Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
kempenaar
6 plaatsers

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van kempenaar di nov 16, 2010 11:18 am

    Sad Wie heeft ook slechte ervaring met de Ventilator van een Edilkamin Iris Plus
    Hij is wederom uitgevallen; Bijgevolg de kachel op off geplaatst.
    IK moet erbij vertellen dat dit reeds de tweede ventilator die geplaatst werd
    Blijkbaar is dat het zwakke punt van dit toestel
    Wie geeft mij raad????
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van erwin di nov 16, 2010 2:06 pm

    achter je verkoper zijn veren blijven zitten tot het opgelost is. Smile

    volgens mij ligt het niet aan de ventilator zelf maar eerder aan de aansturing (moederbord of bedrading)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast di nov 16, 2010 5:47 pm

    Dag Kempenaar,

    Hoe oud is je kachel?
    Ik heb ook een Iris Plus van een jaar oud, en tot nu toe tevreden over.
    In het begin wat gesukkeld met de afstellingen; nu kan ik de parameters zelf instellen, geleerd na een avondje uitleg door de verkoper.
    De ventilator is al eens vervangen zei u, u hebt dan opnieuw garantie van een jaar.
    Groetjes,

    Michel
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van kempenaar di nov 16, 2010 6:41 pm

    de garantie van een jaar is voorbij pure pech What a Face
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van erwin di nov 16, 2010 7:50 pm

    de garantie op de kachel is 2j toch
    cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast di nov 16, 2010 8:12 pm

    en als de garantie verstreken is ...je defekte stukken bijhouden want het is nooit ALLEMAAL stuk
    de volgende keer is het misschien een lagertje die stuk is wat je zelf nog kan herstellen.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast di nov 16, 2010 8:41 pm

    Op alle elektronische onderdelen is een wettelijke garantie van 2 jaar, dit geldt voor heel europa.

    Groeten,

    Vandebosch

    Ik heb ook heel wat iris plus modellen staan en weinig problemen tot dusver met de ventilatoren(hout vasthouden), kan zijn dat je gewoon pech hebt maar kan simpel verholpen worden.

    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van kempenaar wo nov 17, 2010 8:08 am

    Ik wou zeggen dat de garantie op het toestel voorbij is.
    De ventilator is reeds vervangen in de garantieperiode.
    Ik vraag mij af of de garantie opnieuw begint te gelden voor de vervangen ventilator?
    ????? Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast wo nov 17, 2010 8:15 am

    Ja, Iedere keer er een nieuw onderdeel in een toestel gestoken wordt hoort er op dat nietuwe onderdeel een factuur opgemaakt te zijn waarbij een nieuwe garantie periode begint te lopen.

    Groeten,

    Vandebosch
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van kempenaar wo nov 17, 2010 8:18 am

    Sorry dat was niet het geval bij Uw collega Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast wo nov 17, 2010 8:34 am

    kempenaar schreef:Sorry dat was niet het geval bij Uw collega Sad




    ja,da s het risico van zwart-werk



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast wo nov 17, 2010 9:27 am

    Beste,

    Dit is nochtans de normale gang van zaken. Deze onderdelen vallen onder een fabrieksgarantie dus zijn ook ten koste van de fabrikant/importeur en niet ten koste van ons als installateur. De firma waar U mee in zee ging zal zeker nog een aankoopfactuur en creditnota van dit onderdeel hebben waarmee hij een nieuw onderdeel kan bekomen bij de importeur. Normaal mag dit dus geen probleem geven. Hij geeft gewoon op dat het een onderdeel in garantie betreft, krijgt een factuur en wanneer hij het onderdeel terug bezorgt ontvangt hij een creditnota van het desbetreffende onderdeel. Na die periode van 2 jaar is natuurlijk een ander verhaal.

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast wo nov 17, 2010 10:37 am

    vandebosch schreef:Beste,

    Dit is nochtans de normale gang van zaken. Deze onderdelen vallen onder een fabrieksgarantie dus zijn ook ten koste van de fabrikant/importeur en niet ten koste van ons als installateur. De firma waar U mee in zee ging zal zeker nog een aankoopfactuur en creditnota van dit onderdeel hebben waarmee hij een nieuw onderdeel kan bekomen bij de importeur. Normaal mag dit dus geen probleem geven. Hij geeft gewoon op dat het een onderdeel in garantie betreft, krijgt een factuur en wanneer hij het onderdeel terug bezorgt ontvangt hij een creditnota van het desbetreffende onderdeel. Na die periode van 2 jaar is natuurlijk een ander verhaal.

    Groeten,

    Vandebosch



    vandenbosch

    wanneer de kachel UIT garantie is en er wordt daarna een onderdeel vervangen (met faktuur)hoelang is er dan garantie op het onderdeel dat vervangen werdt ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast wo nov 17, 2010 10:40 am

    Fleur,

    Opnieuw 2 jaar. Dat geldt zo voor ieder elektronisch onderdeel dat je aankoopt, of dat nu gaat over een auto onderdeel of over een kachel of.... Wettelijk gezien dienen op alle elektronische onderdelen en apparaten een garantie van minimaal 2 jaar te zitten.

