Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
ss
ZaurusUser
steven
7 plaatsers

    Rika Topo: verbetering/wijziging

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van steven do feb 17, 2011 7:39 pm

    Beste klant,
    Bij de pelletkachel Topo kunnen er bij ongunstige omstandigheden (slechte schouw,minderwaardige pellets, sterke vervuiling) problemen optreden (moeilijke opstart, zwartbranden).

    Ondanks vele labo‐ en veldtesten in 2008‐2009 zijn er tijdens dit stookseizoenonder andere in België toch enkele onvoorziene problemen opgedoken.

    Om deze problemen uit te sluiten zal RIKA kosteloos volgende verbeteringen doorvoeren aan uw Topo pelletkachel:
    ‐ Krachtiger weerstand: zorgt voor snellere ontsteking
    ‐ Kachelruit wordt voorzien van dubbele beglazing, voor 100% luchtdichte kachel
    ‐ Aanpassing van het reinigingssysteem
    ‐ Deurherkenning pelletvoorraad wordt aangepast
    ‐ Software‐update wordt uitgevoerd naar de laatste versie
    ‐ Functionele test wordt uitgevoerd om de werking te controleren
    o Uitgangstest
    o Parametercontrole
    o Vlamcontrole

    De firma RIKA Innovative Ofentechnik GmbH en Stroomop bvba (invoerder in België) staan borg voor kwaliteit en veiligheid van de pelletkachels.

    Omwille van deze filosofie worden alle huidige Topo’s aangepast naar de nieuwe standaard.
    Als klant verdient u een Topo‐kachel met de laatste stand van zaken en een uiterste
    betrouwbaarheid, zowel tijdens dit stookseizoen als tijdens de komende stookseizoenen.

    We wensen ons via deze weg te verontschuldigen voor eventuele ongemakken die zouden zijn ontstaan.

    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u steeds met ons contact opnemen.

    Vriendelijke, warme groet,

    Wim Vanlede
    wim@stroomop.be
    T: 056/72 36 30

    Ludwig Van Wonterghem
    ludwig@stroomop.be
    T: 056/72 36 30


    Laatst aangepast door Steven op do feb 17, 2011 8:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van ZaurusUser do feb 17, 2011 8:37 pm

    Nog niet echt veel problemen gehad, maar de vernieuwingen zijn uiteraard welkom.
    Ik heb die mail persoonlijk nog niet ontvangen, maar zou normaal gecontacteerd worden als de kachel er 365 dagen staat.

    edit:
    Ondertussen 1994 branduren en 2700kg erdoor. De vermiculiet begint wel barsten te vertonen. Misschien iets dat het gevolg is van bovenstaande noodzakelijke aanpassingen ?

    In blijde verwachting dus,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van ZaurusUser zo apr 17, 2011 9:25 pm

    Hallo,

    Ik heb vandaag een telefoontje gekregen van de plaatser om mijn Topo voorlopig NIET MEER TE LATEN BRANDEN.
    Er waren tot voor kort geen problemen in België, behalve startproblemen.
    Nu zijn er naar verluid in 2 dagen tijd 2 gevallen van een Topo waarbij het glas van de deur stuk gesprongen is terwijl de kachel brandde.
    Ik krijg deze week meer nieuws over een eventueel versnelde actie voor bovenstaande aanpassingen.

    Best dat ze mooi weer uitgeven !

    Greetz,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van Gast di apr 19, 2011 12:19 pm

    Dat is het voordeel van een kwaliteitskachel te hebben.
    Vorige week is de instalateur van Rika zelf ook thuis geweest en hebben de "" verbeteringen "" uitgevoerd aan mijn Topo.
    Dit houd in, een dubbel glas plaatsen, met een nieuwe deur die ervoor voorzien is.
    Een nieuw kantelbakje in de brandpot, " een versterkte versie"
    de startgloeier is verzwaard naar 450W waardoor de topo veel sneller vuur heeft.
    En tot slot wordt de software aangepast, mede door de snellere startprocedure, en met als extra een cumulerende vlam indien je op room of auto stookt.
    dwz als de kamertemperatuur veel lager is dan de gevraagde temperatuur gaat de kachel naar 100%, indien de temperatuur bijna bereikt is brand ze kleiner, zodat temperatuurschommelingen tussen bereiken van temparatuur en opnieuw opstarten veel kleiner wordt, ook door de veel snellere opstart.
    Je zal zeker aangenaam verast zijn
    Ik vind dan ook dat ik de juiste keuze gemaakt heb door een Rika aan tre schaffen, ze durven aanpassingen uitvoeren en dit zonder kosten, ze willen gewoon dat de klant tevreden is en doen er alles voor.
    Hoedje af voor de service van Rika.
    Een zeer tevreden rika topo gebruiker Razz
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van ss di apr 19, 2011 12:51 pm

    Kwaliteit en service, zeldzaam in pelletland!
    Groeten,
    ss
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van ZaurusUser di apr 19, 2011 8:11 pm

    De mijne komen ze aanpassen op 03/05. (het kon ook volgende week al, maar dat past niet voor mij).

