Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

Cerutti, Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    +6
    jeanhup
    hktz
    Uthrex
    ss
    Annejanne
    steven
    10 plaatsers

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Anonymous
      Gast
      Gast


      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Gast do aug 18, 2011 10:49 pm

      BlueSolid (voorheen RR Trading Johan Rispens)
      importeur van Artel voor Nederland en Vlaams België

      Adres: Tolbertervaart 1-1
      T: 0594 – 696 153
      Email: info@bluesolid.nl
      website: www.bluesolid.nl
      Anonymous
      Gast
      Gast


      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Gast vr mei 04, 2012 8:45 pm

      Wij hebben een Elite HR pelletkachel gekocht bij dit bedrijf en hebben er nu 1 winter mee gestook.

      Het bedrijf R&R Trading nam alle tijd voor ons en onder het genot van een kopje koffie werden al onze vragen keurig beantwoord.
      De levering van de kachel ging ook geheel volgens plan en was keurig verzorgt.
      de aanleg van het rookkanaal hebben we zelf gedaan wat uiteindelijk na alle tips erg gemakkelijk verliep

      De kachel zelf is echt perfect de volledige beneden verdieping word keurig op temperatuur gehouden zelfs bij de extreem lage temp (-17 tot -20) van afgelopen winter.
      Het verbruik van de kachel valt mij erg mee al met al zeker de moeite waard

      Kortom een perfecte kachel gekocht bij een goed en degelijk bedrijf waar de service voorop staat.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Gast za jun 16, 2012 10:06 pm

      in 2007 kocht ik een pelletkachel in Norg bij een bedrijfje aan huis.
      Laatst had ik problemen met mijn kachel,ik wist niet meer bij wie ik toen de kachel gekocht had.
      via italie kwam ik weer bij RR trading terecht maar nu in Tolbert.
      Daar wisten ze nog wel dat ik er de kachel had gekocht,( Was uit breda naar Norg gereden voor een pelletkachel )

      ik vertelde mijn probleem en dat ik dacht dat het de printplaat was. ik kreeg er een opgestuurd om te kijken of het prbleem dan over was.
      Helaas was dat niet het geval. Na contact met rr trading kreeg ik het advies om de kachel eens van binnen echt goed schoon te maken.
      nadat ik dat gedaan had was het probleem voor bij.

      Ik wil RR Trading dan ook bedanken voor de uitmuntende service net of ik de kachel pas gekocht had.
      Johan Bedankt, mijn kachel is weer als nieuw. en mocht ik een andere kopen dan kom ik zeker weer van uit Breda naar Tolbert rijden.

      toon schouwenaars
      steven
      steven
      Moderator


      Man Aantal berichten : 5473
      Leeftijd : 48
      Registration date : 29-10-08

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van steven zo jun 17, 2012 12:06 am

      reclame?


      _________________
      Edilkamin Pellbox SCF
      Annejanne
      Annejanne
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Vrouw Aantal berichten : 1387
      Registration date : 05-07-09

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Annejanne zo jun 17, 2012 9:15 am

      Eigenaardig, hij weet wel dat de kachel in 2007 gekocht werd, maar wist niet meer waar??? Binnen 10 jaar weet ik nog altijd bij wie ik mijn kachel kocht, maar het jaartal ben ik dan waarschijnlijk vergeten.........(Alzheimer light...??)


      _________________
      Edilkamin Iris Plus speksteen
      Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van ss zo jun 17, 2012 10:17 am

      Raar verhaal...
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Uthrex zo jun 17, 2012 11:12 am

      En een printplaat-probleem opgelost door de kachel te poetsen. Kijk, dat is nu waardevolle informatie. Daar kunnen we allemaal iets van leren. En je hebt gelijk een nieuwe printplaat voor het geval de kachel moet gepoetst worden Wink


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van ss zo jun 17, 2012 12:40 pm

      In Nederland weten ze het toch altijd super op te lossen! Kunnen wij Belgen enkel maar jaloers over zijn... blijven lachen
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31494
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van erwin do okt 29, 2015 7:10 pm

      een importeur die op RTL4 beweert dat een pelletkachel geen trekkende schouw nodig heeft. Shocked   



      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      hktz
      hktz
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 53
      Registration date : 28-12-12

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty R&R Trading, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van hktz do okt 29, 2015 8:01 pm

      Deze importeur vertelt wel meer fabeltjes.
      jeanhup
      jeanhup
      verkoper


      Man Aantal berichten : 1556
      Registration date : 18-11-09

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van jeanhup do okt 29, 2015 10:36 pm

      In mijn optiek en ervaring heeft hij niet per-sé ongelijk. Sommige kachels hebben echt geen trek nodig voor een goede verbranding en andere wel. De Artels die hij verkoopt kunnen prima branden zonder trek.
      Waar je wel trek voor nodig hebt is als je stroom uit valt. Dan is een kleine natuurlijke trek wel handig om de rook af te voeren (die anders naar binnen kan trekken). Maar dat kan dus ook met een binnenschouw die hoog door de gevel gaat (let wel: een gevel zonder winddruk, anders wordt de natuurlijke trek weer teniet gedaan).

