Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 4416
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty zo jan 31, 2016 1:55 pm

    Ik ga hier een stukje aan bericht 372 aanbreien.....

    - Je bent er van uitgegaan dat de prijs van de electriciteit constant dezelfde blijft !!!

    Met eventuele defecten mag je geen rekening houden , zoals bliksem op de installatie,kapotte inverter enz...........dat doe je toch ook niet bij aankoop auto......je kan jaarlijks een ongeval hebben ?????

    Wat met die gekleurde panelen?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Je hebt nu ook transparante (vb. OLV. ziekenhuis Aalst en de panelen in dakpannenvorm)

    Wie niet graag de netvergoeding betaalt kan nog altijd een tesla power wall plaatsen in combinatie met een slimme meter.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Fleur zo jan 31, 2016 2:00 pm

    we zitten allemaal al eens met het idee om zonnepanelen te plaatsen (als je toch in een bevoorrechte positie verkeerd)........maar je hoort hier nooit geen tips om het elektriciteitverbruik te minderen !!......we zijn verkeerd bezig denk ik dan... Mad


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin zo jan 31, 2016 2:03 pm

    @krusty: zo kun je alles draaien en keren om iets rooskleuriger te laten uitschijnen dan het is he.
    een kapotte omvormer moet je wel rekening mee houden, ze weten goed genoeg dat die geen 25 jaar meegaat.
    en wie zegt dat de netvergoeding altijd hetzelfde blijft, die kan binnen 10 jaar even goed het dubbele zijn bij manier van spreken.
    desnoods geven ze het een andere naam als er teveel protest komt, wees maar zeker...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin zo jan 31, 2016 2:10 pm

    @Fleur: hier staan 71 tips.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty zo jan 31, 2016 2:19 pm

    Een kapotte omvormer kan meestal wel gerepareerd worden , het is niet noodzakelijk steeds een nieuwe te kopen.
    Trouwens ik heb al een defecte gehad in garantie en iemand is speciaal van DHIELLE Dusseldorf als ik mij niet vergis komen een nieuwe hangen. Solar total Hasselt was toen al failliet. 1 email en 3dagen later stond hij hier aan de deur en 5 minuten werk, niks te betalen.

    Jaja allemaal goed en wel!
    Maar ik heb ondertussen al 7 jaar geen euro electriciteitverbruikt betaald en toch32 gsc's van 450€ en 8 van 230€   kassa-kassa................nog 13 jaar te gaan voor de eerste en 15 voor de tweede die weinig opbrengt wegens geen zon voor 13u.

    " Tips om het elektriciteitverbruik te minderen !!"  Toch wel Fleur, ik heb verleden jaar gemeld dat ik alle gloeilampen,halogeenlampen,verstralers,spaarlampen van het oude type de vuilbak heb ingekiepert en vervangen door LEDlampen. En ook al 7/8 jaar zonneboiler geplaatst die water opwarmt van maart tot eind september zonder tussenkomst van de electriciteit.

    Maar ja ,weet je wat het probleem is " Iedereen wil resultaat zien van de eerste dag" nee, zo gaat het niet ! Dit moet je zien op langere termijn.


    Laatst aangepast door krusty op zo jan 31, 2016 2:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin zo jan 31, 2016 2:23 pm

    uw gsc's maken heel veel goed, maar wie nu start met zonnepanelen heeft die niet meer.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty zo jan 31, 2016 2:39 pm

    En toch blijft het interessant .......zij het dan iets minder dan voorheen lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin zo jan 31, 2016 2:48 pm

    zeg maar gerust veel minder als voorheen. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob zo jan 31, 2016 9:38 pm

    Toen ik de berekening maakte voor mijn zonnepanelen kreeg ik geen gsc of belastingsvoordeel. Kwam aan de elektriciteitsprijs van toen aan 10j terugbetalingstijd. + 2Jaar voor een nieuwe omvormer.
    12J om 20j gedekt te zijn bij een levensduur omvormer van 10j.

    Dan kreeg ik 8 maanden later wel ineens 93€/1320Khw.
    Chance dat mijn verkoper overtuigde een groene stroomteller te plaatsen of het was noppes geweest.

    Die stort ik nu als nuloperatie aan de netvergoeding.

    Maar het huis is nu meer waard(relatief), epc is verbeterd.
    Weet dat ik uitstoot of nuclear afval verminder.

    Ga maar eens naar de bank en investeer je geld om op 10j
    Hetzelfde terug te krijgen. Ze lachen je vierkant uit.

    Stel dat ze morgen slimme meters of Amerikaans model van stroomfacturatie invoeren, dan staan we ook al een stap voor.
    Mijn verkoper sprak toen ivm de groene stroomteller dat een type vergoeding opwekking/betaling vraag wel ooit realiteit kon zijn.
    Enkel een powerwall installeren dan.

