Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 9:30 pm

    ik heb een pelletkachel van het merk kalor (krone) type ROMA8-BKR IN HET BEGIN gebruikte ik pellets van brico plan it
    zonder problemen dan ben ik overgeschakeld naar aveve pellets nu heb ik de laatste tijd een probleem met de kachel dat die steeds oververhit wordt en daardoor in alarm slaat en uit gaat
    vraag 1 branden de pellets van aveve harder geven ze dus meer warmte.
    en wat kan ik doen dat mijn niet zo snel in alarm slaat , weet iemand hoe ik dat moet instellen
    bedankt op voorhand
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van erwin zo feb 13, 2011 9:37 pm

    gvl schreef:ik heb een pelletkachel van het merk kalor (krone) type ROMA8-BKR IN HET BEGIN gebruikte ik pellets van brico plan it
    zonder problemen dan ben ik overgeschakeld naar aveve pellets nu heb ik de laatste tijd een probleem met de kachel dat die steeds oververhit wordt en daardoor in alarm slaat en uit gaat
    vraag 1 branden de pellets van aveve harder geven ze dus meer warmte.
    en wat kan ik doen dat mijn niet zo snel in alarm slaat , weet iemand hoe ik dat moet instellen
    bedankt op voorhand

    aveve pellets zijn het merk german pellets, deze zijn harder geperst en geven idd meer warmte,

    je moet de pellettoevoer lager zetten


    Laatst aangepast door erwin123 op zo feb 13, 2011 9:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 9:44 pm

    gvl schreef:ik heb een pelletkachel van het merk kalor (krone) type ROMA8-BKR IN HET BEGIN gebruikte ik pellets van brico plan it
    zonder problemen dan ben ik overgeschakeld naar aveve pellets nu heb ik de laatste tijd een probleem met de kachel dat die steeds oververhit wordt en daardoor in alarm slaat en uit gaat
    vraag 1 branden de pellets van aveve harder geven ze dus meer warmte.
    en wat kan ik doen dat mijn niet zo snel in alarm slaat , weet iemand hoe ik dat moet instellen
    bedankt op voorhand




    Als je de instellingen niet wil wijzigen mix ze eens 50/50 , de kans zit er dik in dat het zo ook werkt !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 9:46 pm

    de vraag is dan hoe kan ik de pellet toevoer verminderen
    gvl
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van erwin zo feb 13, 2011 9:52 pm

    gvl schreef:de vraag is dan hoe kan ik de pellet toevoer verminderen
    gvl

    ik zou eerst mixen zoals krusty zegt

    hoe je de pellettoevoer kan bijstellen staat in handleiding ofwel vragen aan de installateur Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van jeanhup zo feb 13, 2011 9:56 pm

    Zelfs met andere pellets mag de temperatuur nog niet zover oplopen. Vraag je leverancier (Tegelkraker?) om de kachel goed af te stellen.

    Mocht je kleine verschillen in pelletkwaliteit willen opvangen dan kun je de Cpel en Casp parameteres veranderen. Hiermee kun je procentueel pellettoevoer en de rookgasventilatorsnelheid regelen.
    Druk op de - knop gevolgd door de on-off knop. Je ziet nu UT01 staan (even wachten - boodschap verspringt). Druk nog 3x op ON-OFF tot je UT04 ziet staan.
    Ga dan met de +/- toetsen naar C9
    Druk weer op ON-OFF
    Je ziet nu afwisselend Cpel staan en een waarde van 0. Dit is de procentuele aanpassing van de pellettoevoer. Je kunt deze waarde verlagen of verhogen tussen -5 en +5. Elke stap meer of minder is 4-5%.
    Druk weer op ON-OFF om je instelling te bevestigen.
    Hierna zie je Casp staan. Hier kun je hetzelfde doen voor de rookgasventilatorsnelheid.
    Bevestig weer met ON-OFF.
    Hierna kun je eventueel nog de snelheid van de ruimteventilator (Cfan) aanpassen.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 10:22 pm

    bedankt voor de info ik ga het proberen
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van jeanhup zo feb 13, 2011 10:31 pm

    gvl schreef: bedankt voor de info ik ga het proberen
    Als je het zonder hulp van je leverancier wil proberen kun je het beste als volgt te werk gaan.
    1) Zet je Cpel en je Casp op -5.
    2) Laat de kachel een uur op de laagste stand branden.
    3) Controleer of de kachel niet uit gaat en of de vlammen mooi lichtgeel zijn. Als je vlammen te donker zijn: Casp weer verhogen. Als je pelletkachel uitgaat op de laagste stand: Cpel en Casp weer evenredig verhogen.
    4) Controleer de temperatuur van je rookgassen (+ ingedrukt blijven houden). Alles tussen 100 en 190 graden is goed. Een waarde tussen de 110 en 150 is optimaal.
    5) Zet daarna de kachel een 10-tal minuten op de hoogste stand en controleer of de rookgastemperatuur daar ook goed is.