      Of een muurschouw legaal is, is overigens weer een hele andere discussie. In sommige landen mag het, in andere niet. De huidige EU-regels zeggen dat het niet mag (pelletkachels worden daarin gewoon nog gezien als houtkachels), maar die zeggen ook dat de rookuitlaat van een pelletkachel minimaal 100mm doorsnede moet hebben (bij een gesloten systeem = luchtdichte kachel met luchtaanvoer van buiten) of 120mm bij een open systeem (niet luchtdichte kachels of kachels zonder luchttoevoer van buiten. Daar houdt echter niemand zich aan (zowel fabrikanten niet als installateurs of gebruikers - ook niet de installateurs en gebruikers die hier hard roepen dat een muurschouw niet mag volgens de wet).
      Bij de commissies die de nieuwe EU normen moet voorbereiden is er al jaren sprake van een patstelling doordat pelletkachelfabrikanten flink steggelen met rookkanaalfabrikanten: de ene groep wil aparte normen die veel beter passen bij de mogelijkheden van een pelletkachel, terwijl de ander niks wil veranderen en wil vasthouden aan de grotere diameters en dakuitmondingen die ook gelden voor houtkachels. Elke partij is vooral bezig met zijn omzet te behouden. En zolang de nieuwe normen nog niet vastliggen maken overheden er ook weinig vaart mee om de oude normen te gaan handhaven. De overheidsinstanties die ik gesproken heb zijn vooral geinteresseerd in rendementen en emissies. Die eisen zullen wel steeds hoger komen te liggen en ook strenger gecontroleerd worden.


      _________________
      met vriendelijke groet,

      Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

      In eigen gebruik:
      Pasian Bijou pelletkachel
      Adler Firecube pelletkachel
      Ariterm Biomatic pelletketel
      Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
      Maggy
      Maggy
      Pellet
      Pellet


      Vrouw Aantal berichten : 134
      Registration date : 19-05-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Maggy za okt 31, 2015 11:35 am

      Wij hebben in 2010 een kachel bij meneer Rispens van R&R trading gekocht. Niet bij hem of wie ook gevraagd hoe dit aangesloten moest worden. Zelf gat in de muur laten boren, pijpje erdoor, t-stuk met potje, kapje erop. Achteraf zijn we er wel achter gekomen dat de pijp langs de zuidgevel omhoog loopt, wind vangt, niet dubbelwandig is, eigenlijk niet hoog genoeg uitsteekt en dat ook het kapje niet groot genoeg was om regen uit de pijp te houden. Allemaal onze eigen fouten.

      Ondanks onze amateuristische installatie brandt de kachel fantastisch. Het enige wat we al snel hebben verbeterd was een groter kapje; na een stortbui is er het eerste voorjaar zoveel water in de pijp gekomen dat het via het T stuk tot in de kachel was gelopen. Iets meer en er zou zonder twijfel onherstelbare schade zijn ontstaan.

      We hebben ook een keer stroomuitval gehad en stonden toen hoestend in de besneeuwde tuin terwijl we de rook via open ramen en deuren moesten laten ontsnappen. Het pleidooi voor vakkundige installatie -met voldoende trek- is dus wel terecht.

      Maar ik vind wel dat er hier een beetje erg hard met de botte bijl wordt gehakt. Norg en Tolbert zijn plaatsjes waar de meeste mensen in Holland of Brabant nog nooit van gehoord hebben. Ik kan me goed voorstellen hoe iemand die 1x iets in zo'n dorp gekocht heeft de naam ervan jaren later niet meer weet.

      Rispen had in 2010, toen hij onze kachel leverde, nog geen dealer-netwerk. De eerste kachel die hij ons leverde, werkte niet goed. Ook bij ons probeerde hij het eerst met onderdelen opsturen en lange telefoontjes recht te breien. Dat lukte niet, toen heeft hij vlak voor kerst 2010 de kachel omgeruild. Dat hij niet voor elk service-geval in de auto springt en van Norg of Tolbert naar bv Amsterdam 2 uur heen, 2 uur terug wil rijden (Breda 2,5 uur) lijkt me begrijpelijk.

