Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    waar pellet kachel kopen en welke!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gast ma apr 25, 2011 7:41 pm

    Hoi,

    waar kan ik het beste mijn pellet kachel kopen en waar ik een goede service heb als er iets aan is! Ik ben van Lommel.

    ik heb al gelezen op het forum dat Thermorossi een kachel is die het minste lawaai maakt!
    zou de thermorossi Ecotherm 3001 een goede keuzen zijn?

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van erwin ma apr 25, 2011 8:15 pm

    kim540 schreef:Hoi,

    waar kan ik het beste mijn pellet kachel kopen en waar ik een goede service heb als er iets aan is! Ik ben van Lommel.

    ik heb al gelezen op het forum dat Thermorossi een kachel is die het minste lawaai maakt!
    zou de thermorossi Ecotherm 3001 een goede keuzen zijn?


    hoe groot is de ruimte en hoe is de isolatie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gast ma apr 25, 2011 9:10 pm

    erwin123 schreef:
    kim540 schreef:Hoi,

    waar kan ik het beste mijn pellet kachel kopen en waar ik een goede service heb als er iets aan is! Ik ben van Lommel.

    ik heb al gelezen op het forum dat Thermorossi een kachel is die het minste lawaai maakt!
    zou de thermorossi Ecotherm 3001 een goede keuzen zijn?


    hoe groot is de ruimte en hoe is de isolatie
    ongeveer 100 m²
    ik weet niet welke isolatie er gebruikt is,heb het huis zo gekocht,is 2 jaar oud.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van steven ma apr 25, 2011 9:37 pm

    11-12kw heb je zeker nodig voor die oppervlakte als er degelijk is geïsoleerd.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van ann ma apr 25, 2011 9:41 pm

    Normaal moet je voor een huis van 2 jaar oud onder de EPB-regelgeving gevallen zijn, kijk eens in het postinterventiedossier dat je bij de notaris ontving, of je de gegevens van de EPB er kan in terugvinden, zo heb je direct een correct zicht op je isolatie en kan men een precieze warmeteverliesbereking maken. Indien onderhevig geweest aan EPB zal 11-12 kW ruim zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van steven di apr 26, 2011 8:18 am

    eerder 9 à 10kw?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gast di apr 26, 2011 6:04 pm

    ann schreef:Normaal moet je voor een huis van 2 jaar oud onder de EPB-regelgeving gevallen zijn, kijk eens in het postinterventiedossier dat je bij de notaris ontving, of je de gegevens van de EPB er kan in terugvinden, zo heb je direct een correct zicht op je isolatie en kan men een precieze warmeteverliesbereking maken. Indien onderhevig geweest aan EPB zal 11-12 kW ruim zijn.
    Ik heb juist eens gekeken voor die papieren van de epb maar ik kan ze niet vinden!
    maar als het huis goed geïsoleerd is dan zit ik met een 11-12 kw goed?
    en wat is op het moment één van de betere pellet kachels?
    alvast bedankt voor de hulp!
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van ann di apr 26, 2011 6:30 pm

    Ik vermoed dat een 9-10 kW zal voldoen maar ik zou het plan moeten zien, is het een alleenstaande woning of rijwoning, is er veel of weinig glas, hoe is de woning georiënteerd, enz ? Mijn raad is dan ook om een degelijke installateur te laten langskomen om een gericht advies te geven...
    Ivm de betere pelletkachels hierover doe ik liever geen uitspraken omdat ik gezien mijn positie niet echt objectief ben. Ik ben namelijk de invoerder van Extraflame, Thermorossi en Clam. Dit zijn drie uitstekende merken maar je vraagt een objectief advies en dat kan ik dus niet geven.
    Een bedenking die ik wel nog wil meegeven is dat 100 m2 best veel is om met 1 kachel te verwarmen. Misschien is een toestel met kanalisatie wel aangewezen om een goede verspreiding van de warmte te waarborgen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gast di apr 26, 2011 7:06 pm