    Als je met de Cpel en Casp de kachel niet klein genoeg geregeld krijgt moet je de installatieparameters gaan aanpassen. Dat is wel wat ingewikkelder en misschien meer iets voor je leverancier.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 11:03 pm

    bedankt voor de info het werkt supper
    weet u ook of je de kachel automatisch kan laten uitgaan als de temp +~
    de juiste temp in de kamer heeft bereikt en terug aangaat als de temp te laag is in de kamer
    groeten

    gvl
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van jeanhup zo feb 13, 2011 11:10 pm

    gvl schreef:bedankt voor de info het werkt supper
    weet u ook of je de kachel automatisch kan laten uitgaan als de temp +~
    de juiste temp in de kamer heeft bereikt en terug aangaat als de temp te laag is in de kamer
    groeten
    gvl
    Ja dat is de Eco-off functie. Deze kun je als volgt inschakelen: ga weer naar UT04, vervolgens naar A9, dan naar PR28. Zet deze op b.v. 2. Dan zal de kachel zichzelf uitschakelen bij de ingestelde temperatuur +2 graden en weer inschakelen bij de ingestelde temperatuur -2 graden.
    Het automatisch weer inschakelen werkt alleen als de kachel zich ook volgens dit programma heeft uitgeschakeld. Dit houdt in dat je de Eco-off functie niet kunt gebruiken samen met het klokprogramma.

    Succes ermee,

    Jean
    HK Pelletkachels
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van erwin zo feb 13, 2011 11:15 pm

    gvl schreef:bedankt voor de info het werkt supper
    weet u ook of je de kachel automatisch kan laten uitgaan als de temp +~
    de juiste temp in de kamer heeft bereikt en terug aangaat als de temp te laag is in de kamer
    groeten

    gvl

    dankzij jean en het forum is je kachel nu 25proc zuiniger, dus langer warmte van 1 zak Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 11:32 pm

    ""Dankzij jean en het forum is je kachel nu 25proc zuiniger, dus langer warmte van 1 zak""

    Conclusie: Degene die het forum niet kennen, weten niet wat ze missen !!


    En nu moogt ge allemaal slapen gaan want het is:
    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Sv1
    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Sv
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast zo feb 13, 2011 11:56 pm

    iedereen bedankt
    en dit is inderdaad een prachtig super forum
    groetjes

    gvl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 10:17 pm

    beste mijn kalorkachel heb ik op de laagste stand ingesteld -5
    als mijn schouw meet drukken op de + dan is de temp 217 graden
    het ideale zou zijn TUSSEN 120 en 150 graden
    weet iemand hoe ik dat moet afstellen
    groeten GVL
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van jeanhup vr feb 18, 2011 10:20 pm

    Casp en Cpel beide op -5?
    Welke pellets gebruik je nu?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van erwin vr feb 18, 2011 10:35 pm

    jeanhup schreef:Casp en Cpel beide op -5?
    Welke pellets gebruik je nu?

    @jean, ik dacht aveve pellets, oftewel german pellets
    dus pellettoevoer waarschijnlijk nog te verlagen in de installateurparameters ...
    trek mee opletten dat zijn harde pellets


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van jeanhup vr feb 18, 2011 10:39 pm

    @Erwin: de vorige keer had hij nog 2 verschillende merken. Ik was benieuwd welke hij nu gebruikte.

    @GVL: Ook niet onbelangrijk: heb je je leverancier al ingeschakeld om je met dit probleem te helpen?
    Wij kunnen je hier ook wel proberen te helpen maar dat wordt toch wel wat complexer dan hetgeen we tot nu toe gedaan hebben.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van erwin vr feb 18, 2011 10:47 pm

    jean eventueel kan hij mixen met de eerste pellets waar geen problemen waren, tot de installateur komt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 10:50 am

    Cpel staat op -5
    Casp -1
    Cfan 1

    als ik de Casp lager zet krijg ik een koek in mijn korf waardoor ik een zeer slechte verbranding krijg nu zijn mijn vlammen mooi licht geel
    Cfan een beetje verhoogd stond eerst op 0 ik dacht datik daarmee de tem gassen kon verlagen
    de pellets zijn nog steeds van AVEVE
    spec
    dia 6mm
    kaloriewaarde ca 5,4 KWh/kg
    densititeit 1,2 kgr/ dm
    100 proc. dennehout
    enz..
    pouwerd by german pellets DIN plus

    op dit moment brand de kachel goed
    alleen dacht ik als ik de rookgassen lager krijg dat ik dan zuiniger kan stoken en betere en zuivererookgassen heb
    sorry dat ik gisteren niet meer reageerde maar was in slaap gevallen

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone) Empty Re: pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:38 am