om de hoeveel tijd kuisen jullie je ruit en reinigen jullie de aslade en de vuurkorf
zijn er nog dingen waar jullie speciaal op letten
laten jullie een jaarlijks onderhoud doen door de dealer of doen jullie dat zelf ??
Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Rik DC schreef:Onze ruit is al veel minder snel vuil na het aanbrengen van een flexible in de schouw , daarvoor werd ze bijna zwart.
Graag had ik eens iemand gehoord die bijna constant een glasheldere ruit heeft zoals trouwens bij een goede gewone houtkachel het geval is.
Omdat mijn schouw nu optimaal is denk ik dat de ruit vuil word door minder goede pellets of door een slechte pelletkachel.
Indien iemand in zo'n (proper) geval verkeerd dan had ik dat graag wel eens geweten.
Onze kachel heeft een aangeblazen vlam (ventilator) en verwarmd ook de cv (deels).
De ventilator maakt voor mijn part teveel lawaai ook.
Rik
goblin schreef:Ik heb nu een 1.5 maand een arco Jessica Alexia met speksteen . Ik stofzuig ze elke dag uit op aanraden van de verkoper . Ik brand groene kachel pellets( westmalle 3.65 de zak ) en hoef mijn ruitje maar om de 2 weken even af te vegen met zo een busje van H.G . Ik heb een gemetste schouw met schouwpotten die volgens mij perfect trekt .
Wij hebben tot op heden niets van geuren of andere nadelen .
Top Kachel van 8 Kw die bij ons elke dag brand van smorgens tot s'avonds en +-1 zak pellets verbruikt van 15 kgr .
verwarmt hier tot op 20 gr een ruimte van 80m².
shampoo schreef:ik moet toch zeker om de 2 dagen mijn ruit en aslade schoonmaken wss door mijn slechte pellets of mss door een slechte trek in mijn schouw (gat in de muur en zo'n buis van 2m omhoog geplaatst door installateur). ik heb mijn edilkamin tania 12KW sinds eind december vorig jaar en heb de schouw vandaag al voor de 4de keer op dat jaar tijd moeten reinigen