Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

alvaho


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    verschil tussen easy-functie en comfort-heat functie

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil tussen easy-functie en comfort-heat functie Empty verschil tussen easy-functie en comfort-heat functie

    Bericht van Gast za okt 08, 2011 9:56 pm

    Hey ,

    Deze week eerste maal kachel Rika-como laten branden,tot onze grote tevredenheid !
    Vraag mij wel af wat het verschil is tussen easy-functie en de de comfort-heat functie?
    Beiden werken volgens mij toch op vermogen..?
    Heb ook de radiografische voeler laten installeren,maar tot hiertoe heeft die géén enkele meerwaarde voor
    ons daar we kachel toch maar aansteken s'avonds en hem op vermogen in easy-functie laten branden.
    Is het misschien rendabeler om kachel op temperatuur in room-functie te laten branden..?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil tussen easy-functie en comfort-heat functie Empty Re: verschil tussen easy-functie en comfort-heat functie

    Bericht van Gast wo okt 19, 2011 8:40 pm

    Beste,
    Ik stook sinds kort ook met een pelletkachel (Rika Pico). Het is inderdaad zo dat u ten allen tijde het vermogen van de kachel kunt bijstellen (van 30 naar 100). Ik heb geen ervaring met de voeler van de kachel zelf, maar ik maak gebruik van het extern contact dat voorzien is om de kachel te sturen met een externe thermostaat, en dit komt eigenlijk op hetzelfde neer.U kunt nog altijd het vermogen zelf bepalen, maar het voordeel is nu dat ik via mijn programmeerbare thermostaat (Merk Honeywell) mijn kachel volldig kan instellen zoals ik wil, maw hoeveel graden in huis van wanneer tot wanneer, juist zoals bij een chauffage. is het te warm dan valt de kachel volledig uit, en bij de easy heat functie is dit niet zo, de kachel blijft altijd door branden.
    Groeten, Ronny

      Het is nu zo apr 28, 2024 4:12 pm