Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 10:22 am

    beste,


    graag had ik wat info en reactie gekregen van mensen die al met dit soort pelletkachels verwarmen. Graag hadden wij ook eens geweten in welke prijsklasse deze kachels zich bevinden, ken je een goede installateur laat het weten aub. kan je de verwarmingskanalen afzonderlijk regelen of is het telkens 50/50? Kan men er een ruimte van 180m³ + 90m³ mee verwarmen? de ruimte van 180 m³ is goed geïsoleerd, de plaats van de kachel zou wel in de veranda (super isolerendglas kw1.1) van 90m³ geplaatst worden, de vraag is kan een kachel deze ruimtes verwarmen?


    Alvast bedankt
    mvg
    Erik en Patricia
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van boxke zo feb 13, 2011 12:31 pm

    Beste,

    ik heb ongeveer dezelfde veranda van 100m³ (zelfde isolatie k=1.1) en een living van 80m³ (vergelijkbaar met jouw 180m³ omdat de mijne matige isolatie heeft;
    Pelletkachel staat bij in de living en niet in de veranda;
    Ervaring dit stookseizoen: om dit te verwarmen met pellets als enige verwarming, moet je minstens naar 12 kW of meer gaan; Ik heb 8kW en dit is totaal ondermaats;
    Met die 8kW kan ik het nu trekken (buitentemp = 9 graden), maar een paar graden minder (avond) is al ontoereikend.
    Een kanalisatie ga je zeker nodig hebben (je wil waarschijnlijk een paar graden warmer hebben in de aangrenzende vertrekken tov veranda als je knus in de zetel zit); Zou zelf de voorkeur hebben om een model te nemen waarmee je de cv-radiatoren opwarmt (minder storend geluid van luchtventilatie en warm water laat zich beter transporteren naar alle uithoeken).

    Gr,
    boxke
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van erwin zo feb 13, 2011 2:34 pm

    boxke schreef:
    ik heb ongeveer dezelfde veranda van 100m³ (zelfde isolatie k=1.1) en een living van 80m³ (vergelijkbaar met jouw 180m³ omdat de mijne matige isolatie heeft;
    Pelletkachel staat bij in de living en niet in de veranda;
    Ervaring dit stookseizoen: om dit te verwarmen met pellets als enige verwarming, moet je minstens naar 12 kW of meer gaan; Ik heb 8kW en dit is totaal ondermaats;
    Met die 8kW kan ik het nu trekken (buitentemp = 9 graden), maar een paar graden minder (avond) is al ontoereikend.

    boxke heeft je installateur deze kachel berekend Question


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 2:46 pm

    Ik vrees dat de eigen warmte afgave van de kachel te groot zal worden voor de kleine goed geïsoleerde veranda (dat wordt een oven) zelfs als een groot deel van de opbrengst van de warmtewisselaar naar een andere ruimte verstuurd wordt en de thermostaat in die ruimte staat opgesteld.
    Dat wordt een moeilijk advies !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 9:30 pm

    trikken schreef:beste,


    graag had ik wat info en reactie gekregen van mensen die al met dit soort pelletkachels verwarmen. Graag hadden wij ook eens geweten in welke prijsklasse deze kachels zich bevinden, ken je een goede installateur laat het weten aub. kan je de verwarmingskanalen afzonderlijk regelen of is het telkens 50/50? Kan men er een ruimte van 180m³ + 90m³ mee verwarmen? de ruimte van 180 m³ is goed geïsoleerd, de plaats van de kachel zou wel in de veranda (super isolerendglas kw1.1) van 90m³ geplaatst worden, de vraag is kan een kachel deze ruimtes verwarmen?


    Alvast bedankt
    mvg
    Erik en Patricia

    hoi
    bij de mcz multi airs kan je via afstandbediening biede ventilaters regelen van 0 tot 5
    allebij te ventilaters op 0 is niet toegestaan
    maar je vollume is groot 270m³
    als je het gezellig warm wil houden in putje winter denk ik dat je met een pelletkachel het niet zal halen
    mvg jl
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van boxke zo feb 13, 2011 9:59 pm

    erwin123 schreef:

    boxke heeft je installateur deze kachel berekend Question

    Is m'n eigen fout; Heb steeds laten berekenen op enkel de living (80m³).
    De uitleg in de topic slaagt op verwarmen van living+veranda op zuiver de pelletkachel; Dit lukt vanaf/boven de 9 graden buitentemperatuur.
    Gr,
    Boxke
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van erwin zo feb 13, 2011 10:11 pm

    boxke schreef:
    erwin123 schreef:

    boxke heeft je installateur deze kachel berekend Question

    Is m'n eigen fout; Heb steeds laten berekenen op enkel de living (80m³).
    De uitleg in de topic slaagt op verwarmen van living+veranda op zuiver de pelletkachel; Dit lukt vanaf/boven de 9 graden buitentemperatuur.
    Gr,
    Boxke

    is extra isolatie in veranda dan geen optie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    aankoop pelletkachel met kanalisatie Empty Re: aankoop pelletkachel met kanalisatie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 1:14 am