Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Pellets

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets Empty Pellets

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 12:56 pm

    Stook sinds een week makro pellets premium woodpellets
    Stel nu vast dat er iedere dag een 2cm dikke korst in de brandkorf zit geplakt, ook onder de brandkorf ligt er behoorlijk wat stof, iedere dag verwijder ik deze vorm van verontreiniging, vandaag heb ik 2 zakken Badger pellets gekocht om te zien of er een verschil is, vraag 1 is: wat kan ik als normaal beschouwen? hier had ik graag een uitgebreide info over
    Kachel is Edilkamin Funny, zelf geplaat, en kachel opgestart, ook nieuwe gasafvoerpijpen geplaatst tot 5,5 meter hoogte, luchtaanvoer neem ik via mijn kelder aangezien deze onder de kamer is waar de kachel is opgesteld (in mijn kelder is temp konstant 16°,...vandaar
    Vraag 2: is het zo dat een nieuwe pelletkachel van dit type bij installatie zowieso hoort afgesteld te worden, en liefs op het type gebruike pellets?

    Mvg,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van erwin za dec 18, 2010 1:05 pm

    michel1256 schreef:Stook sinds een week makro pellets premium woodpellets
    Stel nu vast dat er iedere dag een 2cm dikke korst in de brandkorf zit geplakt, ook onder de brandkorf ligt er behoorlijk wat stof, iedere dag verwijder ik deze vorm van verontreiniging, vandaag heb ik 2 zakken Badger pellets gekocht om te zien of er een verschil is, vraag 1 is: wat kan ik als normaal beschouwen? hier had ik graag een uitgebreide info over
    Kachel is Edilkamin Funny, zelf geplaat, en kachel opgestart, ook nieuwe gasafvoerpijpen geplaatst tot 5,5 meter hoogte, luchtaanvoer neem ik via mijn kelder aangezien deze onder de kamer is waar de kachel is opgesteld (in mijn kelder is temp konstant 16°,...vandaar
    Vraag 2: is het zo dat een nieuwe pelletkachel van dit type bij installatie zowieso hoort afgesteld te worden, en liefs op het type gebruike pellets?

    Mvg,

    koek heb je dikwijls bij onvolledige verbranding,
    veel in eco branden of slechte luchtaanvoer/afvoer

    idd de kachel afstellen op de pellets, in de fabriek weet men niet wat je gaat stoken immers

    normaal is dat je branderpotje proper blijft..

    probeer met pellettoevoer te verminderen,
    eventueel daarna trek vermeerderen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 1:18 pm

    Heb de kachel sinds een maand zelf geinstalleerd omdat de verkoper ze pas kon komen installeren einde januari 2011, daar kon en wilder ik niet op wachten, aangezien ik service engineer ben in hoogtechnologische toestellen (Digital Wide format ledprinters,scanners, en folding machines) en van opleiding electronicus ben, heb ik de kachel (was op voorraad)meteen meegenomen, de installateur zou achteraf komen inspecteren en afstellen, echter laat deze niet meer van zich horen, ik krijg geen antwoord
    Ben nu op zoek naar een service manual of info over de afstelling van deze kachel
    Kan hier iemand mij dit bezorgen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van erwin za dec 18, 2010 1:49 pm

    michel1256 schreef:Heb de kachel sinds een maand zelf geinstalleerd omdat de verkoper ze pas kon komen installeren einde januari 2011, daar kon en wilder ik niet op wachten, aangezien ik service engineer ben in hoogtechnologische toestellen (Digital Wide format ledprinters,scanners, en folding machines) en van opleiding electronicus ben, heb ik de kachel (was op voorraad)meteen meegenomen, de installateur zou achteraf komen inspecteren en afstellen, echter laat deze niet meer van zich horen, ik krijg geen antwoord
    Ben nu op zoek naar een service manual of info over de afstelling van deze kachel
    Kan hier iemand mij dit bezorgen?

    een nederlandstalige handleiding is hij verplicht te bezorgen
    de eerste afstelling zou ik owv de garantie door hem laten doen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 8:21 pm

    hoi
    de funny geeft toch het leonardo systeem
    als ik mij niet vergis kanje geen parameters aanpassen ?
    mvg jl
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van theco za dec 18, 2010 10:57 pm

    jl schreef:hoi
    de funny geeft toch het leonardo systeem
    als ik mij niet vergis kanje geen parameters aanpassen ?
    mvg jl

    De funny heeft inderdaad het leonardo systeem, maar je kan gewoon zelf veel parameters aanpassen. (indien nodig)
    Dit kan via een speciaal menu.
    Ik sttur de vraagsteller van dit topic een PM.

    groet claudia


    Laatst aangepast door theco op za dec 18, 2010 10:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typefouten)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van steven zo dec 19, 2010 12:17 am

    Overroep dat leonardo systeem niet. Dat past een beetje aan, maar als de kachel niet correct is afgesteld zal dat geen oplossing zijn.

    De installateur moet langs komen, afstellen van de kachel is minimale service dat men moet geven!


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Pellets Empty Re: Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 11:51 am