    Sowieso als ik nu hoor dat de stroomfactuur 250€ gestegen is,
    Btw verhoging, venootschapsbelasting... etc
    Dan is die tien jaar al met bijna 2j ingekort...

    Dus spijt heb ik niet...


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob zo jan 31, 2016 9:52 pm

    @Fleur,

    Te veel panelen leggen is een maat voor niets,
    Zeker zonder gsc's, meerkost vermijden want de opwek...

    Die wordt gefactureerd aan je gebuur, en jij betaald om op het net te zetten. En je gebuur om het af te halen...
    Dus dezelfde stroomverplaatsing wordt 2x aangerekend,
    Stroom die jij opgewekt hebt, wordt verkocht aan een ander,
    Ook al krijg jij er niets voor...
    En dan nog zijn de paneleneigenaars de zondebok voor diegene die
    er geen kunnen leggen.

    Als je je verbruik goed in het oog houdt en wat je opwekt ook,
    Ga je meestal ook andere aanpassingen doen, led, a+ toestellen etc...

    5400Kwh was het eerste jaar mijn verbruik,
    Nu 3995kwh...
    Grappig ook als je de tarieven bekijkt van sommige energiebedrijven,

    Eerste jaar 24000kwh gas... nu 1995kwh...
    Sww inbegrepen... koken elektrisch...
    Onder de 5000kwh betaal je beduidend meer per kwh.


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 01, 2016 2:37 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Wie wil zijn zonnepanelen op mijn daken leggen !!!!!?
    voor geïnterresseerden win win situatie !!!!!!


    die heeft waarschijnlijk niet aan de netvergoeding gedacht.
    neem bvb. dat hij nu 800€ stroom per jaar betaald (2700kwh), en met de panelen van een ander op zijn dak naar 400€ wil gaan.
    hij moet al 300€ netvergoeding betalen, blijft dus nog 100€ per jaar over om aan de eigenaar van de panelen terug te geven.
    die zijn panelen van 8000€ zijn dan terugbetaald na 80 jaar of zo...
    veel geïnteresseerden gaat hij volgens mij niet vinden, of zie ik ergens iets over het hoofd ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van francky ma feb 01, 2016 6:22 pm

    Ik had vorig jaar oktober -455kwh dan het jaar voordien, die ben ik kwijt.
    + dat ik dit jaar 47 euro per maand moe betalen ?? is 564 euro pffff
    Toch een keer tot bij Electrabel geweest ,om wat uitleg.
    Hun antwoordt was aja meneer waarom heeft u zoveel panelen ... Mijn antwoordt was .
    vroeger waren we hier met 4 thuis, nu ben ik alleen kinderen zijn het huis uit, En men vrouw overleden.
    Hun antwoordt zet een andere omvormer die minder kwh heeft ?????
    Dan daar te bedenken dat er daar mensen staan met zo een kaart om elecktriciteit te krijgen waar ze amper 20 euro kunnen op zetten .

    Al bij al vind ik het nu nog een goede investering !


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 01, 2016 7:13 pm

    met die 455kwh die ge kwijt zijt hadden ze 7 mensen gelukkig kunnen maken door hun kaart gratis op te laden.
    maar dat geld zal uwe gebuur wel aan zijn energieleverancier overgemaakt hebben neem ik aan. Rolling Eyes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty ma feb 01, 2016 7:45 pm

    Als uw gebuur uw beste vriend is , werp een verlengdraad over de muur en hij/zij kan ze opgebruiken in de droogkast of wasmachien gedurende 6 maand ( controle kan door er een meterken tussen te plaatsen) lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 01, 2016 7:58 pm

    die meterkes liggen regelmatig in de aldi voor 10€.
    ge kunt zelfs een tarief per kwh ingeven, wat de buurman aan u moet betalen komt er dan direct in euros op. Smile

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Fleur ma feb 01, 2016 10:05 pm

    aan uw buurvrouw ga je toch nie beginnen rekenen zeker........ niet goed


    Laatst aangepast door Fleur op ma feb 01, 2016 10:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty ma feb 01, 2016 10:09 pm

    Ik zeg niks ? afro
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 01, 2016 10:29 pm

    let toch maar op dat de buurvrouw aan haar kant van de verlengkabel ook geen meterke van de aldi steekt.
    en dan uwe gratis gekregen stroom wel aanrekent aan hare gebuur. Rolling Eyes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 8:17 am

