Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Jef
Philip
cuypersmarc
7 plaatsers

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 11:16 pm

    T'is niet mooi van mij , maar in stilte hoop ik dat petroleum in het algemeen met alle aanverwanten, duur worden of duur blijven zodat men nu eens eindelijk komaf kan maken met die allesverpestende producten, en terug de draad opneemt waar hij afgeschoten was begin 1975/1980 bij de vorige oliecrisis
    Ik ben bijna zeker dat mijn volgende auto een electrische wordt, momenteel nog duur zoals met alle nieuwe dingen ,maar voor volgend jaar komen er verschillende nieuwe modellen op de markt o.a NISSAN LEAF (google electrische autos) Een volle laadbeurt van batterij kost amper de prijs van een tas koffie, geen wegentax.....
    Daarom is het ook gewenst over zonnepanelen te beschikken.

    De zon is gratis, de wind is gratis....waarom daar niet verder op borduren zodat we tegen de oliebaronnen(sheiks) onze middelvinger kunnen opsteken en roepen " zuip uw vuiligheid zelf op "

    En ja ik rijd met de auto(meer tegen dan met de goesting want ik heb geen auto nodig als verlengstuk van mijn piemel of een dikken bak voor mijn gebuur zijn ogen uit te steken) bij normaal gebruik kom ik aan ongev 800 km per maand(juist 8 jaar oud /76000km)
    En ja ik heb cv maar die dient al 3 jaar als reserveverwarming of wordt alleen gebruikt als er iemand boven op de studio woont!
    dus, mijn ecologische voetafdruk is maar miniem

    Na 6 windturbines van C-POWER op de Thornton bank NU 55 afgewerkte turbines van BELWIND iets verder in zee op de Blighbank .

    Colruyt heeft 27% van de aandelen. (meer weten google...BELWIND)

    Bekijk het tof filmken met geluid en in full screen !!!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van cuypersmarc vr dec 10, 2010 8:03 am

    man, man ????
    ik zou hier een hele dag kunnen aanwegsmijten maar ja iedereen zijn overtuiging he,
    opwarming aarde ???? heb ik mijn twijfels over het brengt natuurlijk geld in het kastje voor de regering he.( milieu belasting )
    zonnepanelen geweldig als je deze kan betalen natuurlijk, 1000 euro per/paneel, en ja je kan deze inbrengen in uw belasting aangiften. maar je moet ze wel eerst betalen en je kunt ze aftrekken op 3 of 4j ik weet het niet juist meer.
    bij alle op gewekte energie met zonne panelen krijgen deze personen een premie, geweldig maar wie moet deze betalen iedere belg ook de personen die geen geld hebben voor deze investering.
    ik kan ook show gaan verkopen met iemand anders zijn centen hoor.

    mvg
    marc

    en houd er rekening mee hoe duurder de grondstoffen , hoe duurder het eind product
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast vr dec 10, 2010 12:31 pm

    dus, mijn ecologische voetafdruk is maar miniem



    dat meen je toch niet krusty ,hoe durf je
    een buitenverblijf op de filippijnen of komen er ook nog vliegtuigen op batterijen study
    en dan jou wagen ,die had al bijna een jaar moeten ingeleverd zijn,een gepensioneerde die heeft GEEN wagen meer nodig (tenzij de hulpbehoevenden).voor de mensen die tijd hebben is er het openbare vervoer ,en de OUDEREN van de baan ! die een groot deel van het verkeer zouden oplossen.

    ik rij met een elektrische fiets waarvan de batterijen worden opgeladen door mijn home-trainer die de nodige stroom leverd ,zo bespaar ik ook het lidgeld van het fitnes-center mee uit.de pellets laat ik in grote hoeveelheid thuis leveren ,verder ben ik serieus op alles en nog wat aan het besparen om zo 1 derde van mijn pensioen terug te storten aan de staatskas om de belgische financiele problemen te helpen oplossen.

