Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
ben-revo
harrielok
pedro
7 plaatsers

    superior cleo alarm "geen ontsteking"

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van pedro wo feb 11, 2015 7:16 am

    bericht van Sjaak wenneker:

    Goede morgen,vanmorgen heb ik zoals gewoonlijk de kachel schoon gemaakt en uitgezogen daarna gestart, er komen wel pellets in het brandpotje die ontsteken maar daarna terwijl hij brand gaat er een alarm piepje en geeft hij op het scherm "Geen ontsteking" en gaat uit. Ik heb na de afkoelfase de stekker er een kwartier uitgehaald en de kachel weer aangedaan, maar na de ontsteking terwijl hij brand gaat het alarm weer met dezelfde code.
    Wie kan mij helpen???? Groeten Sjaak


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van harrielok wo feb 11, 2015 1:17 pm

    Sjaak

    Brand de kachel wel voldoende na het ontsteken.
    Kan zijn dat de opwarming te lang duurt door te weinig pellets in de opstart fase.
    De kachel moet in de opstartfase een bepaald verschil (stijging) van de temperatuur meten.

    Probeer de rookgastemperatuur af te lezen op de display (- toets van de graden even inhouden)
    Geeft deze een onlogische waarde aan dan is de temperatuur sensor defect.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van pellbox do feb 12, 2015 1:34 am

    groot onderhoud gedaan vorig jaar? ( niet alleen maar wat stofzuigen)
    Sjaak wenneker
    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 74
    Registration date : 10-09-13

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van Sjaak wenneker do feb 12, 2015 7:44 am

    Hallo de kachel heeft inderdaad voor het nieuwe stookseizoen een grote schoonmaakbeurt gekregen en ook de schoorsteen. ik heb gisteravond weer gestart en dan gaat hij gewoon aan maar na een paar minuten branden geeft hij aan geen ontsteking en gaat dan gewoon weer uit.groet Sjaak.
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van ben-revo do feb 12, 2015 11:10 am

    De kachel moet binnen een bepaalde tijd een zekere temperatuur hebben voor hij overgaat naar start , anders krijg je de melding van geen ontsteking , dit kan een gevolg zijn van een koudere omgevings temperatuur of een gevolg van andere pellets of vochtige pellets ( oudere pellets of buiten stokage )

    Deze parameters even nakijken
    01P 25 min (ignition time =  maximum ontstekingstijd)
    13P 50 graden (temperature for passing on to start = temperatuur die moet bereikt zijn voor het verder gaan naar startfase)


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van nick1 do feb 12, 2015 12:29 pm

    Heb dat voorhad in 2013 toen ik met een bepaald merk pellets stookte. Kreeg ook de melding "no lit" na enige tijd en heb toen de parameter van de startfase aangepast, probleem was opgelost. Moet wel zeggen dat als ik de kachel direct na de "no lit" melding terug opstartte de kachel wel doorstartte, waarschijnlijk omdat de P955 dan al iets opgewarmd was waardoor bij de 2de opstart de temperatuur om door te starten wel bereikt werd.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van erwin do feb 12, 2015 3:20 pm

    gestart en dan gaat hij aan maar na een paar minuten branden geeft hij aan geen ontsteking en gaat dan weer uit.

    @Sjaak wenneker
    welke rookgastemperatuur lees je af op de display als de kachel koud is en net voor hij uitvalt (zie bericht 2)
    zijn het nog dezelfde elite pellets als voorheen of zijn het er nu andere.


    Laatst aangepast door erwin op vr feb 13, 2015 2:00 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sjaak wenneker
    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 74
    Registration date : 10-09-13

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van Sjaak wenneker do feb 12, 2015 4:18 pm

    Bij deze wil ik ieder bedanken voor het meedenken met het probleem met m'n kachel.
    Ik heb vanmiddag de schoorsteen en de kachel aan de achterkant(uitlaatkant)schoon gemaakt dat was na een paar maanden best nodig
    daarna de kachel gestart maar ging gelijk weer in alarm ontsteking
    ik heb hem uitgezet en dadelijk weer opgestart en tot m'n verbazing ging hij toe branden en ze snort weer als vanouds
    ik hoop dat hij morgen vroeg ook weer gewoon aangaat, ik geniet weer van de heerlijke warmte.
    Vriedelijke groet van Sjaak
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van erwin do feb 12, 2015 6:15 pm

    voor je hem morgen opstart en tijdens de eerste minuten branden, even de rookgastemperatuur aflezen (reeds 2x gevraagd)
    moest hij in alarm gaan, gelijk de brandpot kontroleren of er nog voldoende pellets in zijn.
    met deze info zijn we al een hele stap verder naar een mogelijke oplossing als het probleem er nog zou zijn.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sjaak wenneker
    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 74
    Registration date : 10-09-13

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van Sjaak wenneker vr feb 13, 2015 7:17 am

    Hallo Erwin,
    zoals gevraagd de rookgas temperatuur was voor het starten van de kachel vanmorgen 18 graden en na een paar minuten branden 33 graden
    het is allemaal goed gegaan en hij staat weer lekker te branden erg blij
    bij 01p staat er 25 minuten en bij 13p 50 graden ik weet niet of dat goed is.
    groeten van Sjaak
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van pellbox vr feb 13, 2015 10:44 am

    rookgastemp is niet 33 graden. anders gaat de kachel in veiligheid. De temp van de rookgassen moeten minimaal 90 graden zijn
    Sjaak wenneker
    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 74
    Registration date : 10-09-13

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van Sjaak wenneker vr feb 13, 2015 12:13 pm

    Hallo die 33 graden was nog helemaal in de eerste startfase kort na het aangaan,na een paar uur branden was het 128 graden.
    de kachel is nu uit het is mooi zonnig weer en het vrouwtje kreeg het te warm.
    Voordat ik de kachel gisteren schoon gemaakt heb was de temperatuur maar net 83 graden dus het was echt hard nodig wat ik gisteren gedaan heb,
    schoorsteen plus achterstuk kachel en stuk waar de voeler in zit heb ik met een dun slangetje op de aszuiger leeggezogen en ook de bak waar de rookgasmotor in zit vriendelijke groet Sjaak
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van erwin vr feb 13, 2015 12:35 pm

    vermoedelijk was de oorzaak van het probleem een vuile sensor van de rookgastemperatuur waardoor verkeerde waarden werden gemeten.
    zoals de opstart vanmorgen gebeurde was goed, de rookgas moet de eerste 5 min ca 15 graden stijgen, anders gaat de kachel in alarm.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    superior cleo alarm "geen ontsteking" Empty Re: superior cleo alarm "geen ontsteking"

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 12:30 am