Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 2 verborgen en 14 gasten

Cerutti, lupus


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ??? Empty Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Bericht van Gast zo sep 11, 2011 10:49 pm

    Bij een controle van een inboedel/brand verzekeraar mag er niet meer met de pelletkachel gestookt worden. De verzekeraar wil een dubbelwandige afvoerpijp zien. want de kachel is een houtkachel(volgens verzekeraar).

    Iemand hier ervaringen mee??
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ??? Empty Re: Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Bericht van pedro zo sep 11, 2011 10:52 pm

    Nee geen ervaring mee,en ook het eerste dat ik hierover hoor!!??Het is toch niet aan een verzekeraar om te controleren of de afvoerpijp dubbelwandig is al dan niet? En als de fabrikant voorschrijft dat enkelwandig volstaat.......


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ??? Empty Re: Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Bericht van Gast zo sep 11, 2011 11:01 pm

    Hoi Pedro,

    Kijk als je hem gebruikt en er zou brand ontstaan dan ben je dus niet meer verzekerd. De verzekeraar kan het je niet verbieden, das waar.

    De verzekeraars hebben alleen gewone houtkachels in hun papieren staan, een algemene term van kachel waar hout in gestookt wordt.

    Ik vind het ook zeer overdreven, ik zal mijn verzekeraar eens vragen hoe het precies zit.

    Lijkt me dat iedereen met een pellet kachel eens hun verzekeraar zou moeten vragen. Straks gebeurd er iets en dan blijkt dat je niet verzekerd bent omdat je een kachel hebt die niet onder verzekering valt!?!?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ??? Empty Re: Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 4:07 am

    Beste,

    Wanneer de installatie conform de eisen van de fabrikant is uitgevoerd zal geen verzekering daar opmerkingen over geven. Enige probleem is dat er dikwijls met een muuraansluiting wordt geïnstalleerd en dit NIET conform de eisen van de fabrikant is. Een enkelwandige schoorsteen is wel veel goedkoper maar is niet toegestaan. Spijtig genoeg is het zo simpel maar is dit nog steeds de duurdere oplossing waardoor dikwijls voor de goedkopere oplossing wordt gekozen. Daar kunnen inderdaad problemen mee ontstaan. Maar daar is hier al voldoende discussie rond geweest. Feit is dat jij als particulier geen kennis hoeft te hebben in die materie en je installateur verantwoordelijk is voor de installatie van je kachel. Wanneer iets mis gaat zal hij de dupe zijn van gemaakte installatiefouten.

    groeten,

    Nicky
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ??? Empty Re: Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Bericht van erwin ma sep 12, 2011 8:31 am

    in mijn handleiding van edilkamin staat volgende:

    Indien de afvoer niet naar een schoorsteen wordt geleid, dienen een goed bevestigd verticaal segment van ten minste 1,5m (tenzij dat om duidelijke veiligheidsredenen niet mogelijk is) en een winddicht uiteinde geïnstalleerd. De verticale pijp kan intern of extern zijn. Indien het rookkanaal zich buiten bevindt en hoger is dan 1,5 meter, moet het adequaat warmteafsluitend zijn geïsoleerd.

    Tot 1.5meter is enkelwandig wel toegelaten dan...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ??? Empty Re: Verzekering zegt...Niet meer gebruiken ???

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 12:23 am