    ik heb de indruk dat mijn voetafdruk toch iets groter is bloot gat





    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Philip vr dec 10, 2010 4:34 pm

    hmm
    ikke rijd elke dag met de gewone fiets naar het werk =36 km heen en terug
    is mijn afdruk kleiner want ik heb geen baterijen ^^
    hiervoor heb ik een auto weggedaan


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast vr dec 10, 2010 6:02 pm

    En als we nu eens terug gingen in een grot wonen en op jacht gaan met knots en vislijn,nie zeveren hé, beetje serieus blijven aub.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast vr dec 10, 2010 6:44 pm

    PINAY schreef:En als we nu eens terug gingen in een grot wonen en op jacht gaan met knots en vislijn,nie zeveren hé, beetje serieus blijven aub.





    al goed en wel pinay ,het is 5 voor 12 hè,wat zou jij dan doen om jou voetafdruk te verkleinen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast vr dec 10, 2010 6:49 pm

    In essentie heeft hij gelijk ! Het gaat inderdaad om het feit dat er dringend een algemene mentaliteitsverandering moet komen, dat probeer ik mijn kinderen ook in te pompen ( de volgende generatie).
    Anders gaat de boel inderdaad naar de kloten !
    Op school wordt het er ook nog véél te weinig ingepompt.
    Iedereen doet natuurlijk wat hij kan. Soms zit het in de kleine details (vb kraan toedraaien als je je tanden poetst enz...).
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Philip vr dec 10, 2010 11:06 pm

    PINAY schreef:En als we nu eens terug gingen in een grot wonen en op jacht gaan met knots en vislijn,nie zeveren hé, beetje serieus blijven aub.

    ieder doet en laat wat die wil
    moet je maar is ff uitrekene heoveel ton rommel ik niet in de lucht pomp, maar de ware reden en voor echt zo velen is

    met de auto rijd ik er 35 minuten (enkel rit )op met veel gelukt
    met de fiets rijd ik er elke dag 35 a 40 minuten op , geen files , rode lichten kan ik inschatten zodat ik nooit moet stoppen , plus ik spaar ongelooflijk veel geld uit
    reken uit op 10 jaar,
    kapitaal auto
    indien auto geleend intrest (word nooit rekening mee gehouden)
    benzine
    onderhoud, banden enz....
    verzekering
    + 12cent/km voor fiets tegenover 4/km cent met de auto
    + geen abonnement voor de fitnes zoals zovelen na hun werk nog moeten gana doen om de stress weg te krijgen


    op hoeveel kom je dan per jaar? om enkel die wagen te gebruiken om te gaan werken ? want voor de rest werd die bijna nooit gebruikt
    geven ze wel nog honderden euro's uit aan fitnes clubs


    dat ik het milieu hier ene beetje mee spaar is mooi meegenomen maar wat ik bespaarde door simpel met de fiets te gaan werken gaf de doorslag


    of denk je dat krusty die zonnepanelen geplaatst geeft vanwege het milieu?? na nee dat denk ik niet, hij plaatste meermaals wat het hem opbracht dus deed die het het simpel omdat het hem op langere duur opbrengst geeft


    dus maw neem de premies weg en van de 1000 kandidaat zonnepanelen plaatsers blijven er nog een 50 tal echt milieu bewuste personen over die ze wel zouden plaatsebn

    dus tis voor het geld dat ze ze op hun dak hebben gegooid


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Jef za dec 11, 2010 1:05 am

    Ik vind de gedachten gang van Krusty anders niet zo verkeerd.
    Nee voor mij hoeven de olieprijzen nu niet nog meer naar omhoog.
    Maar een pelletkachel,zonnepanelen,een auto op Elektriciteit nee dit is ook een beetje mijn gedachten gang.
    Trouwens heb ik zelf ook pas zonnepanelen laten leggen en als jullie nu denken dat ik het voor het geld doe ben je verkeerd want ik geniet geen enkel fiscale voordeel hier uit.
    Enkel de groencertificaten.
    Nee zoiets moet je verder zien en net zoals Krustie zegt om binnen enkele jaren je elektrische auto mee op te laden b.v.op een manier waarmee je hier de boel niet nog meer verpest dan dat we al deden.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast za dec 11, 2010 1:20 am