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast zo dec 12, 2010 5:47 pm

    amai mijne iris plus speksteen heeft rare kuren .vannochtend wilde de ventilator weer niet draaien tot plots na +-20 min zonder enige aanleiding toch begint te draaien .heb dit gisteren ook al voorgehad.en hij sunny blijft dan ook de ganse dag draaien zonder problemen en is zelfs regelbaar .iemand enig idee wat er zou kunnen mis zijn?mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty pelletkachel Edilkamin

    Bericht van Gast zo dec 12, 2010 6:30 pm

    Wij hebben ook een Iris plus sinds februari dit jaar, en de ventilator is ook uitgevallen sinds . Wachten al een 4/12/2010. Wij wachten nog steeds op de vervanging ervan. Is dit echt de shit bij deze kachels ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 3:24 pm

    heb mijne iris plus eens opengevezen en de ventilator eens van dichterbij bekeken als je hem een draaitje meegeeft in de richting dat hij zou moeten draaien blijft hij lichtjes meedraaien de ganse tijd ,maar helaas niet genoeg om warmte uit te stralen als daarentegen een draaitje in de verkeerde richting heeft draait die op volle toeren maar geeft dan helaas geen warmte amper 2 maanden oud
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van erwin ma dec 13, 2010 4:31 pm

    zorro76 schreef:heb mijne iris plus eens opengevezen en de ventilator eens van dichterbij bekeken als je hem een draaitje meegeeft in de richting dat hij zou moeten draaien blijft hij lichtjes meedraaien de ganse tijd ,maar helaas niet genoeg om warmte uit te stralen als daarentegen een draaitje in de verkeerde richting heeft draait die op volle toeren maar geeft dan helaas geen warmte amper 2 maanden oud

    blijft die draaien in verkeerde richting Shocked
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van ss ma dec 13, 2010 5:15 pm

    Met al die ventilatorklachten denk ik dat we mogen besluiten dat er hier een "fout" onderdeel in de kachel zit, of dat het toch minstens een constructiefoutje betreft. Ik vermoed dat ze dat zowel bij de dealers als bij Edilkamin nu ook wel beseffen en dat ze maatregelen zullen nemen, een serieus merk waardig!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 6:41 pm

    jazeker die blijft draaien op de snelheid dat die zou moeten.en in de richting dat die zou moeten draaien ,met wat hulp blijft die ook draaien zij het zeer traag.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van pedro ma dec 13, 2010 7:39 pm

    zorro76 schreef:jazeker die blijft draaien op de snelheid dat die zou moeten.en in de richting dat die zou moeten draaien ,met wat hulp blijft die ook draaien zij het zeer traag.
    Zorro,

    heb je de installateur al es gebeld?Blijkbaar ben je de enige niet met problemen,mss gaan ze al op de hoogte zijn van het probleem...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 7:53 pm

    jazeker heb vandaag gebeld naar mortier in middelkerke nog nooit voorgehad zeggen ze daar .nu in 2 maanden tijd ventilator kapot en een andere motor +reductie.nu moet ik wel zeggen een goede verkoper die bereid is van me te helpen spijtig genoeg kunnen zij niet komen daar het nog garantie is en dus nogmaals moet wachten tot de fabriek langskomt.laat ons hopen dat ik na deze dan gespaard zal blijven van verder onheil.groetjes aan den pedro No
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van erwin ma dec 13, 2010 8:03 pm

    zorro76 schreef:jazeker heb vandaag gebeld naar mortier in middelkerke nog nooit voorgehad zeggen ze daar .nu in 2 maanden tijd ventilator kapot en een andere motor +reductie.nu moet ik wel zeggen een goede verkoper die bereid is van me te helpen spijtig genoeg kunnen zij niet komen daar het nog garantie is en dus nogmaals moet wachten tot de fabriek langskomt.laat ons hopen dat ik na deze dan gespaard zal blijven van verder onheil.groetjes aan den pedro No

    bij garantie moet je echt niet wachten op de importeur,
    de installateur kan dit eveneens vervangen en het stuk terugkrijgen van de fabriek

    ook belangrijk, na vervanging van een defect onderdeel herbegint hierop de garantietermijn van 2 jaar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 8:54 pm

    erwin123 schreef:
    zorro76 schreef:jazeker heb vandaag gebeld naar mortier in middelkerke nog nooit voorgehad zeggen ze daar .nu in 2 maanden tijd ventilator kapot en een andere motor +reductie.nu moet ik wel zeggen een goede verkoper die bereid is van me te helpen spijtig genoeg kunnen zij niet komen daar het nog garantie is en dus nogmaals moet wachten tot de fabriek langskomt.laat ons hopen dat ik na deze dan gespaard zal blijven van verder onheil.groetjes aan den pedro No

    bij garantie moet je echt niet wachten op de importeur,
    de installateur kan dit eveneens vervangen en het stuk terugkrijgen van de fabriek

    ook belangrijk, na vervanging van een defect onderdeel herbegint hierop de garantietermijn van 2 jaar


    wordt de verplaatsingskost aangerekend in dergelijke gevallen ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van erwin ma dec 13, 2010 8:58 pm

    onder garantie normaal niet

    Gesponsorde inhoud


    ventilator valt uit bij Edilkamin Iris Empty Re: ventilator valt uit bij Edilkamin Iris

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 7:47 am