Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 8:46 pm

    Ik heb zo de indruk dat mijn kacheltje veel verbruikt en zou ze wat zuiniger willen zetten , kan iemand mij daar mee helpen

    groetjes


    Laatst aangepast door tsani op di dec 21, 2010 8:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schrijffout)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van erwin di dec 21, 2010 9:22 pm

    tsani schreef:Ik heb zo de indruk dat mijn kacheltje veel verbruikt en zou ze wat zuiniger willen zetten , kan iemand mij daar mee helpen

    groetjes

    tsani in deze topic staat de uitleg hoe je pellettoevoer bijstelt
    dit is ook zo bij uw kachel


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 9:27 pm

    om de toevoer is dat - wat logisch zou zijn of plus
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van erwin di dec 21, 2010 9:31 pm

    tsani schreef:om de toevoer is dat - wat logisch zou zijn of plus

    -1 is minder, -2 nog minder, enz..

    hoeveel verbruik je nu, welke pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 9:36 pm

    ik ben nog aan het testen heb nu germans pellets erop gedaan heb , badger, plospan ,mandi ,biodela ,en gerritz getest.
    mijn verbruik is ongeveer 30 kg per 24 uur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van erwin di dec 21, 2010 9:40 pm

    tsani schreef:ik ben nog aan het testen heb nu germans pellets erop gedaan heb , badger, plospan ,mandi ,biodela ,en gerritz getest.
    mijn verbruik is ongeveer 30 kg per 24 uur

    en welke vond je beste

    de meesten verbruiken wel 2 zakken op 24h dat is niet abnormaal

    maar je kan altijd eens de CP zoals beschreven op -1 of -2 zetten om het verschil te zien, de kachel gaat dan wel minder warmte geven
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van francky di dec 21, 2010 9:57 pm

    tsani schreef:ik ben nog aan het testen heb nu germans pellets erop gedaan heb , badger, plospan ,mandi ,biodela ,en gerritz getest.
    mijn verbruik is ongeveer 30 kg per 24 uur

    Denk dat dit nomaal is? het is ook kout he...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast di dec 21, 2010 10:11 pm

    Ik zit aan 15 kg per 24, mijn kachel draait dag en nacht, ik vind 30kg wel veel.

    Groetjes
    Kristel
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Annejanne wo dec 22, 2010 8:50 am


    Het verbruik is voor iedereen verschillend.
    @kristel: hoe groot is de ruimte die je verwarmt en hoeveel graden is het en hoe is de isolatie. Dit zijn toch allemaal factoren die meespelen.
    Ik verbruik 14 kg op 14 uren, het is matig geïsoleerd en het is 23° (ruimte 52 m², living + keuken). Persoonlijk vind ik het verbruik (gezien de barkoude temperaturen)zeker niet te hoog.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 9:22 am

    Iedere situatie is inderdaad anders maar ook is er veel verschil in de kachels wat verbruik betreft. Mijn kachel verbruikt in ecostand 0,5kg per uur. Bij de aankoop van mijn kachel had ik er niet op gelet dat er tussen verschillende kachels wel verschil op zit. Ik verwarm 58m² (living + keuken) gedurende de dag is het hier tussen 22 en 23°.

    Groetjes
    Kristel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van steven wo dec 22, 2010 10:43 am

    dat is 1,25kg per uur. als het heel koud is, dan is dat een normaal verbruik.

    zelf zit ik nu op 0,85 kg per uur (ongeveer)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 12:54 pm

    ik verwarm 71.2 m2 ofwel 170 m3 dan zal het toch niet teveel zijn.isolatie is goed want heb een houten huis met een steen ervoor , mijn muur is 25 cm dik met de nodige isolatie en het is is altijd rond de 23 gr.

    goetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 1:12 pm

    mijn living en keuken zijn 65m², momenteel verbruik ik 4zakken op 3 dagen wat neerkomt op ongeveer 20kg/dag, dat is ongeveer 0.85kg/u, mijn kachel is een extraflame plus met kanalisatie 12kw. ik laat hem dag en nacht branden zodat hij steeds in ecostand brandt, in het begin liet hem uitgaan 's avonds en terug opstarten tegen ik thuis kwam 's middag maar dan heeft hij 2 tot 3 uur vandoen op op temperatuur te komen en verbruikt hij een heel pak pellets, enkel laat ik hem 1/dag uitgaan om te stofzuigen en start dan direct terug op.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van francky wo dec 22, 2010 5:44 pm

    kristel schreef:Iedere situatie is inderdaad anders maar ook is er veel verschil in de kachels wat verbruik betreft. Mijn kachel verbruikt in ecostand 0,5kg per uur. Bij de aankoop van mijn kachel had ik er niet op gelet dat er tussen verschillende kachels wel verschil op zit. Ik verwarm 58m² (living + keuken) gedurende de dag is het hier tussen 22 en 23°.

