Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
Annejanne
Philip
nele
Block
erwin
ss
petrah
cuypersmarc
12 plaatsers

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer


    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:47 pm

    Ik zet enkel de thermostaat hoger als ik warmte nodig heb, overdag brandt er boven niets en staat de CV op nacht. Kan het dan kwaad?

    Groetjes
    Kristel
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Block do dec 09, 2010 2:58 pm

    Kristel, uw werkwijze kan zeker geen kwaad. Het is een 'beetje' omslachtig, maar zoals je zelf zegt ben je dit direct gewoon.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van ss do dec 09, 2010 3:01 pm

    kristel, het is ok, CV op nacht kan geen kwaadl.
    Philip je oplossing is ok, maar is niet de goedkoopste, dan is de oplossing met de thermostaatkranen (als die er toch al zitten) goedkoper.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 3:09 pm

    ik denk dat dit nog beter is.

    Draagbare thermostaat plaatsen

    Pelletkachel in de woonkamer. Thermostatisch kranen dicht.
    Draagbare thermostaat leg je in de badkamer en dat is vanaf dan uw referentieplaats.
    Hierdoor creeer je ook een kleiner circuit voor je CV en zal deze nog zuiniger worden.

    Dit is volgens mij de meest zuinige,

    spartherm,


    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van ss do dec 09, 2010 3:13 pm

    Nog zuiniger: Verplaats je thermostaat van de living naar de badkamer en draai alle thermostaatkranen dicht, zet enkel deze open waar hoogst nodig.
    of:
    Nog beter, gooi je pelletkachel buiten, gooi je brander en ketel buiten en... PLAATS EEN PELLETKETEL.
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 3:21 pm

    @ ss,

    zijn wel goede oplossingen die je aanbrengt maar !!! Prijskaartje.

    spartherm
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van ss do dec 09, 2010 3:30 pm

    Akkoord, maar eerlijk gezegd tenzij je gek bent van een vlammetje in de living en je hebt een wat oudere CV met gasoil, dan lijkt voor mij toch de beste oplossing die te vervangen door een CV-ketel/brander op pellets. Je moet er natuurlijk de plaats voor hebben...Mijn echtgenote zou echter niet tevreden zijn, zij wil namelijk vlammetjes in de living... Dus uiteindelijk zou ik het systeem zoals jij beschrijft (draadloze thermostaat) en zoals Philip dus gebruikt ook toepassen denk ik...Maar dan CV op gas en een Saey of Rika-pelletkachel in de living...
    Groeten,
    ss
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Philip do dec 09, 2010 3:37 pm

    ss schreef:kristel, het is ok, CV op nacht kan geen kwaadl.
    Philip je oplossing is ok, maar is niet de goedkoopste, dan is de oplossing met de thermostaatkranen (als die er toch al zitten) goedkoper.
    Groeten,
    ss

    nope zei ik al
    maar ja ikke lui ventje
    en had geen zin om in nieuwbouw een extra kabelgootje voor thermostaat bij te maken ^^ daarom koos ik voor draadloos
    let op er zijn goedkope draadloze toestelletjes ook he alles valt te bekijken van afstand , welke plafonds enz.... het pad van het radio signaal kruisen



    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 4:49 pm

    h
    Hallo ,

    Er bestaan thermostaten met een extra toets om enkel op de thermostatische kranen te werken.bv Honeywell CMT907 of (CM907).
    groeten
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van nele do dec 09, 2010 7:22 pm

    Ik heb hier ook hetzelfde probleem gehad:
    Als wij in de living al 25° hadden, dan sloeg mijn cv hierdoor niet meer aan. Wilde ik de badkamer dan nog warm krijgen dan moest ik mijn cv thermostaat verschillende graden hoger plaatsen, en dan ook de chauffage beneden toedraaien.
    Ik heb dit opgelost door de vaste cv thermostaat te vervangen door een draagbare thermostaat. Dit is zeer makkelijk, en nu neem ik gelijk welke kamer aan referentiepunt. Dit heeft mij 150 € gekost, maar wanneer mijn chauffage op 30° moet draaien om de badkamer warm te krijgen verbruik ik veel meer gas.

    Nele
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Basic Draadloze klokThermostaat

    Bericht van Philip wo nov 30, 2011 6:38 pm

    beste vrienden

    nu mijn schoonouders ook een peletkachel besteld hebben zoek ik voor hen een basic draadloze klokthermostaat voor de badkamer
    maw een erg simpel in te stellen toestel
    ik zelf heb een draadloze thermostaat maar dat ding is zo ingewikkeld en raakt steeds ontregeld dus dat wil ik hen niet aandoen

    wat moet het ding kunnen is simpel

    2 tijdzones per dag dus s morgens en s avonds een warmte periode en dus rest van de dag in nachtmodus en dit draadloos







    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Annejanne wo nov 30, 2011 7:59 pm

    Ik heb er één voor de badkamer van het merk Theben. Het kostte € 250. heel gemakkelijk te programmeren en nog nooit problemen gehad Laughing


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 8:11 pm

    ik heb deze, eenvoudig maar veelzijdig in te stellen, goed bereik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast ma feb 27, 2012 2:46 pm

    weet iemand ook wat de afstand is van zoeen thermostaat? is dit via IR of via freqentie?

    gr jm
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Hans52 ma feb 27, 2012 5:22 pm