    no comments

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast za dec 11, 2010 6:00 am

    Jef schreef:ik geniet geen enkel fiscale voordeel hier uit.
    Enkel de groencertificaten.

    Serieus blijven hé, en de gsc zijn geen fiscaal voordeel??

    1 paneel moet gemiddeld zeven (7!) jaar werken om de energiekost van zijn eigen productie te compenseren... pas op ik heb niks tegen die panelen, wel tegen de manier waarop de groene koe nog een beetje verder uitgemolken gaat worden! Geen gsc aan pariculieren en belgacom en dat geld gebruiken om op ieder dak 30cm isolatie plaatsen zou heel wat beter zijn voor het milieu...

    (maar is natuurlijk niet echt populair hé, isolatie stort niks op de rekening.. Rolling Eyes )

    Groeten, Bram
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van cuypersmarc za dec 11, 2010 8:36 am

    Bram schreef:
    Jef schreef:ik geniet geen enkel fiscale voordeel hier uit.
    Enkel de groencertificaten.

    Serieus blijven hé, en de gsc zijn geen fiscaal voordeel??

    1 paneel moet gemiddeld zeven (7!) jaar werken om de energiekost van zijn eigen productie te compenseren... pas op ik heb niks tegen die panelen, wel tegen de manier waarop de groene koe nog een beetje verder uitgemolken gaat worden! Geen gsc aan pariculieren en belgacom en dat geld gebruiken om op ieder dak 30cm isolatie plaatsen zou heel wat beter zijn voor het milieu...

    (maar is natuurlijk niet echt populair hé, isolatie stort niks op de rekening.. Rolling Eyes )

    Groeten, Bram

    volledig mee eens bram, en die groencertificaten worden dan nog betaald door iedere belg met een electriciteits rekening

    zij die ofwel geld te veel hebben ofwel iets zoeken om in te brengen bij de belastingen kunnen dit rustig doen en krijgen nog een vergoeding erbij. en zij die het geld niet hebben, en of de vergunning niet krijgen om deze te plaatsen mogen wel mee betalen.
    mvg
    marc

    de rijken, rijker en de armen nog wat uit melken.
    en de boer ??? die ploegde verder
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Uthrex za dec 11, 2010 8:53 am

    Ik ben 7 jaar geleden gestopt met roken om mijne voetdruk te verkleinen (enkel gestopt vanuit ecologisch standpunt, lol). Volgens mij is die alleen zwaarder geworden en niet verkleind Smile

    Uthrex
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Block za dec 11, 2010 10:48 am

    Bram, op wikipedia staat er toch maar een energetische terugverdientijd van 1 a 2 jaar.

    Dat Belgacom niet zou mogen genieten van eventuele gsc's vind ik ook kort door de bocht(omdat een bedrijf gigantische winsten maakt staat hier buiten vind ik). Ik stoor me meer aan het feit dat een energiebedrijf als Electrabel met zo een scheef getrokken situaties als pellets stoken om zo electriciteit op te wekken veel erger.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Philip za dec 11, 2010 10:56 am

    tja krusty's idee is nie zo slecht
    maar wil die zijn voet afdruk verkleinen zal die 1 zijn autotje nu van de kant moeten gooien
    en niet om de haverklap ergens goedkope pellets gaan opkopen verschillende korte ritten is vervuilender dan 1 lange rit of deftig geladen rit
    verder gaat die 1 x jaar heen en terug andere zijde van de wereldbol, wel wat die dan aan vervuillende zaken door de vliegtuigen in de lucht laat pompen maakt heel zijn idee van milieu bewuste dingen gewoonweg omzeep ^^

    pas op bijna iedereen maak die fout ik gaa ook naar tenerife op reis enz.. en ik vervuil dus ook nog steeds erg veel

    maar ik geef het je op een boterbriefje bijna 100% deed het uit winst bejag
    en daar krusty een belastingsberoep deed was en is die van alles 100x beter op de hoogte dan iemand anders


