Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 35 gasten

Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
francky
jeanhup
Uthrex
ss
knoepken
povi1
erwin
pedro
12 plaatsers

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31487
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin ma feb 14, 2011 8:05 pm

    gui schreef:
    jeanhup schreef:
    Inderdaad: dit is gewoon een garantiegeval. Er is afgelopen maanden een slechte serie in omloop geweest van een veelgebruikt type pellettoevoermotortje. Die maakten heel snel al bijgeluiden. Misschien heb je er daar een van. Merknaam was LN2. Fabriek zou dit gewoon moeten vervangen.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels

    yep zo eentje is het LN2

    heb net naar de verkoper gebeld , euh miss laat ik me weer afschepen maar hij vraagt of ik nog eens wil proberen om meer te smeren met wd -4O als het ni beter is dan bel ik hem elke dag op .


    niks opspuite, gewoon twee keer per dag bellen dat het slechter gaat
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr feb 18, 2011 11:58 am

    Voila,motor is vervangen!Dag en nacht verschil qua lawaai.Ik heb de oude hier nog liggen!het is dd zo ene als op de 1ste foto.Enkele gegevens die er op staan zijn:
    Shaded-pole AC GEARMOTOR
    Model 3720UP-180volts 230HZ 50Phase1
    AMPS 0,62 watts out3,5F.L RPM2 Torque 150in.Lbs
    DUTY:cont.max.amb:40 C ins.class A
    ES4180A
    SL 26208TPL


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr feb 18, 2011 11:59 am

    http://www.surpluscenter.com/pages/Catalog283-133.pdf

    8,99Dollar??


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 12:06 pm

    pedro schreef:Voila,motor is vervangen!Dag en nacht verschil qua lawaai.Ik heb de oude hier nog liggen!het is dd zo ene als op de 1ste foto.Enkele gegevens die er op staan zijn:
    Shaded-pole AC GEARMOTOR
    Model 3720UP-180volts 230HZ 50Phase1
    AMPS 0,62 watts out3,5F.L RPM2 Torque 150in.Lbs
    DUTY:cont.max.amb:40 C ins.class A
    ES4180A
    SL 26208TPL


    mag je die houden pedro,zo ja kan je die eens demonteren om te kijken wat er juist mis mee is en misschien herstellen voor reserve.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr feb 18, 2011 12:44 pm

    Ik mag die houden ja,zal hem wel es demonteren als ik er de tijd voor vind:-)

    Grtzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 2:00 pm

    pedro schreef:http://www.surpluscenter.com/pages/Catalog283-133.pdf

    8,99Dollar??

    Hij lijkt erop maar is 't niet. Deze draait 6 rpm, ipv 2. Heeft 115 V als voeding ipv 230V. Een lager koppel en een ander asje.
    Ik was onlangs ook aan 't googelen voor een Mellor motortje en kwam op een site uit voor shaded-pole motortjes van Mellor, deze waren allen rond de 75 a 80 Euro.
    Maar de specificaties waren ook niet precies zoals jij ze opgeeft, dus wellicht toch ook weer een verkeerd type (en een verkeerde prijs).

    Laat je wat weten als je de motor hebt opengeschroefd?
    Ik moest de kapotte toen in geheel terugzenden aan de importeur, helaas.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr feb 18, 2011 2:01 pm

    die plastieken ringen zijn ook vervangen,amai,ze waren helemaal versleten......


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 6:48 pm

    pedro schreef:die plastieken ringen zijn ook vervangen,amai,ze waren helemaal versleten......


    welke ringen bedoel je hier pedro ??
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van jeanhup vr feb 18, 2011 6:55 pm

    Ik denk de bussen voor de wormwielas.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr feb 18, 2011 11:49 pm

    Idd Jean,
    zal wel zoiets zijn,de materie is hard plastiek


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 8:40 am

    pedro schreef:Idd Jean,
    zal wel zoiets zijn,de materie is hard plastiek


    na 2 jaar stoken en nu al moeten vervangen !! zal iets zijn om steeds in de gaten te houden ,was de oorzaak van dat lawaai niet te wijten aan de slijtage van die bussen,wie weet,een wormwiel die wringt kan veel stuk maken en lawaai veroorzaken......toch een zwak punt bij die kachel.
    we spreken hier van 2 WINTERS branden ,bij mij is dit maar 1 JAAR.
    gelukkig pedro heb je nu terug 2 jaar garantie ,ik zou toch zeker kijken na 2 jaar hoever de slijtage opgetreden is.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 11:23 am

    Dat is normaal hé Fleurken, den ene zijne worm is rapper versleten dan den anderen rollen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro za feb 19, 2011 12:23 pm

    Ja das blijkbaar een teer punt bij die ecotecks.......

    Is er nu terug 2j garantie op die nieuwe motot????Dan wss juist maar op de motor en niet op de werkuren

    Grtzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 12:26 pm

    krusty schreef:Dat is normaal hé Fleurken, den ene zijne worm is rapper versleten dan den anderen rollen


    ik denk dat uw tong nooit versleten ga zijn krusty en die gerust nog enkele keren kan getransplanteerd worden amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 12:52 pm

    Fleur..... tong2 hehe
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van jeanhup za feb 19, 2011 1:00 pm

    Het is normaal dat die bussen slijten. Deze worden normaal gesproken elke tweede grote onderhoudsbeurt verwisseld door de installateur. Deze dingen kosten echt geen drol.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Philip za feb 19, 2011 1:11 pm

    krusty schreef:Fleur..... tong2 hehe

    heren aub hou het netjes ontopic !!!


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van ss za feb 19, 2011 1:13 pm

    Philip schreef:
    krusty schreef:Fleur..... tong2 hehe

    heren aub hou het netjes ontopic !!!

