Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Lucs


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    geluid mzc musa air

    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty geluid mzc musa air

    Bericht van Gast di aug 30, 2011 12:19 am

    hallo, ik heb sinds vorige donderdag een musa air en ik heb enkele vraagjes, ik hoor terwijl ze brand een zacht gezoem op de achtergrond en dit is na een tijdje eigenlijk wel irritant, is dit normaal of kan ok mss beter de installateur eens terug laten komen ?

    Ook wanneer we ze op de laagste stand laten branden zie ik dikwijls dat het brandkorfje bijna leeg is en bijgevolg hoor je de volgend pellets er regelmatig invallen.

    dan is er nog het "windgeluid" op de hogere standen is dit normaal ?? ik dacht dit niet zo luid gehoord te hebben in de winkel waar we ze voor het eerst zien branden hebben.

    ik gebruik nu plospan pellets, maar ik heb nu granilux pellets gevonden aan een redelijke prijs dus ga ik daarnaar overschakelen

    grtjes bart !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gast di aug 30, 2011 9:58 am

    Beste,wij hebben sinds december 2009 een musa air in ons bezit.
    Het is beste aankoop die ik de laatste jaren heb gedaan.
    De geluiden die je hoort zijn volgens mij normaal,dat gezoem is waarschijnlijk het wormwiel dat je hoort.
    Het windgeluid op de hoogste stand is ook normaal,bij ons staat hij daar echter alleen bij de opstart op die stand.En we horen inderdaad ook de pellets soms vallen,echter allemaal normaal voor een pelletkachel.
    We hebben al andere kachels zien branden en wees er zeker van de musa air is één van de geluidsarme toestellen.

    Groeten Jef.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gast di aug 30, 2011 11:05 am

    hey jef, het windgeluid blijft bij ons altijd ook op de laagste stand en het gezoem valt pas weg als de kachel zich volledig uitschakelt dus nog na het stoppen van de ventilator en het wormwiel is het nog steeds aanwezig dus ik vermoed dat ik best toch eens de installateur laat komen, heb hem al een mailtje gestuurd en ben eens benieuwd naar de reactie !! de kachel komt van Sterkens verwarming in turnhout, voorlopig nog geen probleem mee gehad !

    grt bart !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van erwin di aug 30, 2011 11:43 am

    bart probeer eens op verschillende plaatsen tegen de kachelmantel te duwen of dan het zoemen ophoud, ik denk dat het resonantie is van de rookgasventilator op een of andere plaats


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gast di aug 30, 2011 12:36 pm

    dat had ik al geprobeerd maar gaf geen verschil, wat ik nu wel heb gezien is dat ze niet mooi pas staat en mss geeft ze daardoor meer trillingen, eens proberen dit op te lossen en dan kunnen we weer verder zien !!

    grt bart
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van erwin di aug 30, 2011 12:52 pm

    vannesbart( schreef:dat had ik al geprobeerd maar gaf geen verschil, wat ik nu wel heb gezien is dat ze niet mooi pas staat en mss geeft ze daardoor meer trillingen, eens proberen dit op te lossen en dan kunnen we weer verder zien !!

    grt bart

    kijk ook eens naar de wanden van de pelletbak in de kachel


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van boxke di aug 30, 2011 7:55 pm

    vannesbart( schreef:hey jef, het windgeluid blijft bij ons altijd ook op de laagste stand en het gezoem valt pas weg als de kachel zich volledig uitschakelt
    grt bart !!

    Wat je hoort is dan de rookgas ventilator; Heb dit ook. Is eveneens eigen aan pelletkachels; Kan mogelijks wat harder of stiller zijn ifv het soort schouw dat je hebt.
    Bericht ons als er wat gevonden werd.
    Gr,
    Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gast di aug 30, 2011 10:37 pm

    @ Erwin: heb net eens gekeken en elke wand eens met de hand aangeduwd, geen verschil, danny Sterkens (installateur) is nu in verlof maar komt 8 september eens kijken !!

    @ Boxke: onze schouw is ongeveer 3 meter hoog vanaf het aansluitpunt dus kan mss wel zijn zoals je zegt, kan mss om te proberen een paar stukken weg te halen (staat vrij tegen muur) en zien wat het dan geeft !!

    ik laat zeker nog iets weten van zodra ik meer weet en allen in ieder geval al hartelijk bedankt voor de reacties !!!!!!!

    grt Bart
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van erwin di aug 30, 2011 11:42 pm

    vannesbart( schreef:
    onze schouw is ongeveer 3 meter hoog vanaf het aansluitpunt dus kan mss wel zijn zoals je zegt, kan mss om te proberen een paar stukken weg te halen (staat vrij tegen muur) en zien wat het dan geeft !!


    Bart niet lager dan 2m schouw gaan


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gast do sep 01, 2011 9:53 am

    ik ben gisterenavond met corpellets begonnen, geeft al een groot verschil, warmer..., mooiere lichte vlamkleur dan met de plospan pellets en het windgeluid is ook minder, ik vermoed door een betere verbranding.....

    grt bart !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gast do sep 01, 2011 12:30 pm

    windgeluid is afhankelijk van je schouw en hoe hard deze trekt. Het is dus weers afhankelijk. Met een harde wind zul je met andere pellets ook dat geluid horen. Mij is wel opgevallen dat het geluid altijd sterker is bij het opstarten, maar is ALTIJD aanwezig.

    Overigens heb ik ook een Musa Air, join the club Smile

    WBT resonantie: ook dat zul je altijd horen bij pelletkachels, de een wat meer als de ander. Stel je voor, een Musa heeft een aantal ventilators, een wormwiel, t draait allemaal, dr komt trek doorheen, pellets vallen van een goeie 20/30 cm naar beneden....altijd geluid dus Wink


    Gesponsorde inhoud


    geluid mzc musa air Empty Re: geluid mzc musa air

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 10:04 am