Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
Fleur
pedro
6 plaatsers

    ervaringen superior cleo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty ervaringen superior cleo

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 9:57 am

    Ik heb 2 pelletkachels van superior: cleo & marcella. De cleo krijgt volgens mij onregelmatige toevoer van pellets ttz alle 5 min. gaan de vlammen tot tegen de bovenkant van de kachel.Hierbij krijg je dan een vervelend tikkend geluid van het uitzetten van het metaal.De cleo staat op P1. Als ik het verbruik vergelijk met de marcella: cleo verbruikt evenveel op stand P1 als de marcella op P4. Kan ik ergens in het menu de toevoer vd pellets regelen?
    Mvg,
    Marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty Instoken superior cleo

    Bericht van Gast do maa 07, 2013 5:10 pm

    Hallo beste mensen.

    Ik heb een superior cleo besteld voor ons vakantiehuisje aan zee. Die wordt half maart geïnstalleerd. Uit nieuwsgierigheid alvast de gebruiksaanwijzing gedownload en gelezen.
    Het volgende over instoken wekte mijn verbazing :

    Tijdens het instoken komen er onaangename geuren vrij door het vrijkomen van dampen van de lak en olie die tijdens de fabricage gebruikt zijn.Tijdens deze fase moet u het vertrek waar de kachel geïnstalleerd is goed luchten en niet te lang in het vertrek blijven omdat de afgegeven dampen schadelijk kunnen zijn voor personen en dieren.Het instoken moet zodanig gedaan worden dat het kachellichaam zich kan zetten en de lakdampen volledig kunnen verdampen.Daartoe moet de kachel volgens onderstaande aanwijzingen gebruikt worden: - gedurende de eerste 5-6 uur na het ontsteken van de brandstof werking op gemiddelde kracht (tijdens deze fase is het kachellichaam door uitzetting door de warmte in staat om zich te zetten);
    - nadat het kachellichaam zich gezet heeft moet de kachel gedurende een periode die varieert tussen 6 en 10 uur op maximale kracht gebruikt worden, afhankelijk van de hoeveelheid lakdampen die in het kachellichaam aanwezig zijn en die moeten verdampen.
    De werkingsperiode op maximale kracht hoeft niet noodzakelijkerwijs continu achter elkaar plaats te vinden maar kan in twee tijdsblokken verdeeld worden, die minimaal door 3-4 uur uitschakeling van de kachel onderbroken worden.
    Na afloop van deze periode zijn de lakdampen verdampt en moet de kachel op de kracht die geschikt is voor normaal gebruik gebruikt worden.

    Is dit normaal, 5-6 uur op P2 en daarna nog eens 6 uur minimum op P4, met wellicht 10 à 15 graden buiten en de ramen open betekent dat heel de tijd op volle kracht. Kan zo'n kachel dat hebben? Is die verf dan zo slecht?

    Wat zijn jullie ervaringen? Dank alvast voor de hulp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Gast do maa 07, 2013 5:22 pm

    Ik heb de mijne in de garage ingestookt met de deur open, uur op laag vermogen, uur op medium en twee uur op hoog vermogen alvorens hem te plaatsen en dan is de kachel wel ingestookt en de verf ingebrand. Hittebestendige lak moet inbranden en harden, dat is eigen aan de verf en heeft niets met de kwaliteit te maken.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van pedro do maa 07, 2013 5:23 pm

    Instoken wordt ook wel schoonbranden genoemd...

    Wat er staat in uw handleiding is m.i overdreven,de eerste dagen kun je wel een onaangename geur hebben(die in sommige gevallen zal leiden tot hoofdpijn),maar nogmaals,dit is niet altijd zo..

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Fleur do maa 07, 2013 6:06 pm

    ik vind het verkeerd een nieuwe kachel op vol vermogen te laten branden ,


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Gast do maa 07, 2013 6:16 pm

    Bij mij ging het brandalarm de eerste keer af...is inderdaad verf en andere die verdampen.