    Ik heb enkele weken geleden de Honeywell Chronotherm Wireless CMT927RF gekocht en dat ding doet het prima. 175€ incl. btw + 13€ verzendingskosten. Zeer gemakkelijk te programmeren en een duidelijke display. (Wel in Nederland via internet gekocht want hier in België kost die maar eventjes 258€)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    @jmwat: het is geen IR maar radiogestuurde frequentie en het bereik is +- 30 meter

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast ma feb 27, 2012 8:30 pm

    Daar kan je al iets mee doen, Dank u wel Hans,
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van turkoois di feb 28, 2012 1:55 pm

    @ Philip,

    Ik heb ook sinds oktober de  Honeywell Chronotherm wireless modulation thermostaat CMT957M1011) en deze bevalt geweldig. Dit is dezelfde als aetd, maar dan modulerend.
    Zie deze link en dan de tweede thermostaat op die bladzijde)

    Je hangt de ontvanger naast je ketel en sluit deze aan, aan je ketel. Wel belangrijk om te informeren waar je de ontvanger aansluit op je ketel, want daar zijn vaak nog al wat mogelijkheden. Dus eerst goed informeren. (Op internet kun je heel veel gegevens vinden.)

    Zet of hang de thermostaat in de ruimte waar de warmte nodig is en je hebt het daarna lekker behaaglijk in die ruimte.

    Je kunt hem programmeren en dan op "auto" zetten en hij werkt het ingestelde programma af. Je kunt hem ook op "continu" zetten, dan zorgt hij voor een constante temperatuur. Wel in de gaten houden dat, als je alleen de badkamer wil verwarmen, dat je dan de andere radiatoren dicht draait anders ga je daar ook verwarmen. Je kunt hem zelfs instellen op de stand "vorst" (vorstbeveiliging). Dan zorgt de thermostaat ervoor dat de minimum temperatuur van (standaard)5 graden wordt gehandhaafd.
    De display is in duidelijk Nederlands. Dit is ook lekker makkelijk.

    Kortom een aanrader.

    Groetjes,

    Chris  (turkoois)


    Laatst aangepast door turkoois op di feb 28, 2012 2:18 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van turkoois di feb 28, 2012 2:09 pm

    Nog even terug te komen op de term modulerend inzake deze thermostaat.(CMT957M1011 )

    Ik heb even een stukje tekst over getypt uit mijn gebruiksaanwijzing;

    Modulerende regeling: Conventionele thermostaten regelen de kamertemperatuur door regelmatig uw cv toestel aan en uit te schakelen. Bij inschakeling brandt uw cv toestel dan volop. De chronotherm modulation stuurt uw cv ketel echter modulerend aan. Dit houdt in dat, afhankelijk van de warmtebehoefte, de vlamhoogte in uw cv toestel wordt aangepast. Uw cv toestel zal dus niet altijd volop branden. deze manier van temperatuur regeling is energiezuinig en milieuvriendelijk. Een modulerende regeling is bovendien extra comfortabel omdat er, door de zeer nauwkeurige regeling, bijna geen temperatuurschommelingen meer voorkomen. De communicatie tussen de Chronoterm wireless modulation en het cv toestel verloopt volgens het zogeheten Open Therm-protocol.

    De regeling functioneert uitsluitend indien uw cv toestel hiervoor geschikt is. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw cv-toestel.

    Zelf heb ik deze in combinatie met een Vaillant HR solide plus ketel en dit werkt fantastisch.

    Succes met de keuze,
    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    Laatst aangepast door turkoois op di feb 28, 2012 2:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typenummer er bij gezet.)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty draadloze thermostaat

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 12:14 pm

    hallo : heeft soms iemand ervaring met een draadloze thermostaat?  de mijne hangt nu in de living (bekabeld),
    om aleen de radiator in de badkamer te laten warmen zou ik daar een draadloze thermostaat willen hangen,
    iemand zo al iets gerealiseerd?

    zie hogere berichten.
    hktz
    hktz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 28-12-12

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van hktz do feb 14, 2013 12:19 pm

    ik heb het zelf ook op deze manier draaien, werk goed.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Plaatsing thermostaat van cv !

    Bericht van Gast vr okt 17, 2014 11:58 pm

    Hallo allemaal,

    Misschien een domme vraag , maar kon het niet vinden op dit forum (topic)
    Waar hebben jullie je thermostaat van de cv hangen na de plaatsing van een pelletkachel ?

    Wij hebben onze Edilkamin in de woonkamer staan maar dan slaat de cv voor de bovenverdieping niet aan !
    Iemand een idee ofzo ?

    meer info in bovenstaande berichten (topic gevonden met de zoekknop)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast za okt 18, 2014 12:41 am

    De thermostaat van de cv kan je best plaatsen in een ruimte die niet door de pelletkachel wordt verwarmt.
    Of zet hem op 25º en regel de temp boven met de kranen van de radiators.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gast zo okt 19, 2014 6:32 am

    klopt, ik heb de thermostaat verplaatst naar de slaapkamer. Dit werkt goed.
    vyncke002
    vyncke002
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 73
    Registration date : 16-10-11

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van vyncke002 do nov 30, 2017 6:08 pm

    Heeft er iemand goede ;-) ervaring met elektronische thermostaatkranen?
    zodanig dat je elke kraan via een app kan bedienen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van erwin do nov 30, 2017 7:43 pm

    google eens op devolo 9591
    nog niet veel van verkocht volgens mij...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer - Pagina 2 Empty Re: CV thermostaat en pelletkachel in woonkamer

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:31 am