Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    pellet cv kachel kopen maar welke?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Gast di 24 jan 2012 - 21:07

    Hallo

    ik ben op zoek naar een hydrokachel of pellet cv kachel waarmee ik een ruimte van 24m2 wil verwarmen, alsook 4 radiatoren wil op aansluiten voor slaapkamer 4op4, dressing 4op2,5, badkamer 3op3 en logeerkamer 4op4.

    Mijn elektrische boiler voor het warm water ga ik behouden en achteraf gaan voor een warmtepompboiler.

    In het kiezen is merk, wat is verschil of is dit puur estetisch? Ik ben op de hoogte van de verschillende KW verbruik en dergelijke. Maar waarom kies je voor 1 bepaalde merk. Persoonlijk zou ik voor iets scandinavisch kiezen maar heb geen ervaring of geen flauw idee.

    Elke verkoper wil natuurlijk zijn invoermerk verkopen maar daarmee heb geen antwoord op mijn vragen. Edilkamin lijkt mij een goede keuze want verkopers betalen hiervoor een hogere inkoopprijs voor, wat naar mijn inziens de kwaliteit bevestigd.

    Binnenkort komen er enkele installateurs kijken en vandaar dat ik graag wat meer wil weten van gebruikers.

    mvg
    stukkiemanos007
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Gast di 24 jan 2012 - 22:18

    Stukkie,

    Staan in de ruimte van 24m2 ook radiatoren? Goed/slechte isolatie?

    cheers
    drunken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Gast wo 25 jan 2012 - 10:53

    hallo Ilya

    In de ruimte van 24m2 staat er geen radiator maar het is een vrij warme ruimte, het is de zuiderkant en een keuken dus niet echt een koude plaats, Heb daar alsook een schuifraam van 4m en vorig jaar zijn alle ramen vervangen dus de isolatie is daar wel oké.

    Een hydrokachel geeft het grootste deel aan het warm water voor de radiatoren maar daarom dacht ik van zeker geen 11-12KW te nemen maar eerder richting 15KW te gaan om meer stralingswarmte te hebben van de kachel in deze ruimte.

    mvg
    stukkiemanos007
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Gast wo 25 jan 2012 - 21:52

    stukkiemanos007,

    Heb zelf geen ervaring met een cv pelletkachel maar ik verwarm mijn leefruimte met een pelletkachel en laat de deur open staan naar de andere ruimtes zodat deze niet onderkoeld geraken. Slaapkamers en co hoeven geen extra verwarming voor mij en de isolatie is hier niet slecht... Een cv pelletkachel geeft volgens mij steeds minimum 80% van zijn totale vermogen af aan de CV.
    Ik hoop dat forumleden met een CV pelletkachel je verder kunnen helpen of je relevante onderwerpen kan terugvinden.
    Veel computer plezier
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Gast do 26 jan 2012 - 9:08

    Beste,

    Wat een Cv kachel of Hydro model betreft zijn er 2 verschillende mogelijkheden. Of je plaatst een thermokachel, deze zal nog stralingswarmte afgeven via zijn venster in de ruimte waar hij staat. Of je plaatst een echte ketel. Deze kan je dan plaatsen in een Cv ruimte om alles te verwarmen. Let wel op. Naar mijn mening kan je beiden beter plaatsen met een buffervat zodat je kachel niet constant aan/uit hoeft te gaan. Verder is het systeem niet zo zeer moeilijk. Een pelletkachel op Cv maak je beter dagelijks zuiver. Ga je naar een Cv ketel en je neemt bv de Ottawa of Atlanta kan je deze 3weken stoken zonder te reinigen. Deze heeft een ander soort brander als de gewone cv kachels. Wanneer je de Basic neemt zit je weer met dezelfde brander als bij de gewone pelletkachels. Maar dan spreken we dus over echte Cv ketels.
    avatar
    zonnetje
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 23
    Registration date : 24-06-09

    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van zonnetje do 26 jan 2012 - 20:20


    Als je echt onbezorgd op pellets wil stoken neem een CV kachel met automatische reiniging
    kost wat meer maar dan heb je wel wat. o.a Ravelli/ecoteck
    Ik heb inmiddels 3 jaar zón kachel en ben super tevreden. Nooit meer koek in de branderpot
    Je kan er echt alle soorten pellets in branden zonder problemen.
    Ben blij dat ik die vorige kachel zonder deze optie weggedaan heb.

    grt en sterkte met je keuze

    grt

    zonnetje
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Dan12 do 26 jan 2012 - 20:56

    heeft er al iemand ervaring met de pasian pelletketel (met buffervat) ?

    Mvg Dan
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van gertdc do 26 jan 2012 - 23:25

    Of je plaatst een thermokachel, deze zal nog stralingswarmte afgeven via zijn venster in de ruimte waar hij staat.

    Dit moet ik (jammer genoeg) ontkrachten, tenminste wat mijn kachel betreft.
    Alle warmte gaat quasi rechtstreeks naar het te verwarmen water. Stralingswarmte heb ik enkel als ik met mijn neus voor de kachel sta.
    Als ik het houtgedeelte (onderaan) laat branden, dan ervaar ik flink wat stralingswarmte.

    Bij het UNGARO type 2 Fire classic (ander model kachel dan mijn exemplaar) is er echter aan het pelletgedeelte een ventilator voorzien, die de warme lucht in de (woon)kamer blaast.


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert

    Gesponsorde inhoud


    pellet cv kachel kopen maar welke? Empty Re: pellet cv kachel kopen maar welke?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 23:23