Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Bio Comfort ketel - ervaringen uitwisselen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bio Comfort ketel - ervaringen uitwisselen Empty Bio Comfort ketel - ervaringen uitwisselen

    Bericht van Gast zo maa 06, 2011 12:46 pm

    We hebben nu 3 jaar een Bio Comfort 30kw cv ketel (gekocht bij Pietro e Calore).
    Op zich bevalt de ketel goed maar er zijn wel wat opmerkingen / vragen. Als er anderen zijn met deze ketel, zou ik graag hun ervaringen horen.

    - eerste jaar: Gloeistaaf meermalen kapot gegaan - sinds 2 jaar echter niet meer (is ook een iets ander model geworden, blijkbaar beter)
    -capaciteit - mijn gewone cv ketel hangt ernaast, gebruiken we bijna nooit meer vanwege duren propaangas, maar hij geeft wel meer warmte terwijl ie ook 30kw is. De 30kw Bio Comfort geeft aanmerkelijk minder warmte, duurt erg lang voor ie het huis op temperatuur heeft. Zit er soms over te denken om toch een buffertank te plaatsen zodat de ketel sneller op warmtevraag kan reageren. Heeft iemand hier ervaring mee?
    - Brander reinigen: Moet eigenlijk om de week de brander demonteren om aangekoekte troep uit het branderbakje te halen. We stoken met pellets van Novus, heb ook De Lange en German Pellets geprobeerd, maar Novus lijkt het beste. Maar dan nog is om de week de brander eruit halen. Jammer dat je daar niet bij kan zonder deze eruit te halen. Ik heb toch het idee dat dit wellicht ook aan de afstelling ligt maar weet niet goed hoe dit aan te pakken. Iemand?
    - Isolatie de moeite waard: De ruimte waar de kachel staat (geisoleerd tuinhuis) werd wel erg warm, boven de 30 graden! Ik heb inmiddels een dubbelwandige houten kist met isolatie materiaal gebouwd. Dat scheelt behoorlijk, de ruimte is nog steeds goed warm, maar niet meer zo extreem en de kachel houdt z"n warmte beter vast

    Bas de Natris


    Laatst aangepast door BDN op zo maa 06, 2011 12:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bio Comfort ketel - ervaringen uitwisselen Empty Re: Bio Comfort ketel - ervaringen uitwisselen

    Bericht van Gast do maa 17, 2011 8:06 pm

    Ik zou contact opnemen met de dealer van de verbranding klopt niets als ik je zo hoor, hij mag bij een goede verbranding namelijk niet aankoeken
    Heeft hij veel half verbrande koek ( pellets ) ?

    Ik hoor het wel Groet JP

      Het is nu di mei 07, 2024 2:29 pm