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van ss za dec 11, 2010 11:42 am

    [quote="Bram"]
    Jef schreef:ik geniet geen enkel fiscale voordeel hier uit.
    Enkel de groencertificaten.

    Serieus blijven hé, en de gsc zijn geen fiscaal voordeel??

    1 paneel moet gemiddeld zeven (7!) jaar werken om de energiekost van zijn eigen productie te compenseren... pas op ik heb niks tegen die panelen, wel tegen de manier waarop de groene koe nog een beetje verder uitgemolken gaat worden! Geen gsc aan pariculieren en belgacom en dat geld gebruiken om op ieder dak 30cm isolatie plaatsen zou heel wat beter zijn voor het milieu...

    (maar is natuurlijk niet echt populair hé, isolatie stort niks op de rekening.. Rolling Eyes )
    Groeten, Bram[/quote

    Ik moet met tegenzin Bram gelijk geven en hier spreekt hij nog niet over de gigantische milieuvervuiling welke de productie van zonnepanelen in China teweegbrengt! Langs de andere kant; met het belastingvoordeel doe je een gouden zaak. Toen wij twee decennia terug experimenteerden met solarcellen (silicium) kwamen we nogal vlug tot de conclusie dat de cellen nogal snel degenereerden. Ik vraag me af of de techniek nu zoveel verbeterde dat ze slechts een klein percentage verlies durven garanderen na 10 jaar gebruik. Zonder de fiscale voordelen zijn de zonnepanelen volgens mij een verloren zaak. Ik wisselde reeds vaak van gedachten over deze materie met ir. V. van Electrabel en we kwamen beiden tot dezelfde conclusie: De zon gaat de kernenergie niet vervangen. We willen steeds meer energie en er komen steeds mensen bij... De zon gaat dit niet oplossen, hoogstens een beetje meewerken. Ik weet het, ik ga het hier van de ultragroenen op mijn kop krijgen, maar ik vrees dat het onomkeerbaar is.
    Maar ik kan iedereen aanraden wat Bram zegt: 30cm isolatie is milieuvriendelijker dan zonnepanelen.
    Groeten,
    ss

    ]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast za dec 11, 2010 12:01 pm

    ik voorspel binnen 10 jaar files in het luchtverkeer study amai wat?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Philip za dec 11, 2010 12:06 pm

    nja gelukkig zijn me centen op en kan ik volgend jaar nie op reis ^^
    koop me liever een deftig fiets inplaats van eenmalig ene reis te betalen dan ben je je geld op 14 dagen kwijt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Annejanne za dec 11, 2010 4:46 pm

    Al dat "groen" gedoe vind ik heel fijn maar, dan moet wel de hele wereld meewerken anders heeft het volgens mij geen zin. (onze afgedankte auto's gaan naar Afrika, in de Verenigde staten wordt niet veel gesorteerd om niet te zeggen ..NIETS) Bij mijn weten is er hier boven in de lucht geen grens lacher Ik doe rustig verder maar ben niet extreem.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Philip za dec 11, 2010 6:19 pm

    iemand moet toch beginnen ?
    als iedereen blijft denken zoals jij verandert er nooit iets ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Jef za dec 11, 2010 8:37 pm

    Bram schreef:
    Jef schreef:ik geniet geen enkel fiscale voordeel hier uit.
    Enkel de groencertificaten.

    Serieus blijven hé, en de gsc zijn geen fiscaal voordeel??