      Dat die Gast uit Breda telefonisch kennelijk niet goed duidelijk wist te maken wat z'n probleem was en dat Rispen dus de indruk kreeg dat er iets met een printplaat mis was, kan ik me ook voorstellen.

      Kortom, Rispen, en velen met hem, zouden er beter aan doen wel een rookgasafvoer met voldoende trek aan te bevelen. Het is verstandig van Rispen om te werken aan een dealer netwerk.  Als deze kachel tzt aan vervanging toe is, weet ik niet zeker of ik weer voor Artel zou kiezen. Maar ik sluit het ook zeker niet uit.

      Rispen is niet heilig, Artel is niet zaligmakend, maar de kritiek hier vind ik overdreven.


      _________________
      Artel Evo M-K
      hktz
      hktz
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 53
      Registration date : 28-12-12

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van hktz za okt 31, 2015 7:53 pm

      Ik heb vorig jaar een Calux bij hem gekocht..
      Het toestel was defect en hij gaf aan dat het aan de instellingen lag.
      Na veel gezeur heeft hij uiteindelijk het toestel terug genomen.
      Maar vraag niet hoe hij dan kan uitvallen.
      Hoe dan ook: het ligt niet aan hem, hij is de grote man en de klant een onbenul die geen kennis heeft van pelletkachels.
      Maggy
      Maggy
      Pellet
      Pellet


      Vrouw Aantal berichten : 134
      Registration date : 19-05-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Maggy zo nov 01, 2015 12:21 pm

      hktz, ik heb Rispen ook wel eens zeer humeurig aan de telefoon gehad. Is het mogelijk dat hij ook wel's humeurig wordt van klanten die echt met hun instellingen lopen te klunzen? Zou hij misschien ook werkelijk meer verstand hebben van zijn handel dan de gemiddelde klant?




      _________________
      Artel Evo M-K
      hktz
      hktz
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 53
      Registration date : 28-12-12

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van hktz zo nov 01, 2015 7:22 pm

      Ook al zal een klant nog zo veel "zeuren". Het blijft een klant.
      Jammer dat je dat blijft verdedigen.
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31494
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van erwin zo nov 01, 2015 8:49 pm

      @Maggy,hktz: op 4 jaar tijd kan er veel veranderen, zowel in positieve als negatieve zin.
      laten we mekaars ervaringen daarom gewoon respecteren!


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31494
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van erwin zo dec 27, 2015 7:47 pm

      het staat importeur RR Trading uiteraard vrij om te kiezen via welke dealers hij Artel kachels aan de man brengt.
      maar bij bubbelbadverkoper Sunspa hoef je geen naservice te verwachten bij problemen met de kachel.
      dan kun je hem even goed zelf bestellen via de webshop in Tolbert.


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      hktz
      hktz
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 53
      Registration date : 28-12-12

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van hktz zo dec 27, 2015 10:34 pm

      bestellen via een online webshop ?
      een pelletkachel is nou niet een product wat je online koopt zonder uitleg lijkt me.
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31494
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van erwin zo dec 27, 2015 10:54 pm

      ik vraag me af hoe dat loopt als er in de garantie een defekt is aan een online bestelde kachel.
      bvb. bij iemand die op grote afstand van het handjevol belgische dealers woont.
      moet die dan zelf de diagnose maken met rispens aan de andere kant van de telefoon.
      komt hij een defecte rookgasventilator gratis vervangen of staat de postbode een paar dagen later aan de deur met een pakje.


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      jeanhup
      jeanhup
      verkoper


      Man Aantal berichten : 1556
      Registration date : 18-11-09

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van jeanhup zo dec 27, 2015 11:06 pm

      Dat zal bij een on-line bestelling inderdaad wel zo gaan. Is op zich ook wel te verwachten. Het zijn dezelfde kachels als die nu bij de brico's staan voor (minder dan) €1000,-. Maar ook daar hoef je niet te verwachten dat je enige adequate service aan huis krijgt.
      Voordeel bij een online winkel is dat je de kachel kunt testen en gewoon weer kunt laten ophalen als je je bedacht hebt.


      _________________
      met vriendelijke groet,

      Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

      In eigen gebruik:
      Pasian Bijou pelletkachel
      Adler Firecube pelletkachel
      Ariterm Biomatic pelletketel
      Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31494
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van erwin zo dec 27, 2015 11:08 pm

      Voordeel bij een online winkel is dat je de kachel kunt testen en gewoon weer kunt laten ophalen als je je bedacht hebt.

      daar had ik nog niet aan gedacht... geld dat ook na een paar dagen branden. Rolling Eyes


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      jeanhup
      jeanhup
      verkoper


      Man Aantal berichten : 1556
      Registration date : 18-11-09

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van jeanhup zo dec 27, 2015 11:27 pm

      Ja, in Nederland geldt 14 dagen bedenktijd voor internetaankopen.