    Gr, meca.
    Dave G.
    Dave G.
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 107
    Registration date : 04-02-12

    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Dave G. do maa 07, 2013 8:16 pm

    We hebben een tweetal uur met de ramen en deuren open gestookt. Op een beetje geurhinder na (warme verflucht) was het na 1 keer gebruiken ook gedaan met de verflucht!
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van paularis do maa 07, 2013 9:47 pm

    Hier hetzelfde op 28 September installatie en aangezet.
    Was omstreeks 18u en dus ramen open, reuk eerder verbrande olie en verf geur.
    Na 1/2 u was er geen geur / rook meer , nadien nog even op P3 en dan alle ramen terug dicht.

    mvg

    Paul


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Gast vr maa 08, 2013 7:25 am

    Hier verleden jaar een Cleo ingestookt en toch geen noemenswaardige rook gehad,beetje reuk is heel normaal maar alles zonder problemen gegaan.

    Nog bijzeggen dat in de handleiding op pc geen sprake is van ECO branden die de kachel wel kan doen,maar is wel te vinden in de handleiding die bij de kachel bij is in de vorm van een los blad,zo was het toch bij mij verleden jaar.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Gast do maa 21, 2013 12:21 pm

    Hier staat al meer dan een jaar een Cleo,en vind dat normaal dat die vlam mindert en dan weer groter wordt.
    Onze is bij installatie ingesteld door technieker en hier nog nooit iets aan veranderd,brand hier altijd op p3.
    Ik weet zelf ook niet dat hoe je dat kunt aanpassen,moet wel mogelijk zijn bij instellingen maar weet niet of je daar in kan zonder code of zoiets,heb er nooit naar gezocht omdat ze hier voor ons goed brand op de Eco stand.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Gast za maa 23, 2013 8:16 pm

    Onze Superior Cleo is vandaag geïnstalleerd. De Monteur heeft hem inderdaad ingesteld, rookgas metingen gedaan nadat de kachel een half uur gebrand had en de boel ingesteld. Rook kwam niet van de kachel af de eerste keer, wel een ongelooflijk smerige lucht. Lijkt nu na een uur of 4 stoken wel weg.

    Die Eco stand waar mensen het over hebben, zit bij ons wel gewoon in het menu, lijkt dus een software upgrade te zijn. Advies van de kachelman is toch gewoon op P3 te laten staan. die Eco stand zou de verbranding niet altijd positief beïnvloeden. dus meer roet of meer verbruik.

    Hoe dan ook, wij zijn er erg blij mee. Alleen wat geschrokken van de hoeveelheid pellets die ik besteld had. 70 zakken in de bijkeuken is wat veel hahahaha, moeten we even een ander plekje voor vinden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van erwin za maa 23, 2013 9:07 pm

    Cerberus

    proficiat met de kachel en veel warmte gewenst,

    ter info de eco waarover sprake was de ecostop functie (kachel uit bij bereiken temperatuur)
    zie volgend topic: https://pellets.forummotion.com/t6750-superior-cleo-eco-stop-uitschakelen#79065






    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sjaak wenneker
    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 74
    Registration date : 10-09-13

    ervaringen superior cleo Empty Verbruik Superior Cleo

    Bericht van Sjaak wenneker za aug 30, 2014 8:41 am

    Hallo wat is bij jullie die een Superior Cleo hebben het verbruik ,bij mij gebruikt hij in stand een ongeveer 800gr per uur ons huisje is niet zo goed geïsoleerd maar hij houd het s'winters toch lekker warm. S'morgens eerst op pr 2 a 3 maar al gouw gaat hij terug naar pr 1 en dan houd hij het lekker warm. Graag jullie ervaringen ik ga deze winter op Elite pellets stoken maar ik heb nu nog 200 kg Green Energie die eerst op moeten . Vriedelijke groet Sjaak

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen superior cleo Empty Re: ervaringen superior cleo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 12:55 am