    Groetjes
    Kristel
    Ik denk dat ieder kachel zijn eten nodig heeft,het doet er niet toe wat merk.
    als ik zien wat sommige vragen van tem 22, 23.en meer ???
    Ben al kontent aan 20 graden en vind het dan al te warm,Ik zit wel bijna altijd buiten voor men werk.
    Als ge met een auto snel rijd heeft hij ook de diesel nodig. tongue
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 6:13 pm

    daar heb je gelijk in maar ik moet toegeven ben een serreplant werk namelijk in een farmaceutisch bedrijf met de zelfde temp daarom heb het graag warm.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 6:15 pm

    ik hoor hier steeds over ecostand maar heb ik dat ook op de mijne iris plus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 6:48 pm

    beste tsani,
    normaal brandt elke kachel in ecostand vanaf hij zijn gewenste temperatuur bereikt heeft,
    d.w.z als je hem op 21° zet 21° in huis hij automatisch zijn toevoer vermindert tot de temperatuur terug zakt en harder gaat branden om die 21° terug te bereiken,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van erwin wo dec 22, 2010 7:13 pm

    tsani schreef:ik hoor hier steeds over ecostand maar heb ik dat ook op de mijne iris plus

    de ecostand heet bij de iris gewoon P1

    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van francky wo dec 22, 2010 7:30 pm

    erwin123 schreef:
    tsani schreef:ik hoor hier steeds over ecostand maar heb ik dat ook op de mijne iris plus

    de ecostand heet bij de iris gewoon P1


    Als je je kachel nu op P3 of p4 zet en je vraagt 23 gr, op het moment dat hij dat bereikt gaat hij op zen min branden of uit schakelen.
    Naar gelang wat je in het programa hebt ingesteld.
    Dat is toch niet zo moeilijk he om dat te verstaan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van erwin wo dec 22, 2010 7:46 pm

    francky schreef:
    erwin123 schreef:

    de ecostand heet bij de iris gewoon P1


    Als je je kachel nu op P3 of p4 zet en je vraagt 23 gr, op het moment dat hij dat bereikt gaat hij op zen min branden of uit schakelen.
    Naar gelang wat je in het programa hebt ingesteld.
    Dat is toch niet zo moeilijk he om dat te verstaan.

    francky

    de iris werkt anders
    je kan alleen maar zeggen ik wil 22graden bvb,
    de rest doet hij zelf, hij heeft maar 3 vermogenstanden

    je kan niet instellen op een willekeurig vermogen
    en dan nog op graden regelen

    en uitgaan volledig die mogelijkheid heeft hij ook niet


    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van francky wo dec 22, 2010 8:07 pm

    Ja Erwin een raar ding ! meer kan ik daar niet van zegen .
    Weet het niet Sad
    Er is toch nog de gebruiksaanwijzing Laughing
    ik vind dat ze toch die eens moeten LEZEN Hoor.
    Lees een ander topik op het forum .

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 8:16 pm

    franky je ziet wel zo gemakkelijk is het ook ni he grapje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gast ma maa 07, 2011 10:12 am

    Ik heb ook een Iris Plus en verbruik met Gerritz pellets 1kg 200 gr ongeveer per uur het is hier altijd tussen 21 en 22 gr ruimte van +-145m³.Kdenk dat dit goed is kwa verbruik enkel bij het opstarten op p3 daarna de hele dag op P2 met uitzondering als het sunny in huis is op P1 anders is het over de 23gr en dat hoeft voor ons niet zo warm te zijn heb nu twee weken mijn kacheltje.Nog geen andere pellets gebruikt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van erwin ma maa 07, 2011 7:48 pm

    Dotje schreef:Ik heb ook een Iris Plus en verbruik met Gerritz pellets 1kg 200 gr ongeveer per uur het is hier altijd tussen 21 en 22 gr ruimte van +-145m³.Kdenk dat dit goed is kwa verbruik enkel bij het opstarten op p3 daarna de hele dag op P2 met uitzondering als het sunny in huis is op P1 anders is het over de 23gr en dat hoeft voor ons niet zo warm te zijn heb nu twee weken mijn kacheltje.Nog geen andere pellets gebruikt.

    dotje dat verbruik is goed in P2


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    verbruik verminderen van een edilkamin iris plus Empty Re: verbruik verminderen van een edilkamin iris plus

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 1:42 pm