    Topservice, daar ben ik volledig mee akkoord.

    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van pedro wo apr 20, 2011 9:30 pm

    Idd TOPservice,al had ik eigenlijk niet anders verwacht van Stroomop Rika Topo: verbetering/wijziging  582574


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van cuypersmarc do apr 21, 2011 8:47 am

    het zelfde hier, heb een paar weken terug eens een mailtje gestuurd naar wim. met de vraag hoe ik eigenlijk kon zien dat ik de upgrade's op de topo kon controleren. de volgende dag had ik al een mail terug met alle uitleg, vanaf welk type enz.
    en zoals de rest hier verteld de service van stroomop is geweldig.

    Beste,


    Vanaf serienummer 270164 is de Topo uitgeleverd met de benodigde aanpassingen.



    De dubbele beglazing is wellicht moeilijk zichtbaar. Eens je weet dat er slechts 2mm plaats is tussen binnenste glas en het sierglas van de deur dan zal je dit wel zien. Makkelijkst te controleren: houd een vinger op het glas aan de binnenkant en kijk van de andere kant door het glas, dan zal je het verschil zien.



    Verder kan je ook nog de softwareversie controleren in het Menuonderdeel Setup > Info > PAR > SV TPO – 000130; dit is de versie die toen werd voorzien op de Topo.



    Ook de snelle ontsteking is een kenmerk van de nieuwe Topo: bij de eerste pellets die in de vuurhaard terecht komen beginnen deze al te gloeien.



    Mocht u nog vragen hebben, kan u steeds contact opnemen. En verder wens ik u veel plezier met de nieuwe TOPO!



    Met vriendelijke, warme groeten,
    Cordialement,
    Wim Vanlede
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 12:45 pm

    Ik betwist niet de kwaliteiten van Stroomop en Rika, maar dit is toch gewoon een noodzakelijk terugroepactie doordat er fouten zaten in het oorspronkelijke ontwerp? Dit is de plicht van elke fabricant om dit soort intrinsieke fouten op te lossen (of beter: te voorkomen - het is niet de bedoeling dat men de klanten als testcases gebruikt).
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van pedro do apr 21, 2011 2:23 pm

    HermanM,

    dit zou idd als een normaal iets mogen beschouwd worden door de fabrikant en verdeler,maar in hoeveel gevallen zal dit effectief zo zijn denk je?Er zitn zoals overal cowboys tss die van mening zijn :verkocht is verkocht en zolang er geen klachten zijn ist goed...

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 3:53 pm

    Pedro,
    Als het raam van mijn kachel door een ontwerpfout kapot zou springen en ik zou er letsel of schade aan overhouden dan krijgt de leverancier zeker een claim aan zijn broek van mijn verzekeringsmaatschappij. En dan maakt het niet uit of het cowboys zijn of niet. Het recht geldt voor iedereen.
    Jij doet het nu net schijnen alsof er meer cowboys dan wat anders in de pelletkachelmarkt zitten. Er zijn zeker wat ondernemers van het type "12 ambachten, 13 ongelukken" maar het overgrote deel van de verkopers die ik bezocht heb maakten toch een solide indruk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 6:19 pm

    is niet de bedoeling om een diskutie op gang te brengen over het al dan niet verbeteren van een kachel hoor, ik heb mijn Rika een jaar in gebruik, zonder problemen,mogelijk is er 1 of 2 gevallen waar de venster gebarsten is, kan, en betwist ik niet, feit is dat er niet gebedelt of geclaimt hoeft te worden om een feilloos werkende kachel te hebben , Rika en stromop hebben zelf initiatief genomen om hun producten bedrijfs zeker te laten werken.
    Dit is een zeer geruststellende gedachte en vind ik top om als klant niet in de kou te moeten blijven staan.
    Of het "" logisch "" of "" normaal"" is, laat ik aan ieder voor zich over, met andere producten heb ik al zeker veel slechte ervaringen gehad op dat vlak hoor.
    Nu staat hier eens een positieve ervaring, iets wat mogelijke kopers of beslissers ten goede komt en dan hoeft dat niet als normaal afgeschilderd te worden.
    Ik ben zeer tevreden hierover en loop liever niet naar verzekeringen of rechtzalen, want draai en keer het zoals je wil, met zulke stappen heb je steeds kosten en wordt je geduld op de proef gesteld.

