Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

krusty, Nenabert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    WELKE BRANDSTOF KAN IN MIJN KACHEL ??????

    martin1949
    martin1949
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 373
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-05-10

    WELKE BRANDSTOF KAN IN MIJN KACHEL ?????? Empty WELKE BRANDSTOF KAN IN MIJN KACHEL ??????

    Bericht van martin1949 ma sep 12, 2011 11:30 pm


    Geacht forum,

    Bij het bekijken naar berichtjes en filmpjes over pelletpersen, kwam de volgende vraag bij mij naar boven.

    In mijn instructie boekje van de kachel staat dat men "goede pellets" dient te stoken. B.v. din+ enz
    Pellets begrijp ik, kan je van diverse grondstoffen maken.
    Bladeren, dennenaalden, snoeihout, cacoadoppen, stro enz enz
    Ook heb ik gelezen hier op het forum dat bepaalde pellets zuren of andere zaken afscheiden die niet goed zijn voor de kachel.
    Tevens zou er veel as(sen) zijn en veel aanslag.

    Zijn er misschien leden die al eens andere pellets hebben gestookt, zoals bovengenoemd en wat was hun ervaring.

    Ook vraag ik mijzelf af wat mijn kachel kan hebben ????

    Ik hoor graag.

    MVG
    Martin Dreischor
    MCZ Musa Hydro

    Anonymous
    Gast
    Gast


    WELKE BRANDSTOF KAN IN MIJN KACHEL ?????? Empty Re: WELKE BRANDSTOF KAN IN MIJN KACHEL ??????

    Bericht van Gast di sep 13, 2011 5:52 pm

    Martin,

    ik heb in het naseizoen een mengsel van berk en vuren geperst en gebrand, iets meer koek maar goede verbranding. Ik ga verder in de herfst vuren, snoeiafval, conifeer, druif enz. gemengd verwerken en verwacht daar gewoon goede warmte van te krijgen.

    Af te raden is stro, strokarton en bedrukt en gechloord papier maar een eierrekje of -doosje gaat er bij mij ook gewoon door. Sparren- en dennenappels kunnen ook alleen is het verzamelen zo'n klus.

    Ik doe liever een rondje bouwmarkten om de wegwerpallets mee te nemen, 1 rit en je kunt een week stoken.

    Succes,
    Dick

      Het is nu di mei 07, 2024 5:48 pm