    ann schreef:Ik vermoed dat een 9-10 kW zal voldoen maar ik zou het plan moeten zien, is het een alleenstaande woning of rijwoning, is er veel of weinig glas, hoe is de woning georiënteerd, enz ? Mijn raad is dan ook om een degelijke installateur te laten langskomen om een gericht advies te geven...
    Ivm de betere pelletkachels hierover doe ik liever geen uitspraken omdat ik gezien mijn positie niet echt objectief ben. Ik ben namelijk de invoerder van Extraflame, Thermorossi en Clam. Dit zijn drie uitstekende merken maar je vraagt een objectief advies en dat kan ik dus niet geven.
    Een bedenking die ik wel nog wil meegeven is dat 100 m2 best veel is om met 1 kachel te verwarmen. Misschien is een toestel met kanalisatie wel aangewezen om een goede verspreiding van de warmte te waarborgen.

    Het is een alleenstaande woning.
    er is centrale verwarming op aardgas in de woning.
    maar ik ben bezig met een veranda aan de woning te zetten en daar wou ik dan een pellet kachel in zetten.
    aangezien pellets beterkoop zijn dan aardgas had ik gedacht om de rest er ook mee te verwarmen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van erwin di apr 26, 2011 7:52 pm

    kim540 schreef:
    ann schreef:Ik vermoed dat een 9-10 kW zal voldoen maar ik zou het plan moeten zien, is het een alleenstaande woning of rijwoning, is er veel of weinig glas, hoe is de woning georiënteerd, enz ? Mijn raad is dan ook om een degelijke installateur te laten langskomen om een gericht advies te geven...
    Ivm de betere pelletkachels hierover doe ik liever geen uitspraken omdat ik gezien mijn positie niet echt objectief ben. Ik ben namelijk de invoerder van Extraflame, Thermorossi en Clam. Dit zijn drie uitstekende merken maar je vraagt een objectief advies en dat kan ik dus niet geven.
    Een bedenking die ik wel nog wil meegeven is dat 100 m2 best veel is om met 1 kachel te verwarmen. Misschien is een toestel met kanalisatie wel aangewezen om een goede verspreiding van de warmte te waarborgen.

    Het is een alleenstaande woning.
    er is centrale verwarming op aardgas in de woning.
    maar ik ben bezig met een veranda aan de woning te zetten en daar wou ik dan een pellet kachel in zetten.
    aangezien pellets beterkoop zijn dan aardgas had ik gedacht om de rest er ook mee te verwarmen.

    dan zou ik eerder de kachel in de andere grotere ruimte plaatsen en de veranda met de kanalisatie verwarmen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van ann di apr 26, 2011 8:00 pm

    Hoe groot is de veranda zelf en is het volledig open naar de living of niet ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gast di apr 26, 2011 8:12 pm

    ann schreef:Hoe groot is de veranda zelf en is het volledig open naar de living of niet ?

    de veranda is 4meter op 8 meter.
    de veranda sluit aan op de living,en daar staat een schuifraam in van 3 meter.
    die ga ik er wel uit halen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gast do apr 28, 2011 5:42 pm

    ???
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van erwin do apr 28, 2011 7:10 pm

    de totale ruimte buiten de veranda is dan 70m2, best in die kant de kachel dan plaatsen en de kanalisatie naar de veranda, andersom gaat het niet lukken


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van ann do apr 28, 2011 7:27 pm

    Bij een veranda zou ik toch eerder geneigd zijn een zwaardere te nemen doch wel met kanalisatie doch om het juiste vermogen te kennen, heb je echt meer gegevens nodig. Met enkel m² weet je echt niet veel... Mijn raad vraag een installateur om vrijblijvend langs te komen en je dan advies te geven.

    Gesponsorde inhoud


    waar pellet kachel kopen en welke! Empty Re: waar pellet kachel kopen en welke!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:15 pm