    1 paneel moet gemiddeld zeven (7!) jaar werken om de energiekost van zijn eigen productie te compenseren... pas op ik heb niks tegen die panelen, wel tegen de manier waarop de groene koe nog een beetje verder uitgemolken gaat worden! Geen gsc aan pariculieren en belgacom en dat geld gebruiken om op ieder dak 30cm isolatie plaatsen zou heel wat beter zijn voor het milieu...

    (maar is natuurlijk niet echt populair hé, isolatie stort niks op de rekening.. Rolling Eyes )

    Groeten, Bram

    Met fiscaal voordeel bedoel ik dus wel dat ik niks van mijn belastingen kan aftrekken.
    Normaal is dit 40% van de aankoop aftrekbaar over 2 tot 4 jaar.
    Ik moet het dus alleen doen met mijn GSC dus 4,5x350€ per jaar en ja natuurlijk betaald het zichzelf terug met de jaren welke gek zou er anders nog aan beginnen.
    En wat voor een onzin is dit nu weer: "isolatie stort niks op de rekening"
    Ik heb pas mijn hele zolder nog bij geisoleerd 128m² en ik hou nog 92€ over na de terugtrek van de premie?
    Dus wat houd je tegen om te gaan isoleren.

    Klik hier Onze aarde


    Laatst aangepast door Jef op zo dec 12, 2010 1:57 am; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast za dec 11, 2010 11:39 pm

    hallo
    ik heb toch een beetje mijn twijfels over het milieu en vooral met dat de aarde aan het opwarmen is ? je weet toch dat we komen van de ijstijd , hoeveel jaren det terug is kan k niet zeggen maar duizenden jaren geleden reden er toch ook geen autos en andere voertuigen en toen warmde de aarde toch ook op, of vinden jullie dat het nu zoveel warmer is geworden als 10a15jaar geleden denk dat het allemaal winstbejaag is van vaderke staat

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gast zo dec 12, 2010 7:58 am

    Al Gore... An inconvenient truth.
    Watch and decide for yourself Sad Evil or Very Mad
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van cuypersmarc zo dec 12, 2010 8:39 am

    Jef schreef:
    Bram schreef:

    Serieus blijven hé, en de gsc zijn geen fiscaal voordeel??

    1 paneel moet gemiddeld zeven (7!) jaar werken om de energiekost van zijn eigen productie te compenseren... pas op ik heb niks tegen die panelen, wel tegen de manier waarop de groene koe nog een beetje verder uitgemolken gaat worden! Geen gsc aan pariculieren en belgacom en dat geld gebruiken om op ieder dak 30cm isolatie plaatsen zou heel wat beter zijn voor het milieu...

    (maar is natuurlijk niet echt populair hé, isolatie stort niks op de rekening.. Rolling Eyes )

    Groeten, Bram

    Met fiscaal voordeel bedoel ik dus wel dat ik niks van mijn belastingen kan aftrekken.
    Normaal is dit 40% van de aankoop aftrekbaar over 2 tot 4 jaar.
    Ik moet het dus alleen doen met mijn GSC dus 4,5x350€ per jaar en ja natuurlijk betaald het zichzelf terug met de jaren welke gek zou er anders nog aan beginnen.
    En wat voor een onzin is dit nu weer: "isolatie stort niks op de rekening"
    Ik heb pas mijn hele zolder nog bij geisoleerd 128m² en ik hou nog 92€ over na de terugtrek van de premie?
    Dus wat houd je tegen om te gaan isoleren.

    Klik hier Onze aarde

    deze premie's zijn ook afhankelijk van gemeente tot gemeente en provincie's tegen provoncie's.
    in vlaamsbraband krijg je betere voorwaarden dan in de provincie antwerpen.

    Gesponsorde inhoud


    Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat ! Empty Re: Eindelijk ........maar toch 20 jaar te laat !

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:41 am