Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Flamingo, martindesplenter, willy1100


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
Annejanne
Luc Melis
Fleur
Uthrex
Philip
steven
10 plaatsers

    info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 11:39 am

    hey alemaal ,,ik ben hier nieuw,,

    ga me een nieuwe pelletkachel aankopen,

    de TSP GIADA 10 KW :


    gegevens Afmetingen :

    - Hoogte : 1030 mm
    - Breedts : 530 mm
    - Diepte : 480 mm
    Gewicht : 115 Kg
    Verbruik : 0,6 – 2,3 Kg/h
    Inhoud reservoir : 18 Kg
    Warmtecapaciteit : Tot 250 M³
    Diameter rookgasafvoer : 80 mm
    Diameter luchtaanvoer : 50 mm
    Elektrisch verbruik : 100 W
    Rendement : > 86 %
    Afstandsbediening inbegrepen
    Deze pelletkachel is automatisch instelbaar
    500kilo pellets gratis,,weet niet welke

    heb een offerte gehad
    kachel 1995
    rookanaal matriaal 350
    plaatsing 200

    alles 2697 btw inbegrepen,,,,

    heeft iemand deze kachel en wat is je mening over de prijs,ofiemand ander voorstel en beter,,is wel onze max prijs

    thanx

    graag zoveel mogelijk info

    [img][/img]
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van steven zo dec 18, 2011 1:21 pm

    nog nooit van dat merk gehoord


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 7:41 pm

    Pellet-heating uit Zoersel verkoopt dit merk.

    Groetjes
    Kristel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van steven zo dec 18, 2011 7:57 pm

    Ik had het ook gevonden op het internet, maar ken het merk niet


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 8:14 pm

    Ik denk dat het nieuw is van dit jaar bij pellet-heating (vorig jaar hadden ze deze nog niet) en ik heb het merk ook nog nergens anders tegengekomen. Het zou een vrij stille kachel zijn, ook een laag min. verbruik, ik denk in die prijsklasse dat de prijs voor plaatsing en materiaal + gratis pellets heel goed is.

    Groetjes
    Kristel
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Philip zo dec 18, 2011 8:18 pm

    ik zal kijken of ik deze info nog heb

    ik kon die niet bijplaatsen en daarom dit in het mod topic geplaatst echter zijn deze verdwenen
    zal is kijken of ik alle specificaties teruf vind van hun modellen de foto's heb ik nog

    zal ze deze avond na mijn werk naar steven doorzenden dan


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 28-10-08

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Uthrex zo dec 18, 2011 8:36 pm

    Persoonlijk vind ik dat plaatsingskosten diefstal is. Dat men een kost vraagt voor de gebruikte materialen is normaal, maar toch niet om de kachel te plaatsen. Dat zou een service moeten zijn.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 05-12-11

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Fleur zo dec 18, 2011 8:53 pm

    die 200 euro is misschien voor de plaatsing van het rookkanaal ??


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 8:58 pm

    @Uthrex:

    Ik vind plaatsingskosten helemaal geen diefstal, of werk jij gratis voor je baas? Het is maar hoe je het bekijkt, personeel moet namelijk ook betaald worden. En hoe maak je dan het onderscheid tussen een simpele aansluiting op een gewoon kanaal en op een tubering of installatie met dubbelwandige buizen? Ik tel hier ook installatiekosten.

    groeten,

    Nicky
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 28-10-08

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Uthrex zo dec 18, 2011 10:11 pm

    Dat er voor een plaatsing van een ingewikkeld rookafvoersysteem iets wordt gevraagd, kan ik mee leven. Hoewel er hier (bij mij dus) zeker over gesproken zal worden. Voor de plaatsing van de kachel mogen er geen plaatsingskosten gevraagd worden. Die zitten toch bij de verkoop van die kachel in de prijs. Natuurlijk werkt er niemand gratis. Maar dat zit toch in de marge van de verkoop. Ee kachel koop je toch 'all in'. Nee, ik ben niet overtruigt. En moest ik er nog eentje kopen, zou er sowieso duchtig over de prijs gesproken worden.
    2000€ voor de kachel. Mooie prijs. Euh, wacht meneer. Nog een paar kleinigheidjes. 200€ plaatsing, 300€ rookgaskanalen, 100€ diesel en 45€ per uur/man voor de werknemers te bekostigen. En kan je die mannen op de middag ook nog iets te eten geven anders komt er 15€/man bij.
    Ja, ik weet het. Extreem overdreven. Maar je begrijpt mijn punt wel zeker? Nee nee, met plaatsingskosten ben ik het niet eens.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Luc Melis
    Luc Melis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 118
    Leeftijd : 67
    Registration date : 08-10-11