    Dus nogmaals, BEDANKT STROMOP EN rIKA VOOR DE GEBODEN SERVICE;
    Goed om te weten dat er zeker degelijke firma's bestaan.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van jeanhup do apr 21, 2011 7:15 pm

    Het mag inderdaad wel eens gemeld worden als een importeur/installateur iets netjes afhandeld. Maar ik kan me ook wel vinden in de stelling dat dit is zoals het hoort.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van cuypersmarc vr apr 22, 2011 1:28 pm

    jeanhup schreef:Het mag inderdaad wel eens gemeld worden als een importeur/installateur iets netjes afhandeld. Maar ik kan me ook wel vinden in de stelling dat dit is zoals het hoort.
    zoals jeanhup reeds zegt( het mag inderdaad eens vermeld worden )
    dit gaat nu over stroomop, maar ik heb al op verschillende topics hier gezien dat er nog goede en (eerlijke) verdelers zijn;die zelfs kosteloos info geven ( dit verdient een kampvuur )
    warme douche stond er niet tussen.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van cuypersmarc vr apr 22, 2011 1:30 pm

    jeanhup schreef:Het mag inderdaad wel eens gemeld worden als een importeur/installateur iets netjes afhandeld. Maar ik kan me ook wel vinden in de stelling dat dit is zoals het hoort.
    zoals jeanhup reeds zegt( het mag inderdaad eens vermeld worden )
    dit gaat nu over stroomop, maar ik heb al op verschillende topics hier gezien dat er nog goede en (eerlijke) verdelers zijn;die zelfs kosteloos info geven ( dit verdient een kampvuur )
    warme douche stond er niet tussen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van ss vr apr 22, 2011 1:42 pm

    HermanM schreef:Ik betwist niet de kwaliteiten van Stroomop en Rika, maar dit is toch gewoon een noodzakelijk terugroepactie doordat er fouten zaten in het oorspronkelijke ontwerp? Dit is de plicht van elke fabricant om dit soort intrinsieke fouten op te lossen (of beter: te voorkomen - het is niet de bedoeling dat men de klanten als testcases gebruikt).

    Beste ofwel bent u gewoon naïef, ofwel is het beeld in Nederland totaal anders! Mijn ervaring in de pelletbranche is dat de gemiddelde kruidenier (en ik heb niets tegen kruideniers) hier nu ook pelletkachels verkoopt en dat sommigen er nog minder kaas van gegeten hebben dan de gemiddelde kr...
    Je moet hier echt uitkijken, de meerderheid kan de kachel leveren en daar stopt het!
    Er zijn betrouwbare installateurs en betrouwbare importeurs, maar er is nog heel veel kaf tussen het koren. De markt voor pelletkachels is hier aan een zeer snelle groei bezig en velen voelen zich geroepen om poen te scheppen...vandaar...
    Groeten,
    ss
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van cuypersmarc do apr 28, 2011 10:13 am

    gisteren avond dacht ik het is niet waar he, onze topo maakte bij het cleanen van de lucht kanalen ( branderpotje ) een irritant trillend lawaai.ik weet dat dat ik binnen 1 min het probleem moet opsporen. dus ik spring ( lees kruip ) uit mijn zetel , en ga op het geluid af was ik blij dat het maar de sleutel van de deur was die achteraan de kachel hangt tegen de achter plaat aan het trillen was, dit was het gevolg van de motor die even in hogere toeren gaat draaien.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van steven do apr 28, 2011 10:15 am

    als het dat maar is Smile


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van erwin do apr 28, 2011 11:13 am

    en heb je de sleutel nu ergens anders hangen feest


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van cuypersmarc do apr 28, 2011 11:40 am

    erwin123 schreef:en heb je de sleutel nu ergens anders hangen feest
    neen vast gelijmd , ik had nog tec7 liggen hopelijk is de garantie er nu niet af. Laughing

    Gesponsorde inhoud


    Rika Topo: verbetering/wijziging  Empty Re: Rika Topo: verbetering/wijziging

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo mei 12, 2024 6:00 am