Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    aankoop van een nieuwe kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop van een nieuwe kachel Empty aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van Gast di sep 28, 2010 5:41 pm

    We zijn op zoek naar een pelletkachel.

    We hebben interesse in de MCZ Musa (9,5 kw)
    We hopen dat we hiermee een goede keus maken. De ruimte die moet verwarmd worden is 188 kubieke meter. Het huis is niet goed geïsoleerd maar we beschikken over centrale verwarming indien nodig als bijverwarming ingeval van zeer lage buitentemperaturen.
    We kiezen voor dit model omwille van de grote voorraadkamer (44 liter), de ecostop en een thermostaat die in de afstandsbediening is ingewerkt.

    Ik vroeg me af of het de moeite waard is om op de BIS-beurs (Flanders Expo Gent) van 9-17 oktober 2010 te wachten vooraleer we aankopen.
    Weet iemand of er daar nog bijzondere kortingen worden aangeboden?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van Gast di sep 28, 2010 6:10 pm

    Op een beurs is het zowat een beetje de mode geworden dat je 10% krijgt plus een gratis pallet pellets !!

    Mijn ondervinding is nogal dikwijls dat het gratis, of de 10% er eerst bijgeteld wordt , deze prijs in het groot geafficheert , doorgestreept wordt en dan een kleiner bedrag ondergeschreven wordt dat identiek is aan de huidige prijs , conclusie je hebt niks gekregen!! Ook eventueel de werkuren en verplaatsing vallen daaronder !

    Opgelet: Er is een verschil in BTW 6 of 21% naargelang uw huis ouder of jonger is dan 20 jaar.



    Zorg altijd dat eventueel gemaakte afspraken met de verkoper OP de bestelbon staan ,alsook de uiterste leveringsdatum
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van pedro di sep 28, 2010 9:13 pm

    Daarmee is het interessant dat je al op voorhand geinformeerd bent over het toestel dat je wil en al exact de prijs weet ervan,ev. bij andere verkopers.Dan kan je eigenlijk zien wat je 'effectief' gratis krijgt.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van Gast di sep 28, 2010 9:43 pm

    De standaardprijs van het toestel is zowat overal hetzelfde.
    Dit weekend bezochten we twee handelaars. De ene biedt als promotie een standaardinstallatie gratis aan (exclusief buizen en hulpstukken).
    Een andere verkoper biedt 1500kg pellets gratis maar vraagt 400 euro voor de installatie, voor ongeveer 250€ buizen en hulpstukken inbegrepen.
    Van een directe korting was nergens sprake.
    Blijkbaar toch wel grote verschillen.
    Ik ben benieuwd.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van erwin di sep 28, 2010 10:16 pm

    dan ben je beter af met de gratis pellets, dat is ongeveer een waarde van 350 a 400 euro, dus heb je de plaatsing praktisch volledig gratis bij die laatste
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van jeanhup wo sep 29, 2010 9:28 am

    Of je koopt je kachel bij een winkel die gewoon transparante prijzen hanteert. Ik kan me altijd enorm storen aan die rare toestanden: een belachelijk hoge basisprijs vragen voor een kachel en dan zogenaamd gratis dingen weggeven.
    Voordat ik zelf importeur/verkoper werd heb ik ook ooit een (te dure en uiteindelijk ook niet al te goede) pelletkachel met zogenaamde 'gratis installatie + gratis pellets' laten leveren/plaatsen. Toen die installatie niet naar wens bleek te zijn (niet de gewenste kleur en kwaliteit buizen, slecht afgewerkt, afwerkafspraken niet nakomen) kreeg ik de opmerking dat ik niet moest zeuren want de installatie was toch gratis! En de pellets waren ook al niet goed...
    heel kwaad


    Laatst aangepast door jeanhup op wo sep 29, 2010 11:21 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typefautje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo sep 29, 2010 11:06 am

    Inderdaad, een beetje eerlijke dealer kan ook meestal zonder probleem aan dezelfde prijs of soms zelfs beter, leveren en plaaatsen dan de meestal totaal onbekende "beurs"-verkopers... Waar je dan nog moet afwachten hoe de service na verkoop is...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo sep 29, 2010 12:29 pm

    beste,
    wij hebben sinds vorig jaar december een MCZ muza 9,5kw,en zijn daar zeer tevreden over,
    sinds enkele dagen brand hij weer een paar uurtjes per dag.ik heb alles zelf
    geinstalleerd,en ik heb nog geen problemen gehad.
    groetjes en veel succes

    Gesponsorde inhoud


    aankoop van een nieuwe kachel Empty Re: aankoop van een nieuwe kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:31 pm