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Luc Melis zo dec 18, 2011 10:30 pm

    Je kan ook kiezen voor zelf de kachel te instaleren en aan te sluiten , maar dan betaal je normaal 21% btw(of is het 25)in plaats van 6% wat eigenlijk overeen uitkomt!!of doen zoals ik heb gedaan ;Alle voorbereidingen zijn door mij gedan zoals flexibel in de schouw,en de aansluiting klaar gezet,ze hebben bij mij dan juist de kachel binnen gebracht,de buizen op maat af gezaagt en de kachel geplaatst en aangesloten aan de schouw,,en dat voor een meer prijs van 90€
    (anderhalf uur werk met 2 man ) heel happy hehe


    _________________
    edilkamin funny 11kw
    Extra flame dorina 6,2 kw

    De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 11:10 pm

    zien er wel mooie kachel uit ,
    wat bedoel je met automatisch instelbaar zit er ook een systeem ingebouwd dat de kachel zichzelf regeld ??
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Annejanne ma dec 19, 2011 12:08 am

    Ben het volledig eens met Utrex. Bij mij werd de kachel GRATIS geïnstalleerd en ik kreeg er een volledige palet pellets, ook nog eens, gratis bij. Dat noem ik pas goede service en daar zal ik dan ook mijn volgende pelletkachel kopen, zeker weten. (was bij Ecolution in Zepperen)


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van ss ma dec 19, 2011 12:15 am

    Afleveren, plaatsen en transport (Saey Neema) was bij mij inbegrepen in de prijs, maar het plaatsen van het rookkanaal (3.5m zwarte dubbelwandige inox) werd gerekend. Tevreden over de service, geplaatst door Gecalor uit Kruishoutem.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 2:32 am

    Ik heb ook 230 euro betaald voor plaatsing, en kreeg twee zakjes pellets erbij. Bij mij werd een elleboog, een recht stukje, terug een schuin aanpassings stuk en dan een recht stuk gestoken zo de reeds aanwezige flexibel in (in pottenschouw) en werd een flexibel aangelegd op het kanaal dewelke we hebben moeten verwijderen en vervangen door andere soort wegens te diep geplaatst. Ene kant vind ik het ook duur, andere kant heeft die man hier dat loeizware ding in z'n eentje mogen binnensleuren en had ik een scherpe aankoopprijs. Ik had ze liever gehouden die 230 euro of ze in de vorm van een pallet pellets gezien maar die aansluitstukken zijn ook niet gratis en ik kreeg een zeer scherpe prijs, uiteindelijk is niets voor niets Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 2:59 am

    Plaatsing gratis bij mij en 500 kg gratis pellets bio flam.
    Mooie service was het niet dat ik al 10 dagen met roet en stof zit wat langs de buis uit komt. 10 dagen ???? dat is wel minder goede sevice.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van nick1 ma dec 19, 2011 3:05 am

    Geen probleem met plaatsingskosten zolang deze redelijk zijn en de monteur de nodige tijd neemt om alles tiptop uit te voeren en uit te leggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 4:59 am

    hey kristel,ben op de site gaan zien daar je schreef dat ze die in zoersel ook verkopen,

    nu valt me direkt op dit,,,,

    ik heb mijn offerte van bij kachel-kopen. be
    bij hen staat / De TSP GIADA 10 KW verwarmt ruimten Tot 240 M³.

    en bij de winkel van zoersel staat / goed voor 80m2 (200m3)

    wat moet ik hier nu van denken van dit verschil van dezelfde kachel
    wat denken jullie,,ga bij zoersel ook eens een offerte vragen als ik ze heb zet ik deze hierbij,,
    iemand nog een idee voor een goede palletkachel rond deze prijs,,
    had graag 10 kw daar ik dan overschot heb en volgens mij beter is,,mijn ruimte is 75 vierkante meter,of moet ik zwaarder gaan,,

    graag jullie bevindingen en info,,
    thanx al voor de reacties ,,mario

    iedereen sorry ik ben mis ,,

    BIJ DE WINKEL VAN ZOERSEL STAAT / goed voor 65m2 (160m3)
    10 KW

    IS VERDOMD TOCH EEN ZEER GROOT VERSCHIL TEGEN 240 M³. BIJ kachel-kopen.???????????????





