erwin op wo feb 13, 2013 2:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 2:07 pm

    roetaanslag stellen we op de vloer, salontafel, enz vast bij wekelijks poetsen; de lucht wordt vanuit de kelder aangezogen; de uitlaat is een flexibel tot boven doorheen een gemetste schouw met schouwpotten; het geheel is dan ook nog eens afgesloten bovenaan zoals het hoort. Wel is het zo dat bij het begin van de uitlaat van de pellbox een (verplichte) bocht zit in de flexibel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van erwin wo feb 13, 2013 2:12 pm

    als er in de kelder geen roetaanslag is, kontroleer dan eens de goede sluiting van de deur met een reepje papier (koude kachel!) dit moet overal licht klemmen..


    Laatst aangepast door erwin op wo feb 13, 2013 2:13 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 2:12 pm

    start uw kachel normaal op ? zonder woef? in de beginfase had mijn kachel dat en kon ik ook overal roet opvegen
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 3:47 pm

    opstart van de kachel is ok
    maar na het doornemen van dit forum zou de stofzuiger hier ook zijn deel kunnen hebben ? of de deurafdichting, maar dit laatste is wellicht ok, zal dit testen bij koude cassette
    Sad
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van erwin wo feb 13, 2013 3:52 pm

    maar na het doornemen van dit forum zou de stofzuiger hier ook zijn deel kunnen hebben

    een aszuiger is meer aangewezen voor het fijn stof, daar zijn meerdere topics over.
    probeer eens een natte vod over de uitlaat van de stofzuiger te bevestigen, als deze zwart word weet je de oorzaak..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 3:58 pm

    thanks erwin, dat ga ik zeker doen, want die roetneerslag dient hoe dan ook opgelost !
    Laughing
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van steven wo feb 13, 2013 10:29 pm

    ik heb dat ook met mijn pellbox SCF. ruit wordt vuil en je kan doen wat je wil, dat is gewoon zo bij die kachel.

    Het stof komt door uw stofzuiger. gebruik een aszuiger.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van zoom wo feb 13, 2013 10:52 pm

    gebruik je ook een borstel? kan ook de oorzaak zijn heb ik persoonlijk ondervonden.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van steven vr feb 15, 2013 12:23 am

    ik gebruik een oude verfborstel om alles proper te maken


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 12:27 am

    ik zet op de slang een borsteltje van een oude stofzuiger handig!
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty stofzuiger

    Bericht van Gast ma feb 18, 2013 2:56 am

    heb de erwin truuk geprobeerd natte vod over stofzuiger uitlaat en vod bleef proper !
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty pelletinbouw scf

    Bericht van Gast di maa 26, 2013 9:54 am

    hallo

    jullie forum ontdekt op google ,
    sinds 2 maanden heb ik een pellet scf van edelkamin na 6 uren branden op stand power 1, flam 1 is mijn ruit al zwart ,ik gebruik Girretz woods pellets din+.
    Is dit normaal ? Ik heb de parameters niet , dan lees ik opp het forum dat flam naar achter laten gaan .....?





    grt thibo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast di maa 26, 2013 10:08 am

    Thibo,
    welkom op het forum, met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar antwoorden op je vragen.
    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van erwin di maa 26, 2013 1:44 pm

    er zijn nog gebruikers met een SCF die snel een vuile ruit hebben, daar is weinig aan te doen bij dit model. Heb je al andere pellets geprobeerd..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast di maa 26, 2013 2:44 pm

    Nee ik heb nog geen andere pellets gebruikt , maar ga die van de het merk Igel deze week eens proberen . nu vraag ik mij af heeft dit alleen te maken met pellets of met de instelling van de kachel heb op onder zoeken gekeken maar ene zeg heeft met pellets te maken andere zegt afstelling ....


    grt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van erwin di maa 26, 2013 3:18 pm

    het heeft gewoon met de bouw van de kachel te maken, en de schouw zal er ook wel invloed op hebben. de zwarte ruit als basis gebruiken om de kachel af te stellen is geen goede vertrekbasis.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast di maa 26, 2013 4:44 pm

    ok dan ga ik nog eens proberen wat het geeft met ander merk van pellets , hou jullie op de hoogte

    toch bedankt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van steven di maa 26, 2013 10:00 pm

    Thibo,

    Ik heb dezelfde kachel, vuile ruit zal altijd blijven.

    Ik heb mijn kachel nu het 4de stookseizoen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast wo maa 27, 2013 8:40 am

    hallo steven


    mag ik weten welk merk pellets jij gebruikt?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van steven wo maa 27, 2013 7:59 pm

    ik heb al gebruikt:

    mandi
    badger
    makro pellets
    bioflam
    pellets uit W-Vl (naam ontschiet mij even)
    en nog tal van andere pellets.


    altijd hetzelfde voor gehad, vuile ruit...


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gast wo maa 27, 2013 8:59 pm

    Welk van al die pellets verkies je / gebruik je nu?

    Gesponsorde inhoud


    pellbox scf - zwarte ruit en roet Empty Re: pellbox scf - zwarte ruit en roet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 12:37 pm