    en hier zijn we nog eens.
    heb gisteren iemand over de vloer gekregen voor zonnepanelen te leggen, er komen er nog 2 langs, wij hadden ons aangemeld op een site dat we meer informatie wilden, toen stond de telefoon roodgloeiend,
    nu ik zal proberen uit te leggen, wat er zoal gezegd is geweest of voorgesteld,
    je kan blijkbaar kiezen voor de panelen in serie of parallel te leggen, wij kiezen voor het laatste,
    er werd daar een uitleg gegeven, als ze in serie liggen, en er gaat er eentje kapot, dat gans het circuit dan niet meer werkt, en het andere geval kan je nog stroom terug zetten via de andere panelen, er werd ook gevraagd om een omvormer te plaatsen, en er werd er ook bij verteld dat deze rond de 10 a 15 jaar wel eens kunnen kapot gaan, SolarEdge Singel Phase Inverteren,dan werd er gesproken voor de Power optimizer, dat zit dan onder ieder paneel,en je kan dan ieder paneel ook opvolgen, en als er een paneel kapot gaat dan zie je ook welk het is, ik zou dit kunnen zien op de computer, panelen zouden Poly Crystaline Panelen zijn, merk Gista, vermogen 260Wp, wij blijven de nachttarief meter behouden, er werd ook gezegd hoe dit allemaal dan werkt hé, en dat we dan best overdag het meest gebruiken, nu had hij gerekend op 8 panelen, maar wij kozen voor 10panelen, er werd ook gezegd dat je er altijd kan bijleggen enz... alsook dat het onnodig om meer te leggen enz ... hij zei ook wel dat w met een zeer laag verbruik zitten, sorry als ik fouten schrijf hé, de offerte kregen we gisteren avond nog via email,

    10 panelen Poly Crystaline Merk Gista, 260 Wp, totaal vermogen 2600 WP jaarlijks rendement 2210 KwH/Jaar. omvormer Micro Inverteren, hoofdomvormer SE2 5KW Solaredge Monofasig, + alle benodigheden, garantie voorwaarden, panelen = 12j, omvormer 20j, power optimizers 25j, installatie materiaal 20j, opbrengst garantie zonnepanelen 92% van het vermogen 13j en 80% van het vermogen 25j.
    levering en plaatsing en aansluiting en de keuring door erkend keuringsorganisme, dat zo me 4603€ kosten, en er werd ook verteld als die persoon failliet gaat van de zonnepanelen wat dan, er zit een certificaat bij van iemand die deze garantie dan overneemt, we hebben zeer veel uitleg gekregen, ook zijn we gaan kijken naar het dak en de zolder.

    Hebben ze uw electiciteitskast opengedraaid en de aarding gemeten? Rob
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 8:36 am

    lijkt me een eerlijke uitleg en een nette prijs. na ongeveer 10 jaar terugbetaald.
    welke firma is dat, misschien zijn er leden met ervaringen met hun...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van vinnus1 wo feb 03, 2016 8:48 am

    In Lokeren is er een firma geweest die  failliet is gegaan,hij verdeelde ook Edilkamin en heb daar mijn kachel nog gekocht de grootste knoeier en lomperik die ooit heb gekend . Was ooit hoofdsponsor bij sporting Lokeren,in de tijd (van subsidies) kon niets op en kon alles.Ik weet niet of hij nu nog op het forum komt, heeft er lang op geweest als Bram.Wel deze man heeft al zijn lieve klanten in de kou laten staan,behalve zij die grote certificaten hadden en zij die een contract hadden waar de panelen van hem waren.Enkele weken na zijn  failliet , begon hij terug onder een andere naam en de mensen waar hij dit voordeel allemaal had,nam hij mooi over en de rest als ze wilden konden een nieuw onderhoudscontract krijgen,en de rest bleef in de kou staan.
    En zo gaat dat bijna altijd en overal in dit wereldje.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 8:57 am

    bedoel je deze: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    die verkoopt blijkbaar nog altijd edilkamin en zonnepanelen.
    zijn account op het forum is al lang verwijdert wegens 2 jaar niet meer aanmelden...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van vinnus1 wo feb 03, 2016 9:05 am

    Ja dat is hem,kwam onlangs bij familie en hij zei dat ze geen Edilkamin meer verdeelde.


    Laatst aangepast door vinnus1 op wo feb 03, 2016 9:11 am; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 9:07 am

    weer een dozenschuiver minder van pelletkachels.
    dan kan hij deze zever ook van zijn site halen.

    Voor milieuvriendelijke kachels en inbouwhaarden heeft Linea Trovata een exclusief partnership met Edilkamin
    een autoriteit op de Europese markt van openhaarden en kachels.


    rollen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van vinnus1 wo feb 03, 2016 9:15 am

    Lees mijn eerder topic's maar eens van die fotteraars .Ik verschiet er niet af dat je failliet gaat met zo een knoeiers aan je zij,zowel op het bureel als in de werkplaats.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 9:22 am

    als ge de site wilt geloven zijn ze natuurlijk de beste zonnepanelen plaatser...

    Betrouwbare partner
    Linea Trovata is een geoliede organisatie waarbij de zorg om elk project vakkundig tot een goed einde te brengen, centraal staat.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 16 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 9:31 pm