    Laatst aangepast door bastanie op ma dec 19, 2011 5:09 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : TEKST JUIST AANGEPAST)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 05-12-11

    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Fleur ma dec 19, 2011 5:46 am

    ze zouden er beter geen m3 bij vermelden want ieder situatie verschilt.
    terplaatse een goede installateur laten komen en de situatie SAMEN bespreken wat er nodig is voor de woning in kwestie.



    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 6:28 am

    @Annejanne: Wat heeft goede service te maken met een gratis installatie en gratis pellets?

    @Uthrex: Ik ben het niet eens met die gratis installatie en hier lukt dat ook niemand. Toch verkoop ik een massa pelletkachels. Wat ik wel doe is korting geven op de kachel en gratis pellets. Dat betekent dat dit dikwijls nog voordeliger uitkomt voor een klant als elders. Maar die installatie blijft bij mij per uur, waar ik dus weinig werk heb of een klant de voorbereiding doet is de klant de winnaar. Wie niets wil doen en alles wil gedaan hebben betaalt me daar gewoon voor. It's that simpel.


    Groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 6:31 am

    ik heb 70 euro betaald voor installatie... en ik heb 300 kg pellets gratis gehad...

    moet wel zeggen, ben naar een winkel in de buurt gereden, en heb daar de kachel gekocht..
    grappige is wel, mijn vrouw wilde naar vandebosch rijden maar ik had na de nachtpost geen zin om naar hoesselt te rijden..
    achteraf toch wel een beetje spijt van gehad als ik de betrokkenheid van deze winkel zo lees hier... Embarassed

    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 6:47 am

    beste vandebosch

    kan je me mischien een voorstel doen van een goede palletkachel rond mijn prijs,,belangrijk een zuinige die natuurlijk iedereen wil,,heb je site bekeken,en de keuze is groot, diend voor ruimte 75m2 max,,ik operteerde voor een 10kw maar weet natuurlijk niet of dit daarvoor de juiste keuze is,,je kan dit ook als je wil op prive bricht sturen,,
    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 6:51 am

    @Namor:
    Dat is geen probleem, we kunnen toch niet alle kachels plaatsen. Van mij mag iedere zaak goed draaien en kachels verkopen. Zo lang iedereen tevreden is van zijn verdeler en de manier waarop die werkt is alles dik in orde. Alleen vind ik persoonlijk dat het hele plaatje bekeken moet worden ipv puur die gratis installatie. Wat niet wil zeggen dat iedere zaak die gratis plaatsing doet slecht werk levert. Maar er zijn er zo..... heel kwaad Maar om Annejanne tevreden te stellen, ik ben met Frank(Ecolutions) al in Italïe op cursus geweest en ik weet gerust wel dat hij een goede installateur is, en zo ken ik er nog enkele. Maar zo zijn ze hier in de buurt niet allemaal.
    Groeten,
    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 7:16 am

    nee, dat heb ik helaas al ondervonden...

    maar goed dat had ik al in een ander draadje gepost... Embarassed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 7:30 am

    @ Nicky,
    Je hebt gelijk, de meeste mensen vallen ervoor, maar GRATIS kan NIET...
    Kachels goedkoper aanbieden en dan (een paar zak) pellets erbij doen, natuurlijk, de kachel brandt (helaas niet) zonder pellets.
    SERVICE, dat moet HEEL HOOG STAAN, maar daar kijken heel veel mensen niet naar.

    Er zijn jammer genoeg best veel "handelaren" die de kachels verkopen en verder geen service ofzo verlenen.

    Groet Arjan.

    Gesponsorde inhoud


    info over nieuwe aankoop pelletkachel Empty Re: info over nieuwe aankoop pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 4:38 am