    Zeg, meneer de moderator, netjes houden? Wie spreekt er hier over "drollen"??? amai
    Netjes houden he!
    groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 1:14 pm

    jeanhup schreef:Het is normaal dat die bussen slijten. Deze worden normaal gesproken elke tweede grote onderhoudsbeurt verwisseld door de installateur. Deze dingen kosten echt geen drol.


    brol noem ik dat jean ,waarom draait dat niet op lagers.......omdat het te duur zou uitvallen zekers,k vraag me af of dit bij alle kachels zo gemonteerd is?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr apr 22, 2011 11:24 am

    Nu ,een dikke 2maand later, deze morgen verrassing in de brievenbus!!factuur van installateur met zijn werkuren erop 1,5 x 40€ +BTW=72Eurokes te betalen,stappenmotor onder garantie.....?!

    Normaal gezien,als je 2j garantie hebt is dit toch ook de werkuren?????


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr apr 22, 2011 11:47 am

    pffff,net es Test-Aankoop gebeld,en de situatie uitgelegd,en hun antwoord was dat er in de wet staat dat ik 2j recht heb op kostenloos herstel en eigenlijk niet hoef te betalen,maar als dit voor de rechtbank komt,ja ,is het een dubbeltje op zijn kant.Want kostenloos herstel is voor interpretatie vatbaar!!??


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van flair vr apr 22, 2011 12:33 pm

    pedro schreef:pffff,net es Test-Aankoop gebeld,en de situatie uitgelegd,en hun antwoord was dat er in de wet staat dat ik 2j recht heb op kostenloos herstel en eigenlijk niet hoef te betalen,maar als dit voor de rechtbank komt,ja ,is het een dubbeltje op zijn kant.Want kostenloos herstel is voor interpretatie vatbaar!!??


    Heb je al contact opgenomen met avantis om hen er even op te wijzen dat dit niet kan ?
    Mss binden ze wel in .
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van ss vr apr 22, 2011 12:37 pm

    Pedro, begin met de installateur vriendelijk te bellen, leg hem uit dat je van garantie toch verwacht dat het kosteloos is! Blijft de situatie minder vriendelijk dan kun je een aangetekende brief schrijven met daarin de vermelding dat het hier zeer duidelijk om een fout en defect onderdeel gaat en dat je die factuur niet wenst te betalen en dat je zijn werkwijze geen servive vindt.
    Kijk hoe de installateur daarop reageert! Voor dat bedrag naar de rechtbank stappen voor één klant die niet wil betalen lijkt me not done voor een installateur!
    Je moet je dan wel realiseren dat je achteraf op deze man ook geen beroep meer zult kunnen doen, dat is de keerzijde van de medaille...
    Groeten,
    ss
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van jeanhup vr apr 22, 2011 12:42 pm

    Gast schreef:
    jeanhup schreef:Het is normaal dat die bussen slijten. Deze worden normaal gesproken elke tweede grote onderhoudsbeurt verwisseld door de installateur. Deze dingen kosten echt geen drol.


    brol noem ik dat jean ,waarom draait dat niet op lagers.......omdat het te duur zou uitvallen zekers,k vraag me af of dit bij alle kachels zo gemonteerd is?

    Dat is geen brol en deze worden inderdaad door alle grote merken pelletkachels gebruikt: lagers zijn geschikt voor situaties waar vooral radiale belasting optreedt. Bij de wormwielen treden ook grote axiale krachten op. Daar zijn dit soort bussen perfect voor. In wielophangingen worden deze ook gebruikt.

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr apr 22, 2011 1:02 pm

    flair schreef:
    pedro schreef:pffff,net es Test-Aankoop gebeld,en de situatie uitgelegd,en hun antwoord was dat er in de wet staat dat ik 2j recht heb op kostenloos herstel en eigenlijk niet hoef te betalen,maar als dit voor de rechtbank komt,ja ,is het een dubbeltje op zijn kant.Want kostenloos herstel is voor interpretatie vatbaar!!??


    Heb je al contact opgenomen met avantis om hen er even op te wijzen dat dit niet kan ?
    Mss binden ze wel in .

    Flair,kachel is niet geplaatst door Avantis maar wel door movetherm ieper(Avantis is wel de hoofdverdeler dus ik veronderstel dat mn stappenmotor wel van daar komt)

    Deze vm contact opgenomen en had een verkoper aan de lijn,die zei dat werkuren ALTIJD te betalen zijn,waarop ik hem vertelde dat volgens de letter van de wet ik recht heb op 2j kostenloos herstel,daar kon ie me geen uitleg op geven en dinsdag moet ik terug bellen als de boekhouder of zo dr is!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro vr apr 22, 2011 1:07 pm

    ss schreef:Pedro, begin met de installateur vriendelijk te bellen, leg hem uit dat je van garantie toch verwacht dat het kosteloos is! Blijft de situatie minder vriendelijk dan kun je een aangetekende brief schrijven met daarin de vermelding dat het hier zeer duidelijk om een fout en defect onderdeel gaat en dat je die factuur niet wenst te betalen en dat je zijn werkwijze geen servive vindt.
    Kijk hoe de installateur daarop reageert! Voor dat bedrag naar de rechtbank stappen voor één klant die niet wil betalen lijkt me not done voor een installateur!
    Je moet je dan wel realiseren dat je achteraf op deze man ook geen beroep meer zult kunnen doen, dat is de keerzijde van de medaille...
    Groeten,
    ss

    SS,
    stap 1 vriendelijk bellen heb ik al gedaan,dinsdag moet ik terugbellen.Tuurlijk zoals je zelf al aangeeft,de keerzijde van de medaille is dat ik wel geen gebruik meer ga kunnen maken van hun service als ik het tot het uiterste drijf é...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 5 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 9:37 pm