      De Nederlandse wet gaat ervan uit dat je in die 14 dagen dezelfde afwegingen moet kunnen maken als dat je in een fysieke winkel bij een brandende kachel staat. Dus je mag de kachel wel retourneren als deze kort gebrand heeft (om te kunnen vaststellen dat je de vlam toch niet mooi vindt). Retourneer je de kachel en blijkt deze 14 dagen aan één stuk gebrand te hebben dan mag je als winkelier de koopherroeping gemotiveerd weigeren of extra kosten in rekening brengen (mits je dit in de aankoopvoorwaarden vermeldt).


      _________________
      met vriendelijke groet,

      Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

      In eigen gebruik:
      Pasian Bijou pelletkachel
      Adler Firecube pelletkachel
      Ariterm Biomatic pelletketel
      Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31494
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van erwin zo dec 27, 2015 11:40 pm

      wettelijk is het misschien wel voorzien.
      maar ik denk als je rispens belt dat de kachel retour komt wegens geen mooie vlam of teveel lawaai, dat je zijn andere kant leert kennen. Wink


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      jeanhup
      jeanhup
      verkoper


      Man Aantal berichten : 1556
      Registration date : 18-11-09

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van jeanhup zo dec 27, 2015 11:52 pm

      Tja, dat risico heb je altijd met internetaankopen en/of vooruitbetaling: probeer je geld maar eens terug te krijgen als het product of de dienst niet naar wens is. Overigens heb ik zelf het idee dat Nederlandse bedrijven daar toch wat beter mee omgaan dan Belgische. Maar dat is misschien een kwestie van 'opvoeding': Nederlanders zijn toch wat directer en blaffen wat harder tegen hun leveranciers, waardoor deze toch wat voorzichtiger zijn met het in de kou laten staan van een klant.


      _________________
      met vriendelijke groet,

      Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

      In eigen gebruik:
      Pasian Bijou pelletkachel
      Adler Firecube pelletkachel
      Ariterm Biomatic pelletketel
      Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
      Maggy
      Maggy
      Pellet
      Pellet


      Vrouw Aantal berichten : 134
      Registration date : 19-05-10

      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Maggy ma dec 28, 2015 11:05 am

      Toen wij in 2010 een pelletkachel kochten, waren die in Nederland nog vrijwel nergens in winkels te bewonderen. We hebben heel wat kachelwinkels benaderd, sommige waren wel bereid ons een pelletkachel te leveren, maar hadden geen voorraad, geen showroommodel. geen ervaring. Via Google vonden we drie bedrijven, elk op ruim een uur rijden vanaf Amsterdam. in 3 verschillende richtingen, die wel een pelletkachel hadden staan. De eerste "showroom" was een schuur waarin een pelletgestookte CV stond te ronken. Daarnaast stond een superklein pelletkacheltje ook aangesloten, die was echt te klein voor ons huis, dus die hoefden ze niet te demonstreren.
      Het tweede bedrijf was een badkamerinstallateur met een mooie grote showroom. Waar inderdaad in een hoekje een pelletkachel stond. De verkoopster wist niet meer te vertellen dan de prijs en vond ons verder maar lastig.
      Het derde was een huiskamerbedrijfje, vriendelijke mensen, lekkere koffie, veel folders maar niets wat bij onze wensen paste.
      Via Marktplaats vonden we de website van RRTrading, via email en telefonisch contact kwamen we erachter dat Rispen kennis van zaken toonde. Ja we hebben onze Artel gekocht zonder dat we 'm hadden zien branden. De capaciteit is uitstekend voor ons huis, groot onderhoud is dankzij de verstrekte Nederlandstalige handleiding goed te doen, afstelling hadden we dankzij email hulp ook snel onder de knie. De eerst geleverde kachel bleek wel defect maar is vlot vervangen. Dankzij het dubbele deurtje brandt onze hond zich niet als deze tegen de kachel leunt. Kortom, wat ons betreft niks mis met online shoppen.

      Iemand hier uit de buurt had onze kachel gezien en was razend enthousiast. Die heeft ondanks een waarschuwing van ons en van Rispen toch voor een veel kleinere huiskamer een veel grotere kachel besteld. Dat was dus wel een miskoop.

      Online kopen is altijd een kwestie van je eigen verstand gebruiken, informatie inwinnen en ernaar luisteren...


      _________________
      Artel Evo M-K

      Gesponsorde inhoud


      BlueSolid, Tolbert (9356 VD) Empty Re: BlueSolid, Tolbert (9356 VD)

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu zo apr 